Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er verden forandret ?

Side 4 ud af 6 (57 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Tom-H:

Hagbart:

Så er sagen undersøgt og E.T siger først Home phone, så retter pigen den og bagefter siger han Phone Home 2 gange. På den dvd jeg har.



Tvivler ikke på at han måske har sagt det senere i filmen men det er den første gang hvor han løfter fingeren og peger op, det er den scene folk husker det som at han sagde det. Jeg har ikke selv filmen nu så kan ikke tjekke efter, så bare forskellige klip der var lagt op hvor man hører ham sige det på den forkerte måde.

Hvis du nu gad at forholde dig til lidt af det, som jeg har postet i denne tråd, samt satte dig ind i hjernens måde at lagre og tænke på, er der faktisk en meget logisk forklaring på det meste af det her.

E.T siger 1 gang, bemærk en gang Home Phone, hvorefter der derefter kun siges Phone Home. Da Phone Home høres flest gange, ligesom det er den logiske måde at sige sætningen på, vælger hjerne at ignorerer den forkerte udtale. Folk kan måske huske Home Phone i tiden efter, at de har set filmen, men når der går flere mdr eller mange år, så lagre hjernen den logiske og mest sagte version. Derfor husker folk det som, at E.T siger noget andet første gang, end han reelt gør.

Tom-H:

James bond filmen Moon raker er også ændret, pigen Dolly har ikke længere bøjle på tænderne, hvis nogen har den film liggende må i gerne tjekke og poste screenshot hvis hun mod forventning skulle have bøjle på hos jer.

Hvis du tjekker filmen, så er Dolly en uskyldig skolepige. Da man ser Jaws meget i filmen, og skolepiger oftest forbindes med bøjle på tænderne, så kan hjerne let spille et puds her og skabe en forveksling mellem de to. Ligesom at det ville være lidt logisk, at hun havde bøjle, nu hans tænder er metal.

Så den er ligeledes ret logisk, hvorfor der let kan huskes forkert, hvis der går lang tid imellem.

Tom-H:

En anden som jeg ikke forstår er den med Forrest Gump, 2 forskellige versioner af en scene filmet fra forskellig vinkel, den ene som er den vi husker der siger han "life is" den anden som vi ikke husker der siger han "life was" - De har muligvis udgivet den senere i den anden version, men hvorfor skulle de ændre på selve dialogen, at sige "life was" gir ingen mening. Selv uden på coveret og på film posteren står det korrekt som "life is" Her kan man se de 2 klip og sammenligne: 

Du er bekendt med, at Forrest Gump fortæller sin livshistorie i Datid ikke? Igen logisk forklaring, men her lyder IS bedre og mere rigtigt end WAS, hvorfor hjernen husker det sådan...

Tom-H:

Det da meget muligt at tusinde vis af mennesker går og husker ting forkert, problemet er bare at for nogen ligger det så dybt i dem at når de ser hvordan visse ting har ændret sig for dem nu, så som stavelser på navne og logoer osv. - ting i film som ser anderledes ud, ja så blir de helt målløs, på samme måde som hvis æbler pludselig havde skiftet farve fra rød til blå.

Så igen der er sikkert mange ting som vi husker forkert, men der er også en del hvor folk sværger på at noget er blevet ændret. man skal nok selv have oplevet et eksempel før man vil begynde at tro lidt på det.

Folk påstår også fakta omkring alt muligt andet, som de ikke har ret i...

Jeg synes, at det er skræmmende, at du intet ved om hjernen, og slet ikke forholder dig til, at Mandela effekten er et internetfænomen, hvor det er folk online, som skaber et univers og en teori, uden at nogle hjerneforskere eller andre bekræfter det mindste. Der foreligger intet faktuelt om Mandela effekten fra valide kilder, kun folks hypotetiske tanker, som desværre ikke har det store med virkeligheden at gøre.

Og såfremt der fandtes to eller flere dimissioner, er en morder så skyldig? Han kan vel bare påstå, at i hans parallelle dimission, der cyklede han en tur. Hvem skal en dommer så tro på, anklageren med beviserne eller morderen med fortællingen uden dokumentation? Ja jeg spørger bare :)

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

Det er helt vildt.
Jysk Sengetøjslagers logo har pludselig ændret sig til helt at udelade den meget flotte fyrretræsseng, som alle ellers husker.
Hvis du tror, du ved det i forvejen, er det fordi du er blevet snydt til at tro det.
Se f.eks. denne blog, hvor bloggeren påstår, at han ved det, som jeg ved, han bare tror, han ved: http://madsgormlarsen.dk/2012/10/13/verbal-og-visuel-identitet/

Forresten er der også mange, der tror, at Men in Black er en film. 
Vi, der ved, at den i virkeligheden er virkeligheden, ved også at alle I andre slet ikke lever i virkeligheden, men en film, som vi er ved at se inde i Men in Black. Vi har bare bildt jer ind, at I lever i virkeligheden, og I er så dumme, at I tror på det.

Hold kæft, hvor blir det sjovt, når I opdager, at I slet ikke findes... PUFF

Hans

Tilmeldt 7. Aug 16
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 00:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan husker i hans navn stavet, Ghandi eller Gandhi? Fleste af os husker det som Ghandi.

https://www.youtube.com/watch?v=exHV5crX8ew&t=0s

Tilmeldt 7. Aug 16
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 00:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

han fortæller hvad  hans mor sagde korrekt, men det ændrer ikke på noget for hvis det var at hans mor havde sagt "life was like a box of chocolate" Så skulle han bagefter have sagt istedet  "you never knew what you would get"

og hvis du ser det klip jeg postede så vil du se at der findes 2 forskellige versioner af den scene, det der så undrer mig er hvorfor de ændrede det til "life was" når nu de før brugte "life is" og samtidig skrev "life is" overalt på filmes poster og cover osv.

Hvis vi tager den på dansk, livet var som en æske chokolade, man vidste aldrig hvad man fik, se det lyder både forkert og er også forkert eftersom moren talte om livet generelt og ikke om hvordan livet var engang.

At sige at skolepiger normalt er nogen man forbinder med bøjle på tænderne er noget sludder, hele den scene var komisk fordi de begge havde noget med deres tænder hvilket hun ikke længere har. Det er derfor folk husker det fordi scenen var komisk og folk grinte af det i biografen. Ikke fordi folk forbinder skolepiger med bøjle på tænderne. Iøvrigt var hun heller ikke nogen skolepige i den film.

Jeg er helt med på dine tanker om hvordan man let kan huske ting forkert, så det jo ikke fordi jeg ikke vil sætte mig ind i de ting, du vil jo heller ikke sætte dig ind i det med mulig parallel universer fordi du ikke tror på det findes og derfor med alle midler forsøger at finde en mere logisk forklaring på tingene :)

Tilmeldt 7. Aug 16
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 01:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

https://ing.dk/artikel/cern-fysiker-universet-har-en-fjerde-dimension-110539

Fra Varde
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 1752
Fra  LinkCentralen.dk Skrevet kl. 01:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Er I snart færdige med diskussionen har ikke flere popcorn Big Smile

 Linkportalen med de gode links - Et godt sted at starte

Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 317
Skrevet kl. 01:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Teorierne går ganske vist over min hjernekapacitet, men der er faktisk anerkendte videnskabsfolk og fysikere, der har opstillet kvantefysiske beregninger for et parallelt univers. Disse beregninger er stille ved at vinde mere og mere accept i den videnskablige verden, da man har foretaget en slags videreberegning af relativitetsteorien. (Og det er her mine hjerneceller går i seng) 

Herunder er teorien, at et parallelt univers kan påvirke vores egen og sammenblande eksistenser i de forskellige universer. Således vil det (ud fra denne teori) være muligt at et gammel VHS-bånd med E.T. kan ændre handling.  

At et Ford-logo over tid har ændret sig, har intet med et parallelt univers at gøre, men teorien om, at jeg et andet sted i et univers sidder og skriver dette indlæg, blot med andre ord, er for mig fascinerende. Om teorien har en berigtigelse kan kun en fjern fremtid besvare - om vi overhovedet nogensinde finder svar. 

Jeg er på ingen måde skør - men dog tror jeg på, at man ikke skal lade videnskablige teorier begrænse, blot fordi disse lyder totalt absurde. Desuden er meget af nutidens videnskab baseret på en endnu ikke 100 % bekræftiget teori - the big bang. Fra denne teori eksisterer mange af vores naturvidenskablige argumenter for atomers og partiklers eksistens.

Mennesket kender stadig kun til mindre end en my-del af universets opbygning og mange af vores fysiske love vil med et være ganske uopklaret, hvis videnskaben fandt et bevis, der rækker uden for the big bang teorien.

Eller sagt på en anden måde - så længe intet konkret er afklaret - kan den ene teori være lige så basal som den anden, når det kommer til det store univers (eller universer), hvorfor denne tråds lægmandsargumentationer er ganske sjove, da ingen vindere kan kåres.

Fra Horsens
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 527
Fra  De skøre kugler Skrevet kl. 08:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det sker at min kone en gang imellem påstår at jeg fx. har sagt :"jeg klipper græsplænen her i weekenden"

Jeg er dog 100 % overbevist om at jeg sagde :"jeg klipper altså IKKE græsplænen her i weekenden"....

Tror I det har noget med det der Mandela effekt at gøre?

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 09:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Anders Bruun Rasmussen:

Det sker at min kone en gang imellem påstår at jeg fx. har sagt :"jeg klipper græsplænen her i weekenden"

Jeg er dog 100 % overbevist om at jeg sagde :"jeg klipper altså IKKE græsplænen her i weekenden"....

Tror I det har noget med det der Mandela effekt at gøre?



Ja hvis din kone hedder Winnie...

Fra København
Tilmeldt 19. Jul 10
Indlæg ialt: 353
Fra  Internetpriser.dk Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er bare mennesker som står bag... jeg har da selv skiftet logo nogle gange på mange af mine projekter.

Samme sker også hos større virksomheder - tag eks. Cirkel K aka Statoil.... du var der da det skete her de sidste 4-6 ugers tid. Se på Coca Cola og Pepsi ... Pepsi har ekstremt mange logoer, hvorimod Coca Cola har det samme siden start.

Produkter opgraderes.... 

Men udover det, så er det iøvrigt tankevækkende at vi lever præcis nu... efter "gamle dage" hvor livet var elendigt og kort, og før "fremtiden" hvor friheden sikkert er mere begrænset + vi kan skabe livagtige universer til den tid... bare se fra PacMan til nu og så gang det med 10.000 eller 50.000 år, et splitsekund i jordens og universets historie.

P.s. :-)

Internetpriser.dk - find og sammenlign internetforbindelser!

Side 4 ud af 6 (57 indlæg)