Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor kan jeg finde stregkoder?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Jul 09
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Jeg har behov for at finde mig et stregkode system. Jeg leder efter et system af stregkoder, hvor indkøbspris, udsalgspris og produkttype indgår, og helst ved scanningen med mobilen. Jeg leder samtidig efter et system, som kan arbejde sammen med f.eks. Excel eller andet program, som gør at når man har solgt en vare, så vil det automatisk fremgå i regnskabet. Altså at programmet selv kan udregne resultater ud fra produkttype, omkostninger, moms og indtjening.

Jeg har ikke behov for internationale standarder af stregkoderne, så det skal bare være mine helt egne, da jeg kun sælger til slutbrugere, og det er derfor kun mig, der vil komme til at bruge stregkoden.

Jeg håber i kan hjælpe.

Mvh. Kim

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Der findes forskellige typer af stegkoder og nogle af dem ser vi på alm. varer og andre ser vi på vægtvarer i supermarkedet hvor vægten er de sidste tal i koden. Hvis det kun er til internt brug så kan du sagtens lave dine egne stregkoder Men det man gør normalt er at man tager den stregkode som produktet har og sørger for at et program læser info om denne i en database.

Du skal sørge for at splitte dit projekt op i underprojekter:

1) Stregkode læser med mobilen der kan hente info om produktet

2) Registrering af salget i regnskabet

3) Dagens kassekladde til brug i regnskabet - på den måde behøver du ikke lave én postering per salg men kan nøjes med én postering per dag i regnskabet

Tilmeldt 22. Jul 09
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret:) Jeg er dog lidt på bar bund. For jeg er ikke klar over hvorden jeg laver en stregkode med disse informationer. Jeg mangler også viden om hvilket program, der kan modtage scanningen af varen fra min mobil, og indføre det i dagens regnskab med indkøbspris, udsalgspris og moms. Lagerstyring er ikke nødvendigt, da Shopify gør dette I forvejen. igen tak for svaret.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

en stregkode kan i realiteten bare være et varenummer. Så skal du bare have lavet et program der kan slå dette varenummer op i en databasen (måske dette kan gøres via shopify - jeg ved ikke hvordan de fungerer). Jeg lavede engang for et stort firma et system til deres lagerfolk der kunne plukke varer på lageret. Her scannede de stregkoden og programmet slog data op i databasen og viste det på skærmen.

Det er bare at definere projektet og slå det op i freelancer fordi jeg tror ikke at sådan noget findes på hylden.

Tilmeldt 22. Jul 09
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for din tid. Det vil jeg kigge på:)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)