Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Banklån, hvor dyrt skal det være?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 5. Aug 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Vi er en virksomhed under opstart, og det går helt forrygende. Konceptet kører, forretningsplan, budget, selskabsform, branding har vi styr på.

Vi er næsten selvfinansierende, men mangler et banklån til lige at nå helt i mål. Og banken vil faktisk gerne låne os de max 800.000 kr., vi mangler. Så vidt så godt. Men prisen! 7,5 % i rente foruden stiftelsesomkostninger, der løber op i 73.000 kr. eller næsten en tiendedel af beløbet. Dette for et lån med pant i hus, ejerlejlighed og selve forretningen - altså ikke et lån på vores glatte ansigt. Og banken er såmænd et af de påstået idealistiske alternative pengeinstituttter.

Så mit spørgsmål til jer alle er: behøver det være så dyrt? Hvad betaler I andre i renter og omkostninger? Og er der pengeinstitutter, I kan anbefale?

Tilmeldt 5. Aug 16
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 5. Aug 16
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

hverken Lendino eller andre kommer under de 7,5% vil være min påstand - det er usædvanligt lavt og kun netop fordi i formentlig har en del friværdi i huset, eller ville det ligge højere Et alm afsikret lå med 100% sikkerhed vil ligge på de 7% i bedste fald, forudsat der er 100% sikkerhed for det -

Billigere er det, hvis I har sikkerhed nok i fast ejendom  - og tager kreditforningslån

Led videre men  finde i 800.000 kr billigere end det er I heldige

meld tilbage hvis I finder noget bedre og billigere i detaljer til hjælp for andre

vh John Hannover.

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Varde
Tilmeldt 7. Feb 14
Indlæg ialt: 83
Fra  Bankpartner ApS Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dorrit

Havde I ikke stillet sikkerhed i jeres private ejendomme, så havde I nok ikke fået lånet

Så om renten er høj er nok mere afhængig af hvor sikker pantet i ejendommene er og har banken pant for 200.000 eller 800.000. Tror ikke I finder det meget billigere i andre banker. Jeg vil som John evt. fokusere på at belåne jeres ejendomme privat i enten realkredit og/eller boliglån, renten på boliglån starter pt. på 4 % og så låne jeres virksomhed pengene efterfølgende. 

Jeg er da også lidt nysgerrig på hvordan stiftelsesomkostninger kan løbe op i 73.000 kr. Jeg kan max ser 30.000 i tinglysning, hvis banken både har 800.000 kr. ejendomspant og 800.000 kr. virksomhedspant. Vil de så have 43.000 kr. for at oprette lånet? 

Så prøv evt. at beskrive jeres sikkerhedsstillelse lidt bedre og deres omkostninger.

MVH.

Morten

Få den bedste finansiering til din virksomhed. Tjek bankpartner.dk Uvildig finansiel rådgivning

Fra København
Tilmeldt 5. Aug 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten,

Vores projekt er en ombygning af en husbåd til en restaurant.

Renten på 7,5 % kan vi leve med, men vi synes den er høj med det nuvrende rentenibveau - vi havde håbet på 5-6 %, med pant i skibet, som et husbådlån (som banken giver til 4-5 % eller samme niveau som et andelsboliglån.

Det er stiftelsesomkostningerne oveni, der virkelig gør det dyrt, her er bankens regnestykke:

Lån kr. 600.000,00

Kredit kr. 200.000,00

 

Sikkerhed:

 

kr. 200.000,00 pant i ejerlejlighed

kr. 500.000,00 pant i hus

kr. 800.000,00 skibspant.

 

Lån og kredit koster 1,5% + kr. 1.700,00 i dokumentgebyr = kr. 13.700,00

 

Tinglysning af ejerpantebreve og skibspantebrev. (1,5% + kr. 1.660,- pr. pantebrev + eks. kr. 3.000,00) = kr. 30.685,-

 

Samtidig skal I købe for kr. 28.000,00 andele i 'BANK' svarende til 4% af kr. 700.000,00, som er et krav fra vor side til

kunder som låner mere end kr. 100.000,00

 

I alt kr. 73.000,00 afrundet.

Fra Varde
Tilmeldt 7. Feb 14
Indlæg ialt: 83
Fra  Bankpartner ApS Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dorrit
Jeg har ingen erfaring med husbåde og slet ikke med ombyggede husbåde, så jeg har svært ved at vurdere værdien af det pant i stiller i båden, men ikke destro mindre så har I stillet en pæn potion sikkerheder og ja renten burde nok ligge lavere, men omvendt vil jeg sige at for et nystartet selskab, hvor der altid er en kæmpe risiko kombineret med restaurationsbranchen, hvor tabsprocenterne er højere end gennemsnittet, så er 7,5 % nok ikke helt ved siden af. 

Forskellen på 7,5 og 5 % er 20.000 kr. i årlig rente, det er selvfølgelig en slat penge, men det bør jo ikke være det, som får budgettet til at vælte. 

Mht. gebyrerne så er de høje og jeg undrer mig faktisk lidt, for en børsnoteret bank må hverken anbefale eller tvinge aktiesalg til kunderne, men det forholder sig måske anderledes for andelskasser. 

Men overvej at belåne jeres ejendomme privat, det kan i hvert fald gøres billigere eller så må I jo spørge i et andet pengeinstitut.

Få den bedste finansiering til din virksomhed. Tjek bankpartner.dk Uvildig finansiel rådgivning

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)