Jeg har oprettet en webshop, der handler med tøj, sko og accessories. Jeg køber varerne fra overskudslagre og konkursboer, og stræber efter at hjemmesiden både skal stiles på private kunder og erhvervskunder. Men jeg er noget overrasket over at kunne konstatere at der stort set ikke er noget salg. Jeg har startet en reklamekampagne på Facebook, og der er en fornuftig trafik fra Facebook, og over i min webshop. Men der er som sagt ikke rigtigt nogen der køber noget. Vil I tage et kig på hjemmesiden, og komme med jeres ærlige indtryk? Hvad ville få jer til at foretage et køb på siden? Hilsen Peer. |
Jeg vil anbefale dig at ansætte en webdesigner til at lave et mere moderne webdesign, da din webshop ligner noget fra 90'erne.
Herefter skal der arbejdes med konverteringoptimering. Der kan arbejdes med de besøgendes adfærd på hjemmesiden og forbedres med call-to-action m.m.
Præsentationen af produkterne har enorm betydning på en webshop. Selv små detaljer som farven på en knap og antal felter/sider på checkout-siden kan have stor betydning for konverteringen. Den webdesigner du vælger bør derfor have erfaring med at lave konverteringsoptimeret design.
Du bør arbejde med dine produktkategorier, så alle varer bliver opdelt i herre, kvinde og børn. Det er simpelhen for rodet, som det er nu.
Du bør også arbejde med dine produktbilleder, så tøjet bliver præsenteret bedre. Brug en model eller gine, sørg for et ordenligt lys og frilæg billederne.
---
Restpartier opstår typisk fordi varerne er svære at sælge, så du skal forvente en lavere konvertering end en almindelig tøjbutik.
---
Du overholder ikke købeloven, da du skal betale returfragten ved reklamationer.