Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nogen der har erfaring med Xamarin til udvikling af apps?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 147
Fra  Jessenmedia Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg er i gang med at sætte mig ind i Xamarin som udviklingsværktøj til apps? Er der nogen herinde der kan dele deres erfaringer med dette framework? 

Mvh Jakob

Hos Jessenmedia tilbyder jeg udvikling og optimering af hjemmesider:

jessenmedia.dk

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg roder lidt med det i min fritid og for mig som .NET udvikler så er det en stor fordel at jeg kan benytte mit ynglingssprog til både iOS og Android. Men hvad skal du bruge det til? Hvis du skal lave spil til mobiltelefoner så vil jeg kigge på Unity3D som bl.a. bruger brugt til Pokémon Pro.

Fra Aarhus
Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 147
Fra  Jessenmedia Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skal bruges til en "administrativ" app, så ikke noget med spil. Men kan læse flere steder, at det kan give problemer senere hen i projekter, at en del kode fra Xamarin laget laves om til native kode, som alligevel skal tilrettes specifikt til den enkelte platform (Android, iOs eller Winphone), så det faktisk kan blive ret tidskrævende med workarounds. 

Er du stødt på sådanne problemer?

Hos Jessenmedia tilbyder jeg udvikling og optimering af hjemmesider:

jessenmedia.dk

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg ikke selv prøvet at lave til begge platforme endnu, men jeg har planer om det på sigt. For at kompile den til iOS så kræver det en Mac.

Det er korrekt at koden laves om til native code men fordelen er at man kan lave moduler så det kan dele meget kode. Men selve UI delen skal laves specifik til platformen - medmindre at du investere i det der hedder Xamarin Forms. Så skal du kun vedligeholde kode ét sted og de sørger for at lave den til hhv. iOS og Android.

Tilmeldt 19. Jan 16
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Til en administrativ app ville jeg klart vælge xamarin forms. Det er lettest at sætte sig ind i fra starten - hvis du intet kender til ios eller Android.

Jeg arbejder kun med Xamarin og har gjort det de sidste 5 år og er certificeret xamarin udvikler.

Ja der kan være ting hvor du skal kode det til Android eller ios specifikt, men xamarin forms er efterhånden langt så du ikke behøver det. Hvis du vælger native xamarin skal du kode ui laget på hver platform. Det gode er at du har fuld kontrol over det hele. Da det er 1:1 mellem native og xamarin. Det dårlige er at der er en lidt større learning curve da du skal lære ios og Android platformene. Med xamarin kan du så dele alt fra viewmodeller, api kald, services etc mellem begge platforme. Så sikre du at tingene virker ens og spare ret meget tid hvis der er en del logik.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)