Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Online markedsplads: Selvudviklet Wordpress vs. udbud

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Aug 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg er på nippet til at springe ud som iværksætter, men står i den forbindelse med en problemstilling, som jeg håber, I kan hjælpe med.

- IDE:

Jeg ønsker at skabe en niche online markedsplads (lidt a la Justeat), hvor forhandlere kan sælge deres produkter til kunder over hele landet. Det skal ses som en portal, hvor forhandlerne kan oprette varer med beskrivelser, billeder og evt. video og bruge det som udstillingsvindue. Kunderne bør både kunne se hver enkelt forhandlers sortiment, men også søge på andre varer/forhandlere ud fra fx produkttype, pris og område. Jeg ønsker egentlig blot som udgangspunkt at teste en simpel og fhv. billig løsning af og få noget feedback - og så udvikle løsningen på sigt til en "komplet og kompleks e-handelsløsning" for forhandlerne med fragtmuligheder mv.

- Problemstillinger:

1. Wordpress og fx WC Marketplace el. WooCommerce Product Vendors og diverse plugins - giver det nok mulighed for at kunne teste løsningen og fungerer det stabilt?

2. Og hvor lang tid vil det tage at få op at stå (jeg har selv let erfaring med Wordpress)?

3. Og hvilket prisleje/tid lander vi på, hvis det skal i udbud og evt. laves andetsteds end Wordpress?

4. Hvad ville I vælge af fremgangsmåde?

Jeg ser frem til at høre fra jer - på forhånd tak :-)

Mvh Morten

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten:

2. Og hvor lang tid vil det tage at få op at stå (jeg har selv let erfaring med Wordpress)?

Hej Morten

Hvad bygger denne erfaring på? Opsætning af simple hjemmesider, eller blot administration af disse? At udarbejde et site af den størrelse du ligger op til kræver meget tid og evne, og er ikke blot en integration af det pågældende plugin. Du skal endvidere have tager stilling til væsenligt faktorer såsom betalingsløsning samt generelle brugerbeføjelser ved log ind. 

Vil skyde et prisleje til at sted i mellem 30.000 og 50.000 for en WordPress løsning i den størrelse. Dog kan du nok godt finde folk der er villige til at underbyde sådan en opgave. Her skal du være påpasselig. 

Håber du finder en god løsning. Du kan altid prøve Amino Freelance :) 

Fra Linea de la competion
Tilmeldt 16. Nov 15
Indlæg ialt: 192
Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Morten
Det afhænger meget af dit ambitionsniveau om du går efter en wordpress med et ton af plugins eller en speciel løsning
Jeg træder nok en del lidt over tæerne når jeg siger at Danmark er lidt et uland med hensyn til it inden for iværksættere
Der er en udbredt holdning til at bruge wordpress til alt , jeg venter kun på der en der en dag foreslår at bruge wordpress som et Bank system ;-)

Jeg vil anbefale dig at bruge tid på at undersøge hvilke muligheder der findes med Pro og con for hver mulighed i samarbejde med en udvikling med den fornødne erfaring

Jeg vil umiddelbart anbefale en prototype bygget fra starten af så den kan udvides senere hvis du får succes med det , modsat bruge tid og penge på at prøve at gå et blog system som wordpress til at fungere som noget den egentlig ikke er bygget til

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 07:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ib:
et blog system som wordpress til at fungere som noget den egentlig ikke er bygget til

Allerførst må jeg hellere skynde mig at sige, at du træder ikke mig over tæerne, jeg har ikke noget særligt forhold til WP, og jeg lever ikke af at sætte det op for andre, men jeg lever tilgengæld forrygende af mine websites, som stort set alle er bygget på WP. Deriblandt en markedsplads Big Smile Ingen af dem er dog et banksystem (endnu da Cool  )

Dernæst:

Wordpress er ikke et blogsystem, og har ikke været det i årevis.

Wordpress er verdens mest udbredte CMS. Ikke DK's mest udbredte; verdens!

Afslutningsvist:

Det pisser mig dog lidt af, at nye iværksættere frarådes at bruge den billigste og bedste mulighed for at komme i gang, fordi de først skal bruge tid på ressourcekrævende - og måske dyre - undersøgelser (gab!) og frasortere dårlige råd, fra folk som tydeligvis ikke aner hvad de taler om.

Til trådstarter, fra en som har erfaring med at bruge WP som markedsplads: Gør det! Yes

Slå evt. opgaven op på Freelancer, eller tag fat i nogle af de dygtige unge mennesker her på Amino, som udbyder WP-løsninger. Eller start selv op, hvis du mener du har erfaring nok, og søg hjælp og vejledning undervejs.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 351
Fra  Hype Media Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :

@Tim, hvilke fordele og ulemper har du haft ved at bruge WordPress til en markedsplads-lignende side?

Anders Jytzler fra Yugana Ushi damaskus kokkeknive

Fra Linea de la competion
Tilmeldt 16. Nov 15
Indlæg ialt: 192
Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Tim J. F. Nielsen :

Wordpress er ikke et blogsystem, og har ikke været det i årevis.

Wordpress er verdens mest udbredte CMS. Ikke DK's mest udbredte; verdens!

Du udtrykker præcist det jeg med med uland, prøv at tænke mere ud af boksen, fordi noget er udbredt er det ikke sikkert det er det bedste til den specifikke opgave

Tim J. F. Nielsen :

Det pisser mig dog lidt af, at nye iværksættere frarådes at bruge den billigste og bedste mulighed for at komme i gang, fordi de først skal bruge tid på ressourcekrævende - og måske dyre - undersøgelser (gab!) og frasortere dårlige råd, fra folk som tydeligvis ikke aner hvad de taler om.

Så go og grundig forundersøgelse inden man kaster sig over en ide er simpelthen kedeligt og spild af tid og penge ?? 

Tim J. F. Nielsen :

frasortere dårlige råd, fra folk som tydeligvis ikke aner hvad de taler om.

tsk tsk 

Til OP , der findes flere muligheder men som sagt  alt efter ambinations niveau , og om du vil køre et pilot projekt først

Du kunne f.eks tage og kigge på sharetribe , en rimmelig ny aktør på markedet på markedet med go fremdrift , den findes i en hostet version den er dog ikke med store muligheder for at tilpasse de grundliggende funktioner , alternativt kan den hentes så du kører din egen version (i det tilfælde er det en ruby  programmør du skal alliere dig med) den kommer med MIT License

Et andet alternativ er at få udviklet en platform fra bunden , det er behøver slet ikke så dyrt som det lyder til

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg kender ikke et cms system helt som just eat men markedsplads folk selv kan oprette sig der er jo et færdig bygget Wordpress tema er der mange markedsplads her https://marketplace.appthemes.com/

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Ib:
fordi noget er udbredt er det ikke sikkert det er det bedste til den specifikke opgave

Helt enig, og det er heller ikke hvad jeg skrev. Jeg svarede bare på din påstand om, at WP er et blogsystem. Ja, du må undskylde hvis du har en masse erfaring med WP, så er du da velkommen til at dele den. Men at kalde det en blogplatform, tyder på, at du ikke har.

Og så er jeg også enig i, at OP skal lave en grundig research inden han går i gang. MEN det skal da handle om hans virksomhed, målgruppe, konkurrenter, osv. Han skal da spilde mindst mulig tid på at teste platform.

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Jytzler:
@Tim, hvilke fordele og ulemper har du haft ved at bruge WordPress til en markedsplads-lignende side?

Fordele:

Man kan hurtigt komme i gang med at afprøve sine idéer.

Jeg købte et directory-theme (link), som fungerer lige ud af boksen, med få tilretninger. Det har kørt upåklageligt i nu fire år. Jeg skiftede theme for et år siden, igen uden problemer.

De ting jeg ikke selv kunne tilrette, kunne jeg hurtigt få hjælp til, da Amino er propfyldt med vidende og hjælpsomme WP-folk.

Man kan billigt komme i gang med at afprøve sine idéer. Jeg har set folk her på Amino brække nakken på dyre systemer udviklede fra bunden, hvor det viste sig, at deres forretningsidé IKKE holdt. Det synes jeg er synd og skam.

Når det så er sagt, vil jeg da helt bestemt anbefale, at man relativt tidligt tager kontakt til et bureau, eller finder en partner med WP-ekspertise, som kan hæve projektet op over hjemmelavet-hjemmeside-stadiet, hvis man ikke selv formår det.

Ulemper:

Ingen. Endnu Cool

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Aug 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarende alle sammen - virkelig fedt!

Simon Børsting Sørensen :
Hvad bygger denne erfaring på? Opsætning af simple hjemmesider, eller blot administration af disse?

Vil skyde et prisleje til at sted i mellem 30.000 og 50.000 for en WordPress løsning i den størrelse.

Hej og tak, Simon. Det er simpel opsætning af fx webshop for nogle år tilbage, men jeg har dog den grundlæggende viden om opbygning/programmering. Ligeledes har jeg også et fint netværk, hvor jeg kan få noget hjælp/rådgivning, hvis jeg selv skulle gå i gang med det. Og det virker til, at der er god hjælp at hente herinde i form af forum og freelance :) Jeg vil helt sikkert sætte mig og lave yderligere research og skrive pros & cons ned for mulighederne, som flere af jer siger!

Hvis jeg køber en WP løsning - hvor lang tid vil det så tage at udvikle, tror du?

Tim J. F. Nielsen :
Man kan billigt komme i gang med at afprøve sine idéer. Jeg har set folk her på Amino brække nakken på dyre systemer udviklede fra bunden, hvor det viste sig, at deres forretningsidé IKKE holdt. Det synes jeg er synd og skam.

Tak for de gode indlæg i tråden, Tim! Det er netop den sidste del, som jeg gerne vil undgå. Men jeg kunne godt tænke mig at vide, hvor problematisk det bliver, hvis jeg udvikler/får udviklet en WP løsning og finder ud af, at min idé fungerer og dernæst skal skalere op med en anden løsning end WP?

Tim J. F. Nielsen :
Når det så er sagt, vil jeg da helt bestemt anbefale, at man relativt tidligt tager kontakt til et bureau.

Er der nogle bureaus, som I særligt kan anbefale til dette? Jeg har selv lidt svært ved at finde et, som har ekspertise indenfor markedspladser.

Ib :
Jeg vil anbefale dig at bruge tid på at undersøge hvilke muligheder der findes med Pro og con for hver mulighed i samarbejde med en udvikling med den fornødne erfaring 

Jeg vil umiddelbart anbefale en prototype bygget fra starten af så den kan udvides senere hvis du får succes med det , modsat bruge tid og penge på at prøve at gå et blog system som wordpress til at fungere som noget den egentlig ikke er bygget til.

Tak for svaret, Ib. Som nævnt ovenfor vil jeg lave lidt mere research selv, og jeg har nu aftalt et møde med en, der kan rådgive mig lidt.

Mht Sharetribe så er det virkelig nemt at få sat op, men jeg føler også lidt, at der mangler noget funktionalitet, så der vil jeg nok hellere bruge bare lidt ekstra ressourcer på fx WP.

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)