Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Starte en webshop med SU

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, overskriften lyder lidt mærkelig.

Er nemlig studerende (gymnasiet) mangler mit sidste år. Har denne "iværksætter drøm", hvor jeg gerne vil åbne fx en webshop.

Kunne godt tænke mig at starte en webshop i løbet i mit 3g år. Nu er jeg på SU, og har altså ikke mange penge (selvom jeg forventer at få et job snart) og derfor kniber det med at få ideer til, hvad sådan en webshop kunne indeholde.

Hvad ville I anbefale mig? Er det smart at starte og udleve min drøm - eller bør jeg vente? Hvis jeg skal starte, hvad bør jeg så satse på? Billige varer? 

Mange tak!

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Jeg er selv i gang med at studere på Handelsgymnasiet, og jeg havde derfor lidt samme udfordring som du - jeg var blot 16 år og ikke modtager af SU derfor. Når økonomien er knap, så handler det blot om at starte småt. Jeg startede min jobportal for 225,- og har efterfølgende udvidet den; løn til en freelancer f.eks. når min hjemmeside skulle optimeres osv. Så ja, start småt. 

Har du prøvet at google Casper Blom? Han startede med at sælge brugte golfbolde (billigegolfbolde.dk). Han købe dem for 1,- solgte dem for 2,-. Så han startede med at købe 300 golfbolde, eftersom han havde 300,-, og så når de var solgt, købte han 600 golfbolde osv... osv....

Held og lykke. Hvis jeg kan hjælpe dig yderligere, så skal du være velkommen til at sende mig en mail - mine kontaktoplysninger findes på www.kaspermfriis.dk :-)

Fra København
Tilmeldt 12. Apr 11
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Just do it, learning by doing and thinking :)

Fra København K
Tilmeldt 26. Nov 13
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Iværksætter og investor. Jeg har et par blogs.

Fra Horsens
Tilmeldt 18. Oct 10
Indlæg ialt: 66
Fra  Fyrværkerimesteren Mads Daugaard Aps Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er mange fordele ved at starte op mens du er på SU. Typisk vil du have færre udgifter privat, og knap så mange forpligtelser end senere hen i livet.

Selvfølgelig begrænser det dig også, at du ikke har så mange penge at starte op med, men det kan få dig til at tænke kreativt.

Hvis du vil have lidt inspiration til hvilke ting du skal huske, kan du følge med i vores helt nye blog-serie, som følger opstarten på en webshop med salg af fyrværkeri, som er en meget speciel niche. Læs mere her

Men find en niche og din egen vinkel, så har du en chance med din butik.

Alternativt kan du forsøge dig med affiliate, hvor du i stedet henviser til andre webshops. Det er en fin måde at dufte til online markedsføring og e-handel uden at binde penge i hverken varer, betalingsløsninger og dyre webshops.

Held og lykke

Med venlig hilsen

Mads

Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for dit svar (og såmænd også I andre). Fantastiske indlæg I kommer med.

Jeg er helt med på, at det ikke er så smart at sælge relativt dyre varer fx sko, tøj etc. da økønomien ikke rækker til det. Med andre ord må jeg satse på noget jeg KAN formå økonomisk.

Her kommer spørgsmålet bare: lad os sige, at jeg har en god ide, lad os tage den med golfbolde eller lad os sige snørebånd, hvordan skal jeg så igangsætte det? Er det ved at købe fra en leverandør fra ebay, Alibaba og alt det grej?

Mange tak! 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)