Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler for afgifter på import af chokolade fra Europa?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Oct 13
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg håber der er en venlig sjæl der kan være mig behjælpelig med at finde rundt i junglen af lovgivning når det kommer til import af slik og chokolade.

Jeg påtænker at åbne en webshop, hvor jeg vil sælge chokolade og lidt andre former for slik produkter. Jeg har fundet en leverandør i Tyskland. Som jeg kan forstå, så skal man registreres for en sukkerafgift? Men hvordan foregår processen i praksis?

Er det bare at kører derned og hente varerne, og så indberette moms og afgift når man kommer hjem, eller skal dette gøres ved grænsen eller hvordan? 

Jeg sætter pris på jeres hjælp, fortsat god aften.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Ja, du skal betale punktafgift (sukker- fedtafgift). Jeg kan ikke huske de eksakte takster, men dem kan du nemt finde på 2 måder:

1) Ringe til Fødevarestyrelsen

2) Tjekke Fødevarestyrelsens hjemmesidehttp://www.skat.dk/skat.aspx?oId=2046165&vId=0

Hvordan det foregår helt praktisk er meget simpelt - du registrer dig blot for punktafgifter på virk.dk. Og derefter betales det nogenlunde på samme måde som MOMS, altså hvor du indberetter osv.. osv....

Held og lykke med importeringen! :-)

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper Friis:
Jeg kan ikke huske de eksakte takster, men
 

Pt. er de DKK 25,97 pr. kilo

Der er så en del ekstra ting du skal være opmærksom på ifht. fødevarestyrelsen.

F.eks skal du huske at have danske labels på med ingrediensfortegnelse.

Du skal have godkendt lager ( hvor fødevarekontrollen kan komme forbi og checke)

Ja, læs i det hele taget på deres hjemmeside, der er en del at tage højde for.

Tilmeldt 27. Oct 13
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar. så hvis jeg har forstået det korrekt:

1. Jeg bliver oprettet hos fødevarstyrelsen

2. Jeg ruller afsted mod det  tyske og køber mine produkter, og gemmer blot bonnen, og så indberetter jeg det hele elektronisk en gang om måneden?

3. Jeg får oversat varedekorationen.

4. Jeg er nu klar til at sælge?

Lige en anden ting, jeg tænker ikke at der bliver omsat for mere end maks end 20-30.000 om året, kan jeg så kører det som en hobby virksomhed over mit cpr nr, eller skal jeg oprette en enkeltmandsvirksomhed?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

3 steps ahead:
Lige en anden ting, jeg tænker ikke at der bliver omsat for mere end maks end 20-30.000 om året, kan jeg så kører det som en hobby virksomhed over mit cpr nr, eller skal jeg oprette en enkeltmandsvirksomhed?
du skal have CVR for at blive registreret for punktafgift så ikke via CPR

Hobbyvirksomhed er så også noget rent skattemæssigt - hvor man ikke har fradrag for underskud http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvornar-skal-jeg-momsregistrere-mig.html  - og ikke noget med om omsætning er under 50.000 kr som i stedet er punktet hvor man skal momsregistreres så snart det er åbnelyst man kommer over 50 t på en hver 12 mdr periode frem og tilbage http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/seris-virksomhed-eller-hobbyvirksomhed.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 06:31
Hvor mange stjerner giver du? :

3 steps ahead:
Lige en anden ting, jeg tænker ikke at der bliver omsat for mere end maks end 20-30.000 om året
 

Alene fødevarekontrollens besøg hos dig koster dkk 525,- pr påbegyndt kvarter ( + årlig afgift) ....  Så med den omsætning vil du dårligt kunne dække denne ene udgift

Tilmeldt 27. Oct 13
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er nu kommet så langt at jeg har fået udfyldt registrerings blanketten for sukker og chokoladevarer.

Jeg har en aftale med en leverandør i Tyskland i morgen, bare så jeg gør alt korrekt, så gøres det på den her måde:

1. Jeg kører til Tyskland og kigger på udvalget og køber så de varer jeg vil have 

2. Jeg får bonnen med hjem

3. Sidst på måneden indberetter jeg moms og beregner afgiften på varerne.

Skal skat have yderligere info, eller ovenstående måde den korrekte måde at gøre det på?

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Prøv nu at læse de svar du har fået. Du er overhovedet ikke klar til at importere - du skal kontakte fødevarestyrelsen og have dit lager /opbevaringssted godkendt osv. Du må ikke 'bare' opbevare fødevarer til videresalg i dit eget hjem, der er en masse regler, der skal overholdes omkring indretning mv.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)