Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har jeg brug for en markedsføringsekspert?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Sep 15
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har inden for det seneste år valgt at starte op som selvstændig fysioterapeut og personlig træner, og fået lavet en fin hjemmeside, der fortæller om min kompetencer og info om klinikken.

For at skabe mere synlighed er jeg begyndt at reklamere gennem Google Adwords og gennem promovering af min Facebook side. Min plan er både at få flere kunder til min klinik, men også at skabe et følge på Facebook, da jeg bruger masser af tid på dele blogindlæg og nyheder på min FB-side.

Mit spørgsmål er så, om jeg burde finde en markedsføringsekspert, der evt. kan hjælpe mig med Adwords og få et større reach på Facebook? Jeg har kun et grundlæggende kendskab til Adwords og kunne også godt tænke mig noget sparring med en, der har forstand på markedsføring af træning og sundhed på de sociale medier. Men er det noget, som jeg bør få professionel hjælp til, eller kan det tillæres gennem nogle guides/ebooks på nettet?

Hvad siger i?

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det er klart, at hvis du fanger en, der er professionel til Facebook og Adwords, så får du mere for pengene - forhåbentlig i hvert fald. 
Det findes masser af bøger og fora, hvor du kan blive klog på online markedsføring. Desuden vil en vis erfaring også bidrage til, at du bliver bedre mht. din online markedsføring. 

Hvis du søger en sparring, der specifikt henvender sig til markedsføring af træning og sundhed, så kommer du til at lede længere, end hvis du blot ønsker en dygtig markedsføringsekspert. De rigtig dygtige markedsføringer kan hjælpe dig uanset branche de kommer fra, og du er i.

Held og lykke med markedsføringen. :-)

Fra Silkeborg
Tilmeldt 12. Jan 16
Indlæg ialt: 397
Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Tjener du penge (direkte eller indirekte) på Facebook/Google Adwords/Blog? Jeg har ikke et svar, men jeg ville overveje om det kan betale sig, sammenlignet med at køre en form for referral-marketing i stedet. Enten i form af et samarbejde med dit lokale center eller brug af dine kunder som ambassadører for din klinik. Var det mig ville jeg i hvert fald forsøge at hive folk ned i klinikken så jeg kunne snakke med dem, så er jeg sikker på at du meget nemmere kan sælge din service. Om det så er gavekort til "10 minutters gratis gennemgang af dit træningsprogram" kan du jo vurdere, men med fysio/træning er det mit indtryk at den personlige kontakt vejer meget tungt.

Vælger du at gå online-vejen tror jeg der kunne være en fordel i at deltage i et seminar/workshop/finde en mentor. Den daglige drift bør du altid selv stå for (kontrol), men det kan hjælpe meget at komme godt fra start.

Head of SEO hos Kendskab. Kontakt mig!

Fra 2450 Fattigness
Tilmeldt 4. May 12
Indlæg ialt: 607
Fra  Offpiste Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Alt kan læres gennem e-bøger - men du betaler løbende for din viden i form af højere spend og lavere konverteringsrate.

Find en, der kan give dig nogle timers sparring, så du undgår alle de basale fejl og kommer godt fra start.

Fra Los Angeles
Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 428
Fra  Lavenwebshop.dk Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jakob Bank:

Alt kan læres gennem e-bøger - men du betaler løbende for din viden i form af højere spend og lavere konverteringsrate.

Jeg vil give Jakob ret. Når du benytter AdWords og Facebook Ads eksperter, så burde du kunne se det med det samme. De opsætter nogle konkrete mål sammen med dig, så I begge har mulighed for at måle om arbejdet virker. Så du kan hurtigt skifte bureau, hvis du ikke mener, at de gør deres arbejde godt nok.

I sidste ende kommer det nok an på, hvad du helst vil bruge din tid på. Smile

Held og lykke med det.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :

lidt mere optimering i det organiske resultatet ,der er ikke lavet meget der mangler en del af det grundlæggende , derved sats ikke kun AdWords og facebook 

overveje få hjælp eller lav mere selv hvis du har tiden ?

du er ikke engang når jeg søger fysioterapeut i google mape dukker du ikke op tilmeld din side google mape så kommer du nemmere op i det organiske søgeresultatet lokale søgninger du får en https://www.google.com/business/ side man får typiske en kode efter 14 dage

du har nærmeste 0 links https://majestic.com/ tjek dine konkurrenter med mere 

for en spredt links profil  så tilmelde dig link kataloger gratis artikler sider , det giver lidt stadig , dog sats dog først  fremsten på rigtige mennesker linker til dig aktive sider 

få skrevet presse meddelers lav nogle nyheds vinkler gerne lidt provokerende , du kan også lave undersøgelser omkring Fysioterapi 

lav en masse gode blog indklæg , du er godt på vej forsæt sådan

få gerne nogle videoer på siden

der mangler meta beskrivelser på flere undersider både titler og meta tekst titlen imellem 40-60 tegn og meta teksten 120 tegn til 160

hastighed optimere siden meget vigtigt den lavere pagescore nedvurder siden meget  https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/?url=http%3A%2F%2Ffhecht.dk%2F&tab=desktop få rettet de fleste fejl på siden med disse her plug købe plug in rocket ekstremt godt til at rette fejl jeg har imagify plug in billeder hjælper meget , minify plug in og autoptimize

                       

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Valby
Tilmeldt 21. Mar 16
Indlæg ialt: 47
Fra  Gamle-danske-film.dk Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville starte i det små - det vil sige hvor du selv var nemlig i starten ar noget godt. Så ville jeg få hjælp og sparring lige over det niveau du er - i stedet for at tage hele pakken. Den er der mange der sælger og du kan ikke gennemskue det med mindre du er trænet i det. Jeg vil gerne give dig gratis råd over mail, hvis du kan håndtere svar i stikordsform. Dbh Thomas 

Fra København K
Tilmeldt 26. Nov 13
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer an på hvad du er til. Vil du gerne eksekvere selv, eller lade en anden om det?

Hvis du gerne vil gøre det selv.. 

Så er det også en god idé at få læst op på teknikken og selvstudere emnerne. Du kan sagtens hyre en til at være din sparringspartner og købe sparringstimer eller et klippekort som du kan støtte dig op af, og stille de spørgsmål som du nu måtte få løbende. I vores firma er vi begyndt at se flere og flere som ønsker sparringstimer for netop at lære markedsføring på Facebook selv, så de kan klare den daglige opgave selv, og få sparring omkring nye funktioner og få en at snakke idéer sammen med. 

Hvis jeg havde mit eget firma (som nu ikke var et Facebook bureau), så havde jeg gået med denne løsning. For det er den type person, jeg nu er. 

Men hvis du IKKE selv vil rode med det.. 

Så er det også helt fint, at stikke opgaven til en marketingnørd eller et firma som beskæftiger sig med bl.a. AdWords eller Facebook. 

Jeg vil nok sige, der er flest hos os som vælger at outsource opgaven helt væk, fremfor at lære det selv. Men det kommer også an på hvad man er til. 

Hvad ser du gerne dig selv gøre? Vil du gerne rode lidt med AdWords og Facebook selv, eller være 100 % fokuseret på dit arbejde som fysioterapeut? Så finder du også svaret på dit spørgsmål :-) 

Med venlig hilsen

Kristian Larsen, PL & Partners

Iværksætter og investor. Jeg har et par blogs.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)