Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO spørgsmål: Flytter website fra wordpress platform til Sharetribe/markedsplads platform

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. May 16
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Skønne Aminoer

Jeg har lavet en side prøvekanin.dk som har en rimelig god ranking og masser af folk som kender siden, mange indgående links mm. fra forskellige sider.

Nu flytter jeg så siden til en helt ny platform, og jeg kan ikke tage det gamle indhold med.

Hvordan går jeg bedst muligt for at siden den ranking jeg har opbygget kommer på den nye side som pt ligger på proevekanin.dk

tak for svaret eksperter.


Michall

stifter af proevekanin.dk

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis ikke du kan tage det gamle indhold med har du en stort udfordring, for netop indholdet er jo en vigtig faktor for hvordan dine sider ranker i dag.

Hvorfor kan du ikke tage indholdet med?

Som en del af indholdet bør du også sørge for at dine TITLEs og META-descriptions kommer med over på det nye. 

Det vil være en stor fordel hvis du kan genskabe de NØJAGTIGT samme URL'er på det nye site. Kan du ikke det - eller kan du ikke med alle siderne, så skal der for hver eneste af dem sættes en permanent (301) redirect op, der går fra den gamle URL til den nye.

Er der URL'er der skifter bør du derudover kontakte dem, der linker til de gamle URL'er og få dem til at rette det til de nye. Det er altid bedre med direkte links and redirects. 

Du skal også sørge for, at det nye site er kodet mindst ligeså godt som det gamle, at det indeholde lige så god Schema.org og Social-META tagging samt at det er lige så hurtigt som det gamle. Hvis det nye site er ringere på disse parametre vil det også skade dine rankings. 

Det var vist det vigtigste :-)

Fra Aarhus C
Tilmeldt 31. Jan 12
Indlæg ialt: 405
Fra  Bleep Films Eberhard IVS Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michall, 

Det er nok et spørgsmål som folkene bag Sharetribe har fået mange gange. Prøv at søg i deres Knowledge Base eller kontakt deres support omkring det. 

Mvh.

Tobias

Co-Founder & CEO @EasyPoker

Tilmeldt 25. May 16
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel

Den nye side er en out of the box løsning som har givet mig mange fordele ift brugervenlighed, og det var mit førstevalg grundet det skulle være simpelt.

Derfor er alt det du skriver noget jeg har tænkt over allerede, men jeg håbede inderligt på at der ville være en bedre løsning end redirect 301.

But so it is.

Skal der altid være en 301 redirect på den gamle side, eller kan jeg efter noget tid fjerne dette?


Tak for svaret!

DBH

Michall

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Redirects skal ligge på det domæne der skal redirectes fra. Så hvis du benytter samme domæne skal det ligge på den nye. Og ja, det SKAL være et 301 redirect og du skal aldrig fjerne det igen. Det har ingen negative konsekvenser at lade det ligge, da det jo kun er dem der forsøger at besøge de gamle URL'er som får redirects. 

Tilmeldt 25. May 16
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Super Det var det jeg skulle bruge!

TAK

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)