Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til spørgsmål vedr. facebook ads og webshop

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Jul 16
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften Amino'er, 

Håber I kan hjælpe mig lidt på vej.

1: Webshoppen
Hvad kan være årsag til, at Jeg har så mange besøgende, som lægger produktet i kurven, skriver Deres oplysninger, men ikke kommer igennem betalingen?

2: Facebook ads 
Jeg har kørt en annonce de seneste 2 dage med en klikpris på 3,63. Jeg synes bare den klikpris er ufattelig høj - Hvordan får Jeg den klikpris længere ned?

Pft :)

Fra Los Angeles
Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 428
Fra  Lavenwebshop.dk Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det er lettere at hjælpe dig videre, hvis du uddyber dit spørgsmål. F.eks. må du meget gerne dele webshoppen, for så er det lettere at tjekke, om der er noget på den, som kan skræmme dine kunder væk i købsfasen.

Christianmj:
2: Facebook ads 

Det irriterende svar er, at du skriver bedre Facebook annoncer. Smile Opret forskellige målgrupper. Opret flere forskellige annoncer som du smider ud til disse målgrupper. På den måde finder du ud af, hvad der virker, og hvad der ikke virker.

Med målgrupper skal du længere end blot alder og køn. Opret også målgrupper ud fra hvad de interesserer sig for. Du har mange muligheder med Facebook Ads. Kan du fortælle mere om, hvordan du har valgt din nuværende målgruppe?

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Christianmj:

1: Webshoppen
Hvad kan være årsag til, at Jeg har så mange besøgende, som lægger produktet i kurven, skriver Deres oplysninger, men ikke kommer igennem betalingen?

Del evt. webshoppen med os, så vi kan se, hvor der evt. kan forekomme optimeringer. 

Christianmj:

2: Facebook ads 
Jeg har kørt en annonce de seneste 2 dage med en klikpris på 3,63. Jeg synes bare den klikpris er ufattelig høj - Hvordan får Jeg den klikpris længere ned?


Det handler meget om kvaliteten af din annonce. Som skrevet før her i tråden, så er det simple (men flabede) svar, at du skal skrive bedre annoncer. Fangende tekst/billede og meget andet. Har du desuden rettet annoncen korrekt mod din målgruppe? Hvis du f.eks. sælger golfudstyr, så får du nok ikke mange klik, hvis du annoncerer overfor fodboldspillere.... :-)

Tilmeldt 30. Jul 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. 

Er der nogen, som kan forklare mig, om mine gamle hjemmesider, kan gendannes/genbruges?

Jeg lavede hjemmesider selv for mange år siden. Dengang købte jeg et program Hjemmeside og installerede på min PC. Resten var et spørgsmål om design. Men for mange år siden ophørte siderne at virke. De findes kun på internettet, men der er ingen arbejds sider mere.

Pegefølsomme knapper virker ikke, derfor skal man bruge omvej for at åbne forskellige sider. Jeg bruger stadig denne site for at bevare e-mail adresse.

Spørgsmål er: er det en håbløs ide eller hvad? Hvad kan man så gøre ved det?

Mvh. Lana Petersen

www.lanaart.dk

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

lanapetersen:

Hej. 

Er der nogen, som kan forklare mig, om mine gamle hjemmesider, kan gendannes/genbruges?

Jeg lavede hjemmesider selv for mange år siden. Dengang købte jeg et program Hjemmeside og installerede på min PC. Resten var et spørgsmål om design. Men for mange år siden ophørte siderne at virke. De findes kun på internettet, men der er ingen arbejds sider mere.

Pegefølsomme knapper virker ikke, derfor skal man bruge omvej for at åbne forskellige sider. Jeg bruger stadig denne site for at bevare e-mail adresse.

Spørgsmål er: er det en håbløs ide eller hvad? Hvad kan man så gøre ved det?

Mvh. Lana Petersen

www.lanaart.dk

Mit forslag ville være, hvis du lavede dit eget indlæg, så folk kunne hjælpe DIG! :-)

Fra København K
Tilmeldt 26. Nov 13
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Webshop:

Jeg har fundet en interessant artikel som kommer lidt rundt om de hurdles som forbrugerne finder på diverse webshops. Det kan være at følgende artikel kan være behjælpelig:

https://www.shopify.com/blog/8484093-why-online-retailers-are-losing-67-45-of-sales-and-what-to-do-about-it

Facebook: 

I forhold til Facebook, så er det vigtigt at man arbejder struktureret med sine annoncer og herunder tests

Split testing er key på Facebook, og vil være dit primære værktøj, når du skal forbedre dine annoncer (og i dit tilfælde, sænke klikpriserne). 

Det handler i bund og grund om at sætte diverse forskellige annoncer op, og her bør du teste på bl.a.: 

Annoncetekst, overskrift, billedemateriale og målgruppe. Hvis du er nybegynder med Facebook annoncer vil jeg prøve at holde mig til en mere standard budtype som "Klik til website - automatisk budgivning". Det andet kan give en værre hovedpine, hvis man ikke har styr på hvad budtyperne gør og hvordan Facebook reagerer på dem. 

Heldigvis har Facebook samlet en masse gode guides til hvordan du lærer mere om Facebook annoncering og hvordan du forbedrer dette. Du kan finde det inde på www.facebook.com/blueprint

Derudover er denne artikel ret god: https://adespresso.com/academy/blog/facebook-ads-split-testing-101/

Prøv kræfter med det, og se om du synes det er fedt at sidde og rode med, ellers er der altid hjælp at hente hos folk som sidder til dagligt med det. 

Med venlig hilsen

Kristian Larsen, PL & Partners

Iværksætter og investor. Jeg har et par blogs.

Tilmeldt 26. Jul 16
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 01:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristian, 

Super fedt - mange tak for brugbar feedback. 


Er der mulighed for at du vil kunne hjælpe med at opsætte nogle kampagner med tilhørende målgrupper. 

Jeg har nu selv leget med det i noget tid, og det er ikke noget problem at få besøgende på shoppen, og det kan også godt føres til salg.

Det der er mit problem det er, at jeg bruger ca. lige så mange penge på facebook annoncering, som jeg hiver hjem på ordre.


Det drejer sig om Magicbrush.dk, som er en one-page shop som sælger glattebørster.  


Lad mig endelig høre fra dig :)


Mvh. Christian Møller 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)