Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

college i usa

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Aug 14
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 01:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey,

Er der nogle herinde der ved om det er nemmere at få arbejdstilladelse i usa, hvis man har gået på et kvalitets universitet dernede?(Eller bare et normalt)

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 02:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil sige at der er to delsvar på dit spørgsmål.

1) Arbejdstilladelsen (går ud fra at du tænker på H1B) kan gives hvis en række kriterier er opfyldt, herunder uddannelse. Om det er fra det ene eller det andet universitet, et amerikansk eller dansk, tror jeg ikke spiller den store rolle. Myndighederne har en model for hvordan forskellige uddannelsessystemer vægtes, så i princippet skulle det ikke betyde noget, bare man har uddannelse svarende til mindst en bachelor, så vidt jeg husker.

2) Er det H1B visum du går efter, som antaget i pkt. 1, så kan det gøre en forskel for virksomhederne som skal ansætte dig, og sponsorere dit visum. De vil som udgangspunkt foretrække eks. en ingeniør fra Stanford University over en ingeniør fra Aalborg Universitet. Men erfaring tæller også en del, og sommetider mere, så det er ikke helt sort og hvidt, men som udgangspunkt foretrækker amerikanske virksomheder folk fra de større amerikanske universiteter.

Jeg mener at det er omkring 50.000 visa der bliver frigivet hvert år, og der kan være rift om dem. Så selvom man opfylder myndighedernes kriterier, og har fundet en virksomhed som vil ansætte og sponsorere en, er det ikke sikkert at man får et visum. 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)