Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvor meget kan man låne til at købe investeringsejendomme for???

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Horsens
Tilmeldt 30. Jul 16
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :

 hejsa,

jeg har i de seneste par år gået med en ide om at starte et anpartsselskab som skal have med køb og salg af fast ejendom udlejning og renovering.

men mit problem nu er at jeg er studerende som stadig er hjemmeboende. så jeg har ingen store midler.

mit spørgsmål er så hvor meget man kan låne til at komme i gang med at få erhvervet nogle ejendomme???

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Med udgangspunkt i den bog om ejendomsinvestering, jeg har skrevet:

De 6 lejligheder jeg har købt er:

  • Købt i selskaber
  • Finansieret med mellem 60 og 73 %

Mit bankinstitut har sat grænsen ved 70 %. Her er de rimeligt sikre på at få deres penge igen, hvis noget skulle ske - selvom intet selvfølgeligt sker, udover at jeg får husleje ind og betaler mine afdrag.

Jeg tror, du får svært ved at få over 70 %.

Vær opmærksom på, du kun kan få 60 % i realkreditlån som selskab - og skal du låne under 500k, får du sandsynligvis kun tilbudt et almindeligt boliglån og ikke realkredit.

Fra Horsens
Tilmeldt 30. Jul 16
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for hjælpen,

Fra Horsens
Tilmeldt 30. Jul 16
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :

 læste lige inde på nykredit erhver at man kan låne 80% i realkreditlån når det er til boligudlejning, 

og det jeg gerne vil investere i er boligudlejningsejendomme.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Ja til boligudlejning kan du belåne OP til 80% (gives givet ikke til alle og enhver - men ja - OP til 80% for boligudlejningsejendomme) Skal jeg være ærlig tror jeg du får svært ved at få kreditforeningslån op til max på 80% ud fra din egen beskrivelse af din situation. Ud over penge til at købe/låne for - vil der også være skarpe krav til at du rent faktisk kan "drifte" ejendommen og formentlig også, at du har tidl. track record som god til området

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er enig med John - jeg tror også, track record vil hjælpe.

Jeg fik nej ved 3 bankinstitutter, før det 4. sagde ja - og det fordi, jeg til de første par lejligheder jeg købte, selv kom med en ekstraordinært stor udbetaling. De senere er købt med højere finansiering. De 3 første ønskede ikke at være første långiver.

Fra Horsens
Tilmeldt 30. Jul 16
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

 er selvfølgelig enig med jer begge med tanke på min økonomiske situation.

har også tænkt mig spare noget op først. har bare været nysgerrig.

Tilmeldt 21. Jun 16
Indlæg ialt: 9
Fra  Bogholderi Syd Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin,

Jeg har i 15 år arbejdet i et pengeinstitut og belåning til udlejning er ikke det der står først på ønske listen, når en bank skal låne penge ud. Det er mere risikofyldt end at låne ud til folks egen bolig.

For at et pengeinstitut vil tag det seriøst så skal du selv komme med en udbetaling selv eller noget andet de kan tage pant i. Og ja så alt efter ejendommens status og brug vil du kunne få dem til at give et tilbud på hvor står belåningsprocent (altså op til de maks 80%) de kan tilbyde dig.

Men ideen er god nok og som iværksætter skal du jo starte et sted, så kom bare i gang med at spare op.

Håber at det kunne bruges.

Venlig hilsen

Sandy Mazanti

Fra Horsens
Tilmeldt 30. Jul 16
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

jaja det kan bruges, helt sikkert

håber også at det bliver til mange ejendomme med årene. 

og som sagt der skal under alle omstændigheder spares op, vil se det fra den lyse side så man kan ju bruge tiden til at holde et lille øje med hvordan udviklingen inden før boligudlejning, så man er lidt mere inde i sådanne sager (:

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)