Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad har været din største udfordring med at lave webshop?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Valby
Tilmeldt 12. Apr 16
Indlæg ialt: 199
Fra  WordPress-værkstedet Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

... og som du gerne vil hjælpe andre med at undgå/overkomme, selvfølgelig :-)

Det er sådan set ligemeget om du selv har lavet din webshop eller fået andre til det, eller en kombi, for jeg tror der er rimelig godt repræsenteret herinde af folk som kommer fra begge 'lejre'. Så alle kan forhåbentlig få glæde af alles erfaringer.

Det er også lige meget om det er i opstartsfasen eller senere når shoppen kører, at du har oplevet The Big One (den store udfordring). 

Der må også gerne være noget med om hvordan du løste udfordringen ... 

*

Hos mig har den Største Udfordring nok været at finde en 'smart' måde at arbejde med *billeder* på i Woocommerce webshoppen. Så de passer i størrelse til kataloget og ser skarpe ud alle steder. Der er så mange led der skal være i orden:

1) - billeder i den rigtige størrelse/opløsning 

2) - prof fotograferet

3) - billedindstillingerne i Woo skal stå rigtigt, evt. med hjælp fra ekstra-funktionaliteter som "Regenerate Thumbnails"

4) - ordentlig organisering af selve billedkataloget, så man hurtigt kan finde rundt i det voksende hav af billeder ... 

*

Der har ikke været nogen let løsning på det. Det har handlet om først og fremmest at lave en fast *procedure* for nye billeder - hvordan de skal tages, størrelse, navngivning osv.

Og det gør det selvfølgelig ekstra udfordrende når man hjælper en lille virksomhed med en webshop, og de af og til selv tager og uploader billeder, men ikke lige har tid eller overskud til at *følge* proceduren ... 

...

Ellers synes jeg de største enkeltstående udfordringer har været 

- at regne sig frem til mest økonomiske betalingsgateway-løsning ift. forventet salg
- at opgradere eksisterende designs (Wordpress Temaer) uden at justeringer man har lavet ved det forrige design går tabt!

De sidste to har jeg ikke nogen 'smart' løsning på andet end ... tålmodighed og hårdt arbejde :-)

Hvad er jeres "war stories" med at lave/få lavet webshop?

Bedste hilsner,

Ulrik

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)