Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Snydt af en udenlandsk webshop

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper_nl:

Jeg har haft lidt med hollandsk aftale/køberet at gøre og lovgivning er ikke så forskellig fra det vi kender i DK. Dit problem er self at du sidder i DK og sælger er i NL, så det kræver nok lidt held at lykkedes med at gøre en returret gældende uden at bruge alt for meget tid og ressourcer på det. 

Er situationen som du beskriver, og endnu bedre at du har på skrift fra enten deres hjemmeside eller chathistorik at produktet er kompatibel med Win10, så er der tale om en mangel (fuldstændig lige som vi kender i DK)

 

Det jeg ville gøre i din situation var at formulere at de solgt dig et produkt som ikke lever op til de specifikationer de har lovet og de efter "Burgerlijk Wetboek" (Den hollandske udgave af aftale og købeloven, link; http://wetten.overheid.nl/BWBR0005289/2016-07-01), kapitel 9 og 10, er forpligtet til at tage produktet retur eller kompensere dig for den udgift du vil have til at få opdateret software (hvis det er muligt) 

Hvis de stadig stejler eller overhovedet ikke vil samarbejde, så kan truslen om "ConsuWijzer" (NL's svar på et forbrugerklagenævn) måske hjælpe. Dit problem er, at du som virksomhed ikke er forbruger (definitionen på en forbruger er den samme som i DK), men det er da et forsøg værd. 

Hej Jesper

Tak for dit svar. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper_nl:

Jeg har haft lidt med hollandsk aftale/køberet at gøre og lovgivning er ikke så forskellig fra det vi kender i DK. Dit problem er self at du sidder i DK og sælger er i NL, så det kræver nok lidt held at lykkedes med at gøre en returret gældende uden at bruge alt for meget tid og ressourcer på det. 

Er situationen som du beskriver, og endnu bedre at du har på skrift fra enten deres hjemmeside eller chathistorik at produktet er kompatibel med Win10, så er der tale om en mangel (fuldstændig lige som vi kender i DK)


Jeg ville lige give en tilbagemelding på hvad sagen endte ud med. 
Jeg fik mine penge igen - da jeg til min fordel havde brugt Mastercard.
Jeg har intet hørt fra den hollandske webshop i sagens sidste forløb.

Nu står jeg så med en printer jeg ikke kan bruge, og i princippet ikke ejer mere, da jeg har fået mine penge tilbage.
Men hvem ejer nu labelprinteren rent juridisk? - jeg eller webshoppen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Webshoppen - men de skal så også sørge for at få taget den retur som jeg husker det

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Webshoppen - men de skal så også sørge for at få taget den retur som jeg husker det

vh John H

Tak for svaret John.

Jeg skrev allerede til dem i November om hvornår de ville hente labelprinteren. 
Men har intet hørt fra dem endnu.
Jeg har idag lige gensendt samme email til dem.


Mvh. 
Mads

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)