Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor meget kan man få i iværksætterlån?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 20. Dec 15
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 03:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg havde en ide som jeg stadigvæk vil gerne gøre til en virkelighed man problemet var bare at jeg skulle ha' over 100mio kr iværksætterlån man det kan ikke ske så jeg har kommet op med en alternativ. Jeg skal kun brug omkring 3-4mio kroner iværksætter lån og start op en tøj butik kæde med minimum 5-6 butiker i storbyer med meget befolket land og ville kunne være i stand til at betale tilbage indfor 10-9 måneder måske endda i 5måneder eller hurtigere. 

Kan det her blive til et realistisk lån? Jeg vil meget gerne hører hvad experterne har og sige

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Mar 13
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 07:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg er ikke ekspert. Men tænker om det ikke var en idé at starte ud med én butik til at starte med. Derefter se hvordan det går og så låne yderligere til udvidelsen?

:-)

Fra Skive
Tilmeldt 6. Apr 16
Indlæg ialt: 302
Fra  SAH - Consult Skrevet kl. 08:03
Hvor mange stjerner giver du? :

> ... og ville kunne være i stand til at betale tilbage indfor 10-9 måneder måske endda i 5måneder eller hurtigere. 

Hvis du kan betale et lån 3-4 mio kroners lån tilbage på 5-12måneder er det helt sikkert at du kan få en investor til at bidde på krogen, har du overvejet det?

Når det er sagt, skal du jo overbevise investoren, eller banken, at du rent faktisk kan genererer sådan et overskud.

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Feb 11
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 08:52
Hvor mange stjerner giver du? :

I dit indlæg beskriver du absolut intet, der kan validere dit projekt, eller forklarer kort hvorfor dine 5-6 butikker overhoved har et eksistensgrundlag. Der skal være noget unikt, for ellers vil du aldrig nogensinde kunne betale et 3-4 mio kroner lån tilbage på 12 måneder. Det er i mine øjne dybt urealistisk.

- Har du en unik leverandør, der på kontinuerlig basis kan levere kendte mærker til meget lave priser?

- Har du en unik placering?

- Har du tilpas styr på marketing og branding (og et stort nok budget?) til at det kan lade sig gøre?

- Har du en stor indsigt og meget erfaring i dette segment, og kan bruge denne til at etablere dig som en kæde på rekordtid?

Kort sagt, med den information du har givet, NEJ så er det ikke realistisk. Har du noget som helst du kan stille i sikkerhed ved et evt. lån? Et stort hus? Eksisterende virksomhed? Andet?

3-4 mio kan man godt låne i dag - både gennem bank, eller gennem investorer. Men det kræver både en skudsikker forretningsplan, og at du har et team der kan eksekvere til perfektion. Vær klar over, at banken vil have du kautionere personligt, mens en investor sikkert vil have minimum 50%, så han/hun er i kontrol over selskabet. Kunne det ikke være en idé at låne 700.000 til én butik, for på den måde at få et "proof of concept". Hvis du formår at skabe et overskud på +1mio det første år i drift, kun for denne éne butik, mon ikke banken så vil være åben for genforhandling af et større lån så ;-)

Anmeldelser af Slyngevugger - Moonboon Slyngevugge, Membantu Slyngevugge, Nonomo Slyngevugge - Slyngevugge Motor, Slyngevugge Stativ. Alt om slyngevugger!

Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 317
Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

TheBanker:
Kan det her blive til et realistisk lån? Jeg vil meget gerne hører hvad experterne har og sige

Hej,

Prøv at læse denne tråd, hvor der spørges lidt i samme stil. http://www.amino.dk/forums/t/270525.aspx#1696980

Kort sagt: Som nogle af de andre i denne tråd korrekt rådgiver, så start med at bevise, at du kan få én butik til at generere indtjening - dette via egenfinansiering. Når du så skal finde penge til eksekveringen er det i øvrigt vigtigt at du naturligvis fremstår ambitiøs, men også besidder realisme. Herunder ved du ved lige så godt som jeg, at det ikke vil være muligt at tilbagebetale 4 mio. over 6 måneder. Herunder vil din burn rate til alene huslejen i etableringsfasen være en bremseklods for så hurtig tilbagebetaling.

Jeg vil derfor også anbefale dig et advisory board, da investorer investerer 60 % i teamet og 40 % i ideen. 

Tilmeldt 20. Dec 15
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

''I dit indlæg beskriver du absolut intet, der kan validere dit projekt, eller forklarer kort hvorfor dine 5-6 butikker overhoved har et eksistensgrundlag. Der skal være noget unikt, for ellers vil du aldrig nogensinde kunne betale et 3-4 mio kroner lån tilbage på 12 måneder. Det er i mine øjne dybt urealistisk''

Jeg tror ikke at du have bevæget dig udenfor landet og prøvede at check hvad butikker tjener i udlandet. It will literally blow you mind how a store can sell out in 20mio populated cities even with sky high prices. 

Jeg gider ikke og kom med hele planen for at ikke videregive mit ideer og plan. Jo mere butikker jo bedre i meget befolket land og 5-6 er ikke engang nok for storbyer med masser population de har minimum brug for 10kæder hvert by hvilket er målet her og kan opnåes indenfor 3-år 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

For at sige det som det er - i virkeligheden i hel enighed med tidl. svar - Du får ikke nogen op med 3-5 mio ud fra det du beskriver. Der er generelt ikke investorer som bare kaster sig ud i PB kontakt ud fra det meget luftige billede du opstiller, med en meget kort betalings horisont. Og jo - jeg har været i ledelsen af virksomheder som i høj grad havde forbindelse til netop retail i lande med store byer og mange mennesker og ja - Bestseller i Kina klarer sig fremragende ligesom byer som Dhaka osv sagtens kan danne grundlag for god indtjening MEN der er masser der knækker nakken også, og de som klarer sig godt, vil ofte komme fra et solidt grundlag og erfaring med kollektioner og butiksdrift - fra andre lande. Helt ny pop-up succeser fra nogen der slet ikke tidl har drevet tilsvarende er så sjældne

Du kan evt vælge http://www.amino.dk/kapital/ eller f-.eks Nexus men du skal have en meget klar plan at beskrive fra start - og så ganske lang ned i detaljen, og ikke have frygten for at den type investorer snapper din ide fra dig - 
Du kan godt gemme visse hemmeligheder, til du har fået interesse nok, til at nogen vil underskrive en NDA, men du skal laaaangt i forklaringen før investorer skriver under på en sådan fortrolighedserklæring + du skal givet vise egen investering og erfaring i området + ikke selv skulle spise løn af pengene fra dag 1 http://johnhannover.blogspot.dk/2015/02/fortrolighedserklring-nda.html 

Er engelsk dit hovedsprog - eller alternative sprog, så udform gerne alt på engelsk og undgå udtryk som "jeg gider ikke komme med" det er ikke investor venligt sprog - Få det ud i godt engelsk og på en super velformuleret og dækkene one-page forklaring som investorer kan læse sig hurtigt igennem, og se om det har interesse at have videre kontakt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Dec 15
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har allerede fået 2mio kr tilbud fra en investor man jeg er ikke interesset i det fordi jeg skal bruge mere end det og han ville også ha' mere end 50%. Det var ikke en god deal for mig. Man indtjening procenten jeg ud after er realistisk og ville sige at jeg kan nå op til $100-150mio indenfor 2-år hvilket er kun minimum or ikke maximum.

Det er ikke alle businessmen med erfaring der kan opnå success man dem der dækker befolknings behøv bedst. Og jeg tror at jeg kan dække en område hvor der er masser sult uden at være urealistisk for alt kan ske i verden. 

Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 317
Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
MEN der er masser der knækker nakken også, og de som klarer sig godt, vil ofte komme fra et solidt grundlag og erfaring med kollektioner og butiksdrift

Det er også her min skepsis ligger - MEGET få har succes i branchen. Selv veldrevne kapitalfonde med masser af kapital har svært ved at drive detailkæder i modebranchen - dette gælder også kæder med internationale adresser. Bestseller er en ener - herunder har de en logistikhåndtering de fleste i branchen er grønne af misundelse over.

At tro man bare ved et håndslag kan blive succesfuld og rig i den branche er dybt overvurderet. Herunder viser udviklingen i tråden, at trådstarter endnu er en af dem, der tydeligvis ikke har forstået hvordan forretningsverdenen hænger sammen. Grov i munden og uden realitetsans desværre.

Men held og lykke til vedkommende.

God dag.  

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Feb 11
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

TheBanker:

''I dit indlæg beskriver du absolut intet, der kan validere dit projekt, eller forklarer kort hvorfor dine 5-6 butikker overhoved har et eksistensgrundlag. Der skal være noget unikt, for ellers vil du aldrig nogensinde kunne betale et 3-4 mio kroner lån tilbage på 12 måneder. Det er i mine øjne dybt urealistisk''

Jeg tror ikke at du have bevæget dig udenfor landet og prøvede at check hvad butikker tjener i udlandet. It will literally blow you mind how a store can sell out in 20mio populated cities even with sky high prices. 

Jeg gider ikke og kom med hele planen for at ikke videregive mit ideer og plan. Jo mere butikker jo bedre i meget befolket land og 5-6 er ikke engang nok for storbyer med masser population de har minimum brug for 10kæder hvert by hvilket er målet her og kan opnåes indenfor 3-år 

Med den formidable forretningsindsigt du har i det store udland, så vil jeg da anbefale dig at låne de millioner i kviklån. Der burde være nok udbydere til at du kan skrabe den ønskede sum penge sammen. Hvis du alligevel har tilbagebetalt lånet i løbet af 4-5 måneder, så skal du ikke bekymre dig om den skyhøje ÅOP, og så har du 6 velfungerende butikker i de største metropoler denne verden har at byde på, som (åbenbart) generere et overskud på +1 mio pr. butik efter alle udgifter er betalt (og det er enda år 1!). 

Hvis det tilgengæld ikke lykkedes for dig, og din dybt urealistiske tilbagebetaling på 4-5 måneder ikke holder stik, så sidder du vidst mildt sagt lidt stramt i det. Men med din tydeligvis overvældende internationale indsigt og erfaring kan det vel næppe gå galt.

Anmeldelser af Slyngevugger - Moonboon Slyngevugge, Membantu Slyngevugge, Nonomo Slyngevugge - Slyngevugge Motor, Slyngevugge Stativ. Alt om slyngevugger!

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)