Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag ved PMV

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Jun 16
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har oprettet et PMV, og har købt inventar for ca. 15000. Kan jeg fratrække dem før jeg skal betale skat? Og hvad menes der med at jeg må omsætte for op til 50000,- før jeg skal lave om til et enkeltmandsfirma? jeg mener er det ren omsætning på 50000 eller skal omkostninger (hvis de kan fratrækkes) trækkes fra og så må det max være 50000,-?

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

piasen:

Jeg har oprettet et PMV, og har købt inventar for ca. 15000. Kan jeg fratrække dem før jeg skal betale skat? 

Umiddelbart er du over grænsen for straksafskrivninger, så vil mene du skal afskrive inventaret med 25 % af saldoen på 15.000 kr.

piasen:

Og hvad menes der med at jeg må omsætte for op til 50000,- før jeg skal lave om til et enkeltmandsfirma? jeg mener er det ren omsætning på 50000 eller skal omkostninger (hvis de kan fratrækkes) trækkes fra og så må det max være 50000,-?

De 50.000 kr. henviser til grænsen for hvornår du har pligt til at blive momsregistreret! og den grænse måler udelukkende på omsætning, ikke udgifter!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

piasen:
Jeg har oprettet et PMV, og

1

har købt inventar for ca. 15000. Kan jeg fratrække dem før jeg skal betale skat?

2

Og hvad menes der med at jeg må omsætte for op til 50000,- før jeg skal lave om til et enkeltmandsfirma? jeg mener er det ren omsætning på 50000 eller skal omkostninger (hvis de kan fratrækkes) trækkes fra og så må det max være 50000,-?

1 du fører regnskab og her kan du trække enkelt aktiver fra - op til 12.900 per aktiv fra direkte som straksafskrivning og er det ting der hænger sammen og har samlet værdi over de 12.900 så skal du aktivere dem og trække fra med 25% per år - det er der ofte vejledning til i regnskabsprogrammet - men jeg satser på det er flere ting og under 12.900 per ting. Det må ikke, når du skriver "inventar" være noget du har stående i privaten, med mindre du kan påvise det KUN bruges firmamæssigt = generelt står i et rum du har fradrag for skattemæssigt. Ikke bare en ny alm reol til stuen :)

2

De 50.000 kr er ren omsætning - og registrering skal ske så snart det er ÅBENLYST at du vil komme over det på enhver 12 mdr periode http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvornar-skal-jeg-momsregistrere-mig.html 

Overvej lige min bog PERSONLIG VIRKSMHED som link - den dækker også PMV og moms, skat osv i letlæst form. Du lyder som om du skal sætte dig mere ind i skat og moms  - måske du skulle have være momsregistreret fra starten faktisk - og fået fradrag for moms for dine aktiver 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)