Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Makeupartist, skat, cvr - hjælp!

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle! 
Jeg skriver i håb om at nogle med forstand på skat osv kan hjælpe mig.
Jeg er certificeret makeupartist og vil begynde i min fritid at ligge makeup på kunder. Jeg er dog i tvivl om hvordan det foregår ift. skat. Jeg ved at jeg ikke skal betale moms medmindre jeg tjener over 50.000 årligt, hvilket jeg ikke kommer til, da det er bare er ved siden af mit arbejde.
Jeg er dog i tvivl om jeg skal cvr-registrere mig og om hvordan jeg skal betale skat, da jeg jo hver måned kommer til at tjene forskellige beløb. 
I må meget gerne skære det meget ud i pap for mig :-)
Mvh. Maria

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

1

momsregistrering er ikke ud fra indtjening men OMSÆTNING. Så snart det måtte være åbenlyst for dig, at du vil omsætte / sælge for mere end 50 t på en hver 12 mdr periode skal du momsregistrere dig, for ikke at få lagt moms og evt bod på alt inden http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvornar-skal-jeg-momsregistrere-mig.html 

2

Uanset du har CVR eller andet, skal du føre regnskab. Alle indtægter minus de helt konkrete udgifter der helt ALENE er taget for at få indtægterne, skal du betale skat af, helt uanset firma eller ikke. Du skal i så fald have udvidet selvangivelse

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)