Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indskyde privatkøbt værktøj til firma

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Aug 15
Indlæg ialt: 15
Fra  StålBixen Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er.

Så har jeg brug for råd igen Smile

Jeg har købt noget svejseudsugning til min enkeltmandsvirksomhed. Da jeg har købt det privat af en bekendt, har jeg virkelig fået det til en virkelig skarp pris.. udstyret er faktisk tæt på nyt i stand. Udsugningen består af en sugearm fra 2011 og en sugemotor fra 2015. Hvordan værdisætter jeg sættet? Jeg har fundet nyprisen i hos producenten på et komplet sæt magen til mit, står til 9595kr ex. moms, delene kan også købes enkeltvis til 3838kr for sugearm og 7249kr for sugemotor. (ex. moms.)

En ting er vel hvad jeg har givet, en anden ting er vel hvad det er værd? Eller skal jeg bare sælge til firmaet for samme pris jeg selv gav?

Håber I kan hjælpe mig lidt på vej Smile

Bedste sommerhilsner Cool

Rune - StålBixen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja du bør bruge samme pris du har købt til (ellers ville du også skulle indberette fortjeneste til skat) - så samme pris og meget gerne med et bilag fra sælger som viser prisen

Ellers kunne man jo altid bare købe ting selv og så sætte prisen op, så man fik fortjenesten selv og ingen fortjeneste i virksomheden - og den går jo ikke

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Aug 15
Indlæg ialt: 15
Fra  StålBixen Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

eneste "bilag" jeg kan skaffe er en mobilepay transaktion.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

StålBixen:

En ting er vel hvad jeg har givet, en anden ting er vel hvad det er værd? 

Nej, egentlig ikke! Normal bogføring i en virksomhed er altid kostprisen. Det er jo også kostprisen du skal bruge i forhold til afskrivning, uanset om det er straksafskrivning eller årlige afskrivninger.

 

At du så måske har gjort en god, eller for den sags skyld dårlig, handel har ikke nogen relevans for din virksomhed med mindre du sælger det igen og opnår en fortjeneste.

StålBixen:

eneste "bilag" jeg kan skaffe er en mobilepay transaktion.

Kan dig og sælgeren ikke på relativ kort tid lave jeres eget bilag. 

 

"Sælger" har dags dato solgt følgende værktøj/aktiver til "køber" for X.XXX kr., beløbet er afregnet ved overførsel!

 

Du har vel ligeledes fået en kopi af oprindelig købsfaktura? For du er jo naturligvis sikker på, at sælger er kommet reelt til værktøjet/aktiverne?

Den nemmeste måde at overbevise Skat eller andre myndigheder (hvis de en dag vil se dine bilag) er at have et bilag på alle dine transaktioner.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

StålBixen:

eneste "bilag" jeg kan skaffe er en mobilepay transaktion.

Bedre end ingenting da sælger vel dermed kan identificeres via hans telefonnummer (ellers jo helt værdiløst) - men kan forkastes af skat - da man jo ikke kan se hvad det dækker over - du skal altid have så god dokumentation som muligt i forhold til alt du skal have ind i firmaet - så prøv om ikke sælger lige kan bekræfte tingene og prisen til dig - Det kan jo også i yderste fald give lidt sikkerhed for, at sælger er kommet ærligt til dem

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Aug 15
Indlæg ialt: 15
Fra  StålBixen Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg ser om jeg kan få ham til skrive en "kvittering" på det.. Sælgeren er kommet helt ærligt til tingene, det er jeg ikke i tvivl om.. jeg var der bare på det rigtige sted på det rigtige tidspunkt. :)

Jeg siger tak for hjælpen :) Man kan altid regne med Amino når man er i tvivl.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)