Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Krænket ophavshaver - Godtgørelse 10.000,-

Side 5 ud af 5 (46 indlæg)
Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lasse Frederiksen:

Hold da op du læser jo fuldstendig over de ting jeg skriver..

Jeg skriver det kan koste dig omkring 900,- at få råd i den første besked jeg skriver indda i den næste besked skriver jeg du kan købe vejledning. Du fraråder det jo tydelig i din første besked ???

#citat:

2. så længe sagen er under 50.000,- gå den under småsager og så er det at skyde noget over målet med en advokat, da sagen typisk vil blive taget over tlf. hvor ingen skal møde op i en retssal.

3. ved at tage fat i en advokat, kan du risikerer at han/hun tager den ud af retten som småsager og over i en alm domstol, hvilket kan bevirker at den krænkede også tager en advokat på sagen, og så ruller omkostningerne først. Her kan du meget sandsynligt risikerer at skulle betale alle omkostninger for sagen, dvs. både din egen advokat samt den krænkedes omkostninger for advokat, da du kan være 100% sikker på at den krænkedes advokat vil tage disse omkostninger med ind i kravet. Igen, hvis du har skylden, så er udgangspunktet rigtig dårligt.  citat slut#



Jeg skriver at ved beløb for 10000 så kan det nok godt betale sig at bruge de 900 kr på en advokat! Da han kan fortælle dig helt præcis hvor du står og så har du helt ret, så har jeg på ingen måde brugfor at kende noget til, det du skriver, for jeg bruger netup advokat, det siger sgu da sig selv.. Du bliver ved med at snakke om domstol? Der er jo ingen der snakker om domstol her som du selv skrev så ordnes de fleste af de sager over telefon men det er sgu da en fordel at vide med sikkerhed hvor du står, så de ikke bare tørre et beløb af på dig. Det forholder sig jo tit sådan i sager, at hvis de gør et krav og du så melder tilbage at du har haft advokat bistand og du ved at rent lovmessigt beløbet måske er 6000,- så går de sgu nok med til det, da de nok også så er klar over det. jeg gider simpelhen ikke at svare på alt det andet, for det handler det jo slet ikke om her "domstol og "hvis" osv" og igen du kommer altså ikke til at drukne i advokat regninger ved at købe råd en gang, du er helt ved siden af ! 

Og nej jeg klanter dig ikke for ikke at bruge advokat jeg klanter dig for at fraråde det når du ikke ved hvordan det forholder sig at bruge det fordi du brugte tid på at skrive til min første besked her inden for at prøve at rette mig ved at sige det ikke kunne betale sig når du ikke ved noget om det i stedet for bare at skrive i tråden at du har god erfaring med f.eks at bruge et firma e.lign 

Din bemærkning omkring at kaste en uerfaren person i armene på en advokat ??? tror du har set lidt for meget amrikansk tv. advokater plynre ikke din pengepung de hjælper dig faktisk og siger hvis de ikke mener de kan hjælpe dig så du ikke kommer til at betale for noget, hvor det ikke kan betale sig at bruge dem.

Lasse at du skriver mindre pænt og med mindre flatterende ord prøver på at få dit statement igennem, gøre ikke tråden bedre. (Sgu...).

Jeg bliver dog bare nød til at understrege at du tydeligvis intet kender til hvordan, en sag om krænkelse af ophavsret foregår og som andre på en meget pæn måde prøver at fortælle dig, har et noget positivt syn på hvor "billigt" det er at anskaffe sig hjælp fra en advokat.

Bundlinjen er, ud fra de sager vi har kørt gennem Not Allowed, at 9 ud af 10 sager afsluttes med et frivilligt forlig mellem partener. 
Og fra egen erfaring kan det ikke tilrådes selv at begynde at lege advokat eller for den sags skyld troppe op i retten og skulle køre en sag.

Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Fresno Bob, 

Hvordan "opdager" I egentlig om nogen krænker jeres ophavsret? Er der et program eller der kan tjekke elller ...?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fashion-Seller:

stj:

Hvordan "opdager" I egentlig om nogen krænker jeres ophavsret? Er der et program eller der kan tjekke elller ...?

De programmer der pt er på markedet, er ikke særlig effektive... Det mest effektive måde er manuel, som du kan læse om her :)

http://not-allowed.dk/tjek-om-dine-billeder-eller-fotos-er-blevet-kopieret-eller-stjaalet/ 

Benyt Google Chrome, find det billede du gerne vil søge på nettet, højreklik og tryk "søg efter billede på google"

Det er lidt rugbrødsarbejde, men har betalt sig indtil nu.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Fresno Bob:

Fashion-Seller:

stj:

Hvordan "opdager" I egentlig om nogen krænker jeres ophavsret? Er der et program eller der kan tjekke elller ...?

De programmer der pt er på markedet, er ikke særlig effektive... Det mest effektive måde er manuel, som du kan læse om her :)

http://not-allowed.dk/tjek-om-dine-billeder-eller-fotos-er-blevet-kopieret-eller-stjaalet/ 

Benyt Google Chrome, find det billede du gerne vil søge på nettet, højreklik og tryk "søg efter billede på google"

Det er lidt rugbrødsarbejde, men har betalt sig indtil nu.

Det er også metoden, som blandt andet anbefales i indlægget. Det er manuelt arbejde, men det er den mest effektive metode :)

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hjælpen

Side 5 ud af 5 (46 indlæg)