Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Krænket ophavshaver - Godtgørelse 10.000,-

Side 1 ud af 5 (46 indlæg)
Tilmeldt 19. Mar 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg er i en træls situation, at have anvendt et billede i min markedsføring, hvor jeg ubevist har krænket ophavshaver.

Jeg er nu blevet mødt med et krav på ca. 10.000,-  i godtgørelse, med den begrundelse at jeg har anvendt billedet på flere forskellige medier, men altså det samme billedet.

Mit spørgsmål lyder hermed på hvorvidt dette beløb er rimeligt??

 

På forhånd tak!

Fra Skive
Tilmeldt 6. Apr 16
Indlæg ialt: 302
Fra  SAH - Consult Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Det kan være rimeligt - det kommer meget an på brugen.

Du er nød til at komme mere mere info hvis du vil have en 'rimelighedsvurdering'.

Når det så er sagt, så overvej kraftigt hvor megen energi du vil kaste i det.
Du kan evt. forslå at mødes på midten og betal 5000kr i godtgørelse. 
Alternativt skal du have en advokat eller lign til at vurdere det, men det koster kassen.

Tilmeldt 19. Mar 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren.

Tak for dit svar.

Billedet er anvendt til iscenesættelse og fremvisning af mit eget produkt, som er photoshoppet ind i billedet. 

Billedet er brugt på vores Instagram, Facebook samt hjemmeside.

Det kan du self. have ret i..

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Daniel

Vi er en af dem der ikke finder os i at andre bryder vores ophavsret og finder vi sider som gør dette, er prisen altid:
2500,- i Vederlag
2500,- i godtgørelse
Pr. billede som er taget fra os.

Skulle den der har taget vores billede også begynde at redigerer i billedet og her uden akkreditering, så koster det yderlig 2500,- pr. billede.

Hvis den der bryder vores ophavsret ikke betaler, hiver vi folk i retten hvor en del retskendelser underbygger vores krav og størrelsen af denne.

Det du skal overveje her, er om du er villig til at tage chancen og tage en sag på denne. Hvis du har brudt ophavsretten og dette kan bevises, kan du med sikkerhed regne med at skulle betale sagens omkostninger og hvis der her er sat en advokat på, så kan det blive noget dyrer end de 10.000,-

Du kan jo altid forsøge med et frivilligt forlig og en anden pris, men hvis du har begået fejlen, skal du regne med at betale.

Ups glemte lige at se du har publiceret dem 3 steder og redigeret i billedet...

Hvis det var os  3 x 7.500,- pr. billede du har benyttet da det er 3 forskellige medier du benytter

Tilmeldt 24. Feb 16
Indlæg ialt: 316
Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Den bedste og billiste løsning er som regel at erkende, undskylde og prøve om kravet kan forhandles ned.

Du kan sammenligne kravets størrelse med ligende sager blandt Not-Alloweds referencer: http://not-allowed.dk/referencer/ 

Mvh. Karsten Sønderup

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Om kravet er højt, er svært at sige, når vi ikke kender til typen af foto, anvendelsen osv...

Men umildbart burde det være muligt, at lukke sagen på et lavere beløb.

Jeg har skrevet en artikel om, hvordan du stiller dig bedst muligt i sådan en sag, hvor du har kopieret andres billeder eller tekster. Og jeg ved, at det ofte gør det lettere og hurtigere at finde en løsning, hvis du følger rådene. Det er ihvertfald min erfaring fra de mange sager, som vi har i Not Allowed :)

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg så lige, at kravet var 10.000 kr i godtgørelse. Det kan du helt sikkert presse ned, for sådan et krav er urealistisk i dit tilfælde :)

Har du intet kravet i vederlag?

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Skive
Tilmeldt 6. Apr 16
Indlæg ialt: 302
Fra  SAH - Consult Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

100% enig med de råd der er givet i denne tråd.

- Prøv at forhandle en lavere godtgørelse og betal ved kasse et.
- Vil de ikke forhandle og står fast på beløbet, betal alligevel og kom videre.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

selvfølgelige kan forhandles ned hvis ikke har økonomiske formå at nogensinde kunne betale dette beløb ,for nogle mennesker er 10.000 kroner er det meget og selvfølgelige vil kreditor ikke trække dig retten , hvis du har en bevislige lav indkomst i flere år træk .

Det skal være under 6000 kroner om måneden i flere år og du skal kunne bevise du ikke kommer op på en højere indtægt i en lang årrække fremover.

Der indkomst papir skat.dk , psykiater erklæringer , skole papir  og jo mere du beviser umuligt nogensinde komme op på beløb så betale .

aftale en afdrags ordning med dem det meget få mennesker der har så store beviser at de slipper for at betale 

jeg ved kun hvis er meget meget langt nede og hvor stor chancen er det ?, du er jo nok ikke sygemeldt på langtids kontanthjælpen eller har en førtidspension 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg tror nogle har misforstået mit indlæg , så giv gerne respons hvorfor det minus regler sådan når man har førtidspension aldrig kommer op indtægt så kan man ikke betale man kan jo ikke klippe en skraldet

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 1 ud af 5 (46 indlæg)