Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Underskrive medarbejdersignatur med CPR (erhvervskonto)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Jan 16
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Efter at have læst en masse god information herinde, er det lykkedes mig at oprette et IVS selskab. Jeg har i den forbindelse fået min bank til at oprette en erhvervskonto, og de har sendt aftalen til underskrivelse til mit selskabs e-boks.

Når jeg trykker på knappen "underskriv" bliver jeg bedt om at indtaste det CPR-nummer (*ikke* CVR) som jeg vil underskrive med. Jeg indtaster mit eget CPR nummer, men får fejlen:

"CPR nummer er ikke tilknyttet dit certifikat"

Kan nogle hjælpe mig med at forstå hvorfor jeg får den fejl? Jeg har gjort følgende:

* Registreret mig som 100% ejer af selskabet

* Under brugeradministration på virk.dk, har jeg givet mig selv rettigheder til "basis-pakke" samt gjort mig selv til administrator for medarbejdersignatur

Jeg kan se at Nets DanID har en betalt service der hedder "CPR tilknytning", men ud fra beskrivelsen (primært beregnet til folk i sunhedssektoren) virker det ikke som om at det er det, jeg har brug for...?

På forhånd tusind tak

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

har du i virk.dk oprettet dig som bruger i dit IVS digitale e-boks?

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Jan 16
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Det troede jeg, at jeg havde.

Jeg har under virk trykket på "brugeradministration" hvilket sender mig til brugeradministration.nemlog-in.dk . Jeg har tilføjet mig selv som administrator, samt tilføjet samtlige "rights" til min bruger.

Er der andre steder jeg bør oprette mig som bruger?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

lyder også meget mærkeligt at den beder dig taste dit CPR nummer til dit IVS digitale e-boks og ikke dit CVR nr faktisk

Du må vel kunne teste om du kan logge på dit IVS digitale e-boks - ved at logge på som ERHVERV i E-boks og så med det log in du har til den som erhverv. Kan du det - så må du kunne se det dokument du skal underskrive synes jeg

Kan du det - og du så ikke kan underskrive dokumentet, så er det en anden sag, for så ligner det en fejl fra banken i dokumentets rettigheder

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Jan 16
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er præcis den situation jeg er i. Jeg logger på mit IVS' digitale eboks, ser dokumentet jeg skal underskrive, men kan ikke.

På digital post -> menu -> rettigheder fandt jeg kun en enkelt bruger tilføjet:

  • LRA (Administrator med adgang til alle mapper)

Eftersom jeg er oprettet som administrator på nemid's brugeradministration lyder dette umiddelbart OK for mig.

Jeg prøver at tage kontakt til min bank, tak for hjælpen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :

og du kan ikke vælge at taste dit CVR i stedet ved underskriften? Kunne være en fejl i bankens dokument

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Jan 16
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, ingen mulighed for CVR.

Jeg trykker "underskriv" -> "Indtast CPR". Forsøg på at indtaste CVR giver en fejl, "Ugyldigt CPR nummer".

Tilmeldt 15. Jan 16
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Opdatering til dem der måske en dag skulle ende i samme situation:

Jeg snakkede med min bank, som henviste mig til e-boks support. E-boks support fortalte mig om deres "CPR tilknytning"-service, som jeg også selv havde kigget på, men droppet da beskrivelsen fik det til at lyde som om, at det kun var interessant for f.eks. læger der har med patientjournaler/CPR numre at gøre. Dette er åbenbart ikke sandt, det var den service jeg havde brug for (ifølge e-boks support).

Jeg synes det er lidt noget pjat at betale næsten 500,- for at kunne underskrive et dokument, så tog ned i banken og gjorde det på gammeldags manér i stedet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

bt4u:

Opdatering til dem der måske en dag skulle ende i samme situation:

Jeg snakkede med min bank, som henviste mig til e-boks support. E-boks support fortalte mig om deres "CPR tilknytning"-service, som jeg også selv havde kigget på, men droppet da beskrivelsen fik det til at lyde som om, at det kun var interessant for f.eks. læger der har med patientjournaler/CPR numre at gøre. Dette er åbenbart ikke sandt, det var den service jeg havde brug for (ifølge e-boks support).

Jeg synes det er lidt noget pjat at betale næsten 500,- for at kunne underskrive et dokument, så tog ned i banken og gjorde det på gammeldags manér i stedet.

tak - fedt når der vendes tilbage med forklaring - og ja fjolleri at skulle give 500 kr for at underskrive bank dokument

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Jan 16
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Selv tak, både for din indsats herinde og for din bog "Jeg vil være selvstændig" - super hjælp :)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)