Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Deling af kundedata i mellem virksomheder

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Apr 16
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

1) For at gøre det kort; Må ”Virksomhed 1” dele ren kundedata med mig (databehandler), hvis dette er for at sikre opfyldelse af aftale i mellem ”Virksomhed 1” og privatpersonen der registrerede dataen.

2) Hvis ja til punkt 1; Må jeg, som databehandler, lade andre virksomheder søge i denne data. Udelukkende med henblik på gennemførelse af aftale med en privatperson. Note: Søgningen vil blive opsat så du kun kan fremsøge resultat hvis du selv er i besiddelse af nok data. Altså du kan eksempelvis ikke bare søge på et navn alene.

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må kun udveksle data med 3. part (dig), såfremt kunden har givet samtykke til dette.

Tilmeldt 5. Apr 16
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Sakset fra persondataloven. Hvordan skal dette tolkes? Betyder det at alle 7 punkter skal opfyldes eller betyder det at det kan være nok at overfolde ét af punkterne?

§ 6. Behandling af oplysninger må kun finde sted, hvis

1) den registrerede har givet sit udtrykkelige samtykke hertil,

2) behandlingen er nødvendig af hensyn til opfyldelsen af en aftale, som den registrerede er part i, eller af hensyn til gennemførelse af foranstaltninger, der træffes på den registreredes anmodning forud for indgåelsen af en sådan aftale,

3) behandlingen er nødvendig for at overholde en retlig forpligtelse, som påhviler den dataansvarlige,

4) behandlingen er nødvendig for at beskytte den registreredes vitale interesser,

5) behandlingen er nødvendig af hensyn til udførelsen af en opgave i samfundets interesse,

6) behandlingen er nødvendig af hensyn til udførelsen af en opgave, der henhører under offentlig myndighedsudøvelse, som den dataansvarlige eller en tredjemand, til hvem oplysningerne videregives, har fået pålagt, eller

7) behandlingen er nødvendig for, at den dataansvarlige eller den tredjemand, til hvem oplysningerne videregives, kan forfølge en berettiget interesse og hensynet til den registrerede ikke overstiger denne interesse.

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil jeg ikke vurdere. Syntes du skal ofre en advokat på dette. 

Dog, er jeg ret sikker på at alle 7 punkter skal være dækket. 

Fra København
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 07:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Kigger du på den nuværende lov eller den persondataforordning, som træder i kraft om mindre end 2 år ?

I den nye persondataforordning er bøderne som udgangspunkt 150.000.000 kr  - så få hellere en god advokat til at hjælpe dig.

E. D. Nielsen
www.ecentralen.dk

Tilmeldt 5. Apr 16
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

ecentralen:

Kigger du på den nuværende lov eller den persondataforordning, som træder i kraft om mindre end 2 år ?

I den nye persondataforordning er bøderne som udgangspunkt 150.000.000 kr  - så få hellere en god advokat til at hjælpe dig.

Så længe bøden kun er 150 mio. så det fint nok ;-)

Jeg kan altid sikre mig via mine egne betingelser, så det er jeg ikke nervøs for. Men jeg vil gerne undgå at nogen som helst kommer i klemme, derfor spørger jeg lidt ind til det. 

Men lige nu er jeg interesseret i svar ang. den nuværende lovgivning.

Tilmeldt 5. Apr 16
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jannik Hansen:
Dog, er jeg ret sikker på at alle 7 punkter skal være dækket. 

Men der er et "eller" i mellem pkt. 6 og 7. Men ja, det skal selvfølgelig drøftes med advokat inden. Lige nu er projektet på brainstorm stadie :-)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)