Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Frustrende konkurrence

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 22. Jul 16
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvis man har en butik og ikke kan opnå den samme rabat som en stor kæde, er der så noget galt i at købe varen gennem konkurrenten og få den leveret til kunden gennem konkurrenten og sælge den til samme pris som konkurenten på egen Webshop og egen butik? Varen tjener man intet på men mersalg samt fastholdelse af kunde har stor værdi. Er det overhovedet lovligt og kan kæden nægte at handle med en?

Håber der kan hjælpe, og takker aller ydmygt for dem der tager sig tiden til det, da det er ret frustrerende at miste kunder.

Venlig hilsen 

Miver

 

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg solgte engang IT hard- og software ifm. en IT support virksomhed jeg drev med et par partnere.

Selvom vi lagde for flere hundrede tusinde ved en leverandør om året, kunne jeg stadig se, at jeg indimellem kunne købe computere, tilbehør etc. billigere i butikker/webshops end vores indkøbspris.

Når jeg så alligevel valgte leverandøren, var det pga. et par forskellige årsager. Den vigtigste var nok RMA (garanti). Lad os sige at jeg havde solgt en PC til en kunde, og den så går i stykker indenfor garantiperioden. Når den er købt ved leverandøren, er der ingen problemer. De håndterer garantireparationer nemt og hurtigt, de har en hel afdeling til at tage sig af det, så ingen problemer der.

Havde jeg nu købt PC'en i et supermarked, varehus eller i en webshop, skulle jeg så først igennem deres support, og enhver der har prøvet det ved at det ikke altid er nemt og smertefrit. Dernæst skal de behandle sagen, og evt. kontakte producenten for videre behandling. Og så 4 uger senere får man PC'en tilbage med besked om at den intet fejler, men det gør den.

Så ved at handle gennem billigere kanaler risikerede jeg at spilde min egen tid, og min kunde ville også blive utilfreds over det lange forløb. 

Der er visse fordele ved at handle ved leverandører, også selvom man ikke altid får markedets laveste pris. Vi fik eks. også tilskud til markedsføring, produkttræning og meget andet. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja enhver virksomhed kan godt afvise at handle med andre virksomheder eller kunder ud fra en forretningsmæssig vurdering - så ja - de kan nægte dig det

Lyder måske lidt alternativt at du så også vil lade det levere direkte fra den kæde, men omvendt, måske har de intet imod det, da de jo får et salg til den normale pris de har alle andre salg til. Du kunne jo høre dem direkte, så du ikke får solgt noget som de så nægter at levere med faktura til dig og forsendelse til din kunde

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Jul 16
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar Carsten kan godt se at det bliver bøvlet ved reklamation, men det er så frustrerende at man snakker med salgschefen gang på gang der holder fast i man får de samme procenter som kæden og man kan se kæden sælger produkter 500 -1500 kr. under min indkøbspris. Kæden er ikke så stor/kendt at den kan bære det på sigt og jeg tror ikke de sætter så mange penge til. Men irriterende er det og konkurrencen er hård. Man skal jo forære alle produkterne væk :-)

Kæden har i øvrigt flere webshops (3-4 stk. med samme ejer og samme produkter) hvor priserne på den ene er dyrer og på den anden billigere og de andre midt i mellem. så kalder de det vejledende markedspriser på den billige og sælger det billigere, så de fremstår billigt. Men vejledende markedspris er kun ud fra hvad de selv sætter priserne til på den dyre webshop. Synes man snyder kunderne her? Er det lovligt?

Venlig hilsen

Miver

Tilmeldt 22. Jul 16
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar John ja det er alternativt, men hvad skal man snart gøre? Jeg synes det er pinligt at hører konkurrenten om det, men jeg bliver nok nødt til at bide i det sure æble og spørge.

Det er så frustrerende at man snakker med salgschefen gang på gang der holder fast i man får de samme procenter som kæden og man kan se kæden sælger produkter 500 -1500 kr. under min indkøbspris. Kæden er ikke så stor/kendt at den kan bære det på sigt og jeg tror ikke de sætter så mange penge til. Men irriterende er det og konkurrencen er hård. Man skal jo ikke forære alle produkterne væk :-)

Kæden har i øvrigt flere webshops (3-4 stk. med samme ejer, adresse og samme produkter) hvor priserne på den ene er dyrer og på den anden billigere og de andre midt i mellem. så kalder de det vejledende markedspriser på den billige og sælger det billigere, så de fremstår billigt. Men vejledende markedspris er kun ud fra hvad de selv sætter priserne til på den dyre webshop. Synes man snyder kunderne her? Er det lovligt?

Venlig hilsen 

Miver

Tilmeldt 21. Feb 16
Indlæg ialt: 84
Fra  Din Hvidevare Repatatør ApS Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor skulle han sige nej til at tjene penge. Han burde kun være lykkelig over hvis du ligger en masse ordre i hans butik. Prøv at kontakte ham og hør om du kan få rabat ;o)

Tilmeldt 22. Jul 16
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Tak for svar.

Det kan være. Går og tror han bliver sur, men det kan jo være han synes det er ok.

Det er produkter han intet tjener på (måske sætter penge til) og ikke får det mindste mersalg af, hvis jeg køber dem af ham, så mon han bliver glad???

Og det med garantien bliver lidt bøvlet men ikke umuligt :-)

Overvejer at ringe :-)

Ved du noget om dette her? 

Kæden har i øvrigt flere webshops (3-4 stk. med samme ejer, adresse og samme produkter) hvor priserne på den ene er dyrer og på den anden billigere og de andre midt i mellem. så kalder de det vejledende markedspriser på den billige og sælger det billigere, så de fremstår billigt. Men vejledende markedspris er kun ud fra hvad de selv sætter priserne til på den dyre webshop. Synes man snyder kunderne her? er det lovligt?

Venlig hilsen

Miver

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Miver:
Men vejledende markedspris er kun ud fra hvad de selv sætter priserne til på den dyre webshop. Synes man snyder kunderne her? er det lovligt?
nej det er det ikke hvis han er den eneste med produktet må han ikke sammenligne med sig selv uanset andet CVR

Drop de produkter og kom videre. Find nogle egne produkter du ikke skal have det rod med - Du beder bare om vanskeligheder, risiko for retur, klager og ingen som helst penge i en helt misforstået tro på, at du da skal kunne levere lige det produkt - Det er ikke noget du nogensinde får succes med . ikke uden leverandør aftale og en vis fortjeneste gjort mulig

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Jul 16
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Beholder produkterne men tror jeg må acceptere ikke at være så billig som konkurrenten på dem.

Tænker om man kan klage/anmelde det med markedspriserne nogen steder?

Og tak for svar :-)

Venlig hilsen

Miver

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Miver:
Tænker om man kan klage/anmelde det med markedspriserne nogen steder?
som forbruger til - forbrugerombudsmanden - som firma - drop det og move on desværre - lang tid og ingen stor effekt

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)