Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg oprette et kapitalselskab, som handler med aktier - og er det en fordel?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Jan 16
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære aminoer 

Jeg har funderet over, om man kan starte et kapitalselskab med det formål at handle aktier - og hvis ja - er det overhovedet en fordel? 


På forhånd tak 

Med venlig hilsen

Morten 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

TeleDK:

Kære aminoer 

Jeg har funderet over, om man kan starte et kapitalselskab med det formål at handle aktier - og hvis ja - er det overhovedet en fordel? 


På forhånd tak 

Med venlig hilsen

Morten 

Der er flere svar og aspekter til dit spørgsmål. Eksempelvis; er du i skattemæssigt henseende næringsdrivende? den kapital som skal bruges til investeringen/trading er den allerede placeret i et selskab eller er det private midler? Hvad er din investeringshorisont?

 

Hvis du, som de fleste andre med denne tanke omkring handel fra et selskab, blot handler lidt i din fritid og bruger allerede beskattede private midler så kan det næppe betale sig at oprette et selskab. Den overordnede tanke heromkring er, at afkastet i et selskab først beskattes med selskabsskat på 22 % og derefter kan udloddes i udbytte til dig med skat på 27/42% igen. Handler du som privatperson beskattes du kun engang af gevinsten med 27/42%.

 

Ovenstående er dog langt fra det endegyldige svar, det afhænger af...  Men vil dog sige, at hvis vi snakker mange penge der skal investeres for (+1 mil kr.), så kunne det måske være en idé at få noget mere konkret rådgivning fra en PB-rådgiver i din bank eller finde en revisor/skattekyndig som kan opliste dine muligheder.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

enig med Jesper. Alm privat investering til 27/45% er mest fordelagtig frem for selskabsskat + udbytte/løn som udgangspunkt + enklest, da selskaber også skal operere med lagerbeskatning = skat af kursgevinst hvert år - og et dårligt år kan så ikke fradrages i andet end fremtidig gevinst

Hertil kommer faste omkostninger ved at have det selskabsform - lovpligtig forsikring let 1800 - bank let 2000 - regnskab og selskabsselvangivelse osv

Du skal tale om store beløb og ja - næring - før det generelt er en god ide

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)