Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Finansiering, "du er for lille" - what to do then?

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Mar 13
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

John, sjovt nok så skriver de selv på deres erhvervside


Brug for en ny erhvervsbank?

Store succeser starter med at være små. Derfor har vi organiseret os, så vi kan spille en aktiv rolle lige dér, hvor det nye sker: I din virksomhed. Derfor sidder erhvervsrådgiverne også lige der, hvor du skal bruge dem: I din lokale bank.

- Åbenbart ikke, høhø ;)


Tak PashminaWear, den må jeg hellere lige få læst lidt af :)

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du prøvet crowdfunding?

der var en historie igår i nyhederne om en pølsemand der stod og manglede 400.000 for at udvide sin forretning med flere pølsevogne. Han kører med et koncept spis alt hvad du kan for 79kr

det tog ham to dage at rejse pengene.

han havde også fået nej af banken

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Mar 13
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper, nej det har jeg ikke. Har heller ikke så meget kendskab til det. Og tror jeg misforstår lidt af Aminos forklaring.

Hvordan er en "tilbagebetaling" typisk for crowdfunding?
En hvis procentdel i eje, tilbagebetaling med rente eller hvordan og hvorledes?

Tilmeldt 20. Feb 14
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu kan jeg se du er fra Aalborg. Byen har flere af de små banker, som du måske kunne forsøge dig med. Bl.a. Jutlander Bank, Sparekassen Vendsyssel, eller Spar Nords lillebror den tidligere Nørresundby Bank (nu Nordjyske Bank).

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Mar 13
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Deltro,

Ja jeg har selv Spar Nord som kom med udmeldingen, og kontaktede så Jutlander Bank der vil se på det. Men han sagde at de nok også ville sige nej pga samme grund.

Men tak for tippet med de andre 2 :)

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Louise:

Hej Jesper, nej det har jeg ikke. Har heller ikke så meget kendskab til det. Og tror jeg misforstår lidt af Aminos forklaring.

Hvordan er en "tilbagebetaling" typisk for crowdfunding?
En hvis procentdel i eje, tilbagebetaling med rente eller hvordan og hvorledes?

Pølsemanden brugte Lendino.dk du kan jo prøve at kontakte for at høre hvad tilbagebetalingsbetingelser er.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Det er en "sjov" forklaring - for lille beløb til adm.omk. Den virker lidt søgt.

Talte med min bankrådgiver forleden angående en kassekredit, her var svaret også at den skulle have en vis størrelse før de overhoved ville give en kredit.  Svaret var minimum 500.000 DKK. 

 

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Louise:
Men han sagde at de nok også ville sige nej pga samme grund.

Hej igen Louise

Et lille tip herfra - jo man skal være ærlig overfor banken, men undgå helst at sige at du har snakket med andre banker og de har sagt nej af en eller anden grund...

Ved ikke om du har sagt det men det lyder sådan ud fra overstående :-) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Cookie - John Hannover:
Det er en "sjov" forklaring - for lille beløb til adm.omk. Den virker lidt søgt.

Talte med min bankrådgiver forleden angående en kassekredit, her var svaret også at den skulle have en vis størrelse før de overhoved ville give en kredit.  Svaret var minimum 500.000 DKK. 

 

Jamen det er jo stadigt en "sjov" forklaring. Der gives masser af kreditter for mindre - men gebyr (og rente) retter sig derefter. Det er jo basalt vrøvl at en handel er for lille, hvis man som sælger altid selv bestemmer prisen.

Der er fordi de er let at sige sådan, og det er vel OK nok, men sandheden ligger i. " vil ikke sætte ting igang - for du vil ikke betale det som det koster OG du har ikke sikkerhed at byde på"

Banker er helt som alle andre forretninger - de skal tjener penge og principperne for det er helt samme 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Mar 13
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 01:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Chris,

Jo det gjorde jeg i forbindelse med hvorfor jeg henvendte mig til dem og ikke var privatkunde der.

Han spurgte ikke, jeg var for hurtig til at være "ærlig". Men tænker at jeg må prøve at lade være med at være Nordjyske fra første færd næste gang så se hvordan stemningen er ;)

Han har dog ikke afgjort noget endnu

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)