Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Deltidsansatte

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Jul 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Vi har lavet et lille firma hvor vi skal have nogle få ansatte ind (4 stk) og hjælpe til med at sejle og holde en båd. 

Men hvis man googler lidt på ansættelses kontrakter bliver man jo skræmt fra vid og sans over alle du ulyksaligheder man kan komme i klemme ved at skrive noget forkert. 

Det vi skal bruge hjælp til er rengøring/servering/Sejllads. 

Til dette har vi fundet nogle folk vi gerne vil ansætte men på et løst grundlag. De har alle et fast arbejde ved siden af så det er ansættelse underlagt Bikortet. Vi forventer max 10 timer om ugen fordelt på 4 mand i sommer sæson og stort set intet fra Oktober til April. 

Kan man skrive sig udenom feriepenge?

Kan man undgå at betale ATP?

Er der nogle ting vi skal passe på ved at skrive en ansættelses kontrakt (ord som deltidsansat/ikke ferieberettiget løn)?

Kan vi undgå at tegne overenskomst?

Mvh. J_Bach

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej - du kan ikke skrive dig uden om feriepenge (lov) eller ATP - men herregud, hvis det er problemet alene, så er det ca 15% og så kan I jo sætte loven efter det - Der findes ikke løn som ikke er feriepenge givende og en aftale om at undgå det - eller ATP kan til en hver tid forkastes

TIdsmæssigt er I lige over funktionærlov - men I kan godt ansætte på tidsbestemt kontrakt - så bare gør det ret frem for at frygte simple ting som feriepenge og ATP

Overenskomst er ikke tvunget

Pas lidt på folk der kommer fra dagpenge - for I skal betale nogle G dage ved afslutning . Anvend et HR firma hvis I er nervøse

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Vejle
Tilmeldt 17. Jan 11
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 00:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

HØRT !! John ;-) lovgivningen skal følges og I kan sagtens ansætte personale som "sæsonarbejdere"
Jeg gør det i mit catering firma og det fungere ok.... Jeg vil anbefale at søge nogle unge smukke mennesker på længeregående uddannelser.... De er ansvarsbevidste og er ikke så kritiske... Og samtidig har de typisk en frisk og ukompliceret holdning til god service (hvis de vel at nærke har det i sig af natur) 😅😅 Jeg ønsker Jer held og lykke med projektet.....

Fra Jyderup, Vestsjælland
Tilmeldt 9. Feb 16
Indlæg ialt: 55
Fra  Cooper Webdesign Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for info! :)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)