Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Danske bank

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 21. Feb 16
Indlæg ialt: 84
Fra  Din Hvidevare Repatatør ApS Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg været kunde hos Danske bank i over 20år. Så de har set mit pas med mm så de kender mig ret godt. Jeg har i forvejen 2 selskaber med registreret konti i Danske bank. Og jeg har aldrig skyld dem penge, tværtimod så står der et betragtelig beløb på alle konti.

Derfor kommer der modvilje som en overraskelse for mig. Og jeg er ikke interesseret i "trøst"!!!

Men som jeg skrev i mit første indlæg ville jeg bare høre om den slags er normalt. Og om andre har oplevet noget ligende. 

Jeg stillede samme spørgsmål til min advokat og fik dette svar:

De lyver og vil bare tjene penge, iflg. den hvidvaske lov skal de kun have dit cpr.nr.---- det har de i forvejen, og dit firmas cvr.nr..

Nej de skal ikke vide noget om  alt det andet, se 

https://www.retsinformation.dk/forms/r0710.aspx?id=158041#Kap4:

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46433
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvidevarerep.dk:

Jeg stillede samme spørgsmål til min advokat og fik dette svar:

De lyver og vil bare tjene penge, iflg. den hvidvaske lov skal de kun have dit cpr.nr.---- det har de i forvejen, og dit firmas cvr.nr..

skift advokat til en der som minimum ved at de skal vide formål  og omfang  = normalt forretningsplan og budget  - den anden advokat er farlig at bruge hans viden er outdated

Kort copy paste: (fremgår i øvrigt flere steder i dokumentet

§ 12. De af loven omfattede virksomheder og personer skal have kendskab til deres kunder i overensstemmelse med stk. 2-8, herunder kræve, at deres kunder legitimerer sig, når der optages en forretningsmæssig forbindelse med disse, herunder når der åbnes en konto eller et depot.

Stk. 4. Der skal indhentes oplysninger om hver kundes formål med forretningsforbindelsen og det tilsigtede omfang heraf.

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Feb 16
Indlæg ialt: 84
Fra  Din Hvidevare Repatatør ApS Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John du har sikkert ret. Men på den anden side, havde jeg nu skumle bagtanker og ville hvidvaske penge og støtte terror. Så ville jeg jo næppe skrive det i forretningsplanen alligevel, så det er jo lidt spild af alles tid ;o)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46433
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvidevarerep.dk:

Hej John du har sikkert ret. Men på den anden side, havde jeg nu skumle bagtanker og ville hvidvaske penge og støtte terror. Så ville jeg jo næppe skrive det i forretningsplanen alligevel, så det er jo lidt spild af alles tid ;o)

muligt - men du ville så stå over for endnu hårdere straf - så det er lidt som at du ved landing i Hong Kong skal skrive under på du ikke har narko. 
Det er for at forhøje strafsanktionen - og det får så visse til at være endnu mere forsigtige. Det gælder som også ved hvidvask - Du har ret i at egentlig vidvask næppe bare oprettes som alm. selskaber - men der anmeldes faktisk ganske mange, så en del nappes jo vel. Banken har så også pligt til at se, at engagementet i praksis ser ud til at passe med - formål og omfang.

Betydning eller ej - det er jo dig der skal have kontoen, og du kan jo vælge at stritte mod og - eller gå til udlandet eller andet bank - eller følge med

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Feb 16
Indlæg ialt: 84
Fra  Din Hvidevare Repatatør ApS Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Så lykkedes det i dag at få en konto hos Danske bank. Efter min uheldige episode i går, så sendte jeg dem en mail. Og i dag blev jeg ringet op af en erhvervsrådgiver som ordnede det hele på et par minutter pr tlf :o)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46433
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

herligt at høre

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)