Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Danske bank

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 21. Feb 16
Indlæg ialt: 84
Fra  Din Hvidevare Repatatør ApS Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har i dag både et holdingselskab og et driftselskab med bankkontoer i Danske bank. Begge selskaber er i ApS form. Jeg ringer til dem i dag og siger jeg skal åbne et nyt driftselskab under mit holdingselskab og jeg i den forbindelse skal bruge en bankkonto til det nye firma.

Det resulterede i et krydsforhør! 

De vil vide hvad mit nye firma skal lave, hvem mine kunder er, navn og adresse og kontonummer på mine leverandører både i Danmark og udlandet. De vil vide hvad jeg kommer til at tjene og hvad jeg kommer til at omsætte. De vil have en forretningsplan. Det er jo nærmest umuligt at få en konto. Og det til trods for jeg ikke skal låne en krone af dem.
Er det normalt man skal oplyse den slags? Jeg er ret rystet over at de skal vide alt det, for jeg kan ikke se hvad det rager dem hvor jeg køber mine varer fra.
Tilmeldt 11. Jan 14
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er kommet skærpede regler omkring de informationer finansielle institutter skal indhente på deres kunder. 

Hvorvidt alle de informationer du nævner er nødvendige i forbindelse med disse skærpede regler skal jeg ikke kunne sige.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Panama Papers har nok heller ikke hjulpet.. 

Det er godt 3. år siden jeg sidst åbnede en bank konto - og selv der vil var der en pæn del spørgsmål... Jeg gjorde det i 2 forskellige banker i UK... 

De skal bare have deres røv ren over at de har spurgt ind til hvad du dog går og laver :-)

Tilmeldt 21. Feb 16
Indlæg ialt: 84
Fra  Din Hvidevare Repatatør ApS Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Eller åbne en konto i udlandet er vel også en mulighed, når nu det skal være så omstændigt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvidevarerep.dk:

Eller åbne en konto i udlandet er vel også en mulighed, når nu det skal være så omstændigt.

be my guest - du vil se det er langt mere besværligt - men bare gå igang

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

be my guest - du vil se det er langt mere besværligt - men bare gå igang

vh John Hannover

Langt de fleste udenlandske banker skal have mere information end du skal give dem i DK. 

De skal desuden typisk også se dig fysisk. 

https://panamapapers.icij.org/ 

Tilmeldt 21. Feb 16
Indlæg ialt: 84
Fra  Din Hvidevare Repatatør ApS Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg viste godt da jeg valgte at starte ny virksomhed at der ville komme lidt forhindringer undervejs. Men at det at åbne en bankkonto skulle kræve en længere akademisk redegørelse med budgetter og navne på kunder leverandører. Det havde jeg aldrig forestillet mig. 

Da jeg åbnede mit nuværende firma for 10 år siden tog det kun 1 minut. Så var den sag ude af verden.

Tilmeldt 21. Feb 16
Indlæg ialt: 84
Fra  Din Hvidevare Repatatør ApS Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

John Hannover hvor i hvidvaskningsloven står dette ? https://www.retsinformation.dk/forms/r0710.aspx?id=158041#Kap8

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Det som står er - at banken skal kende legitimation = generelt pas eller anden god billedlegitimation +

Formål - og her kommer i høj grad forretningsplanen ind - og detaljerne de kræver vælger de selv - men de skal fuldt kunne dokumentere de kender formålet. Det kan sagtens inkludere viden om de varer man handler med og andet +

Omfang = normalt lig budget - igen detalje grad forskelligt. 

Du reagerer efter min bedste mening mod din egen interesse - Enten giv dem de oplysninger og få en konto - eller find en anden bank - Jeg ved slet ikke hvad du håber på af trøst - Du kan ikke bruge det til noget - Det er helt legale krav de stiller - og baggrund i høj grad hvidvask sikkert tilsat lidt sund skepsis over et IVS - som nogen stifter med 1 krone - og herefter mener banker bare skal stille konti op til gratis uden spørgsmål. Jeg synes det er let at opfylde den slags krav - eller prøve en anden bank helt enkelt

Dit link er ikke til hvad bankerne har for krav - du skal ind i file:///C:/Users/John/Downloads/23122010vejledning_hvidvask.pdf og finde 4.2 og frem - men igen - det kan jo kræves mere eller mindre detaljeret - og er man ikke villig til svar - så finder man en anden bank - De mere detaljerede er langt de almindeligst idag

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)