Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nedlukning af IVS?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 15. Aug 12
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har et IVS, eller det vil sige, at det er ved at blive lukket ned. Sagen er den, at jeg har haft en gut til at ordne diverse administrative opgave omkring virksomheden. Han skulle også have været i gang med at lukke virksomheden ned, men det viser sig nu, at han ikke har gjort det alligvel.

Så jeg ønsker derfor at høre et par tips fra folk med erfaring med nedlukning af selskaber, eller eventuelt en som kunne bruge et par timer på at hjælpe mig.

Jeg har ikke rigtig forstand på det, og synes at jeg bliver mere og mere forvirret hver gang jeg kontakter skat eller lign. 

Ting jeg ved, der er blevet gjort:

- Afmeld moms fra 31/12-2015

- Oprettese af årsregnskab 2015, men det er måske ikke sendt afsted?

Der har næsten ingen aktivitet været i selskabet, så det burde ikke tage vildt lang tid for en som har styr på det :)

Håber der er en venlig sjæl derude som kan hjælpe mig, så skal jeg også gerne give lidt flere oplysninger..

Pft.

Mads

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads Jørgensen:

- Oprettese af årsregnskab 2015, men det er måske ikke sendt afsted?

Start lige med at tjekke om det er blevet indsendt, den opgave du skal have hjælp til kan blive voldsomt problematisk hvis ikke regnskabet er indsendt.

 

Gå på www.cvr.dk og søg på cvr-nummer. Under punktet regnskab kan du se om der er et 2015 regnskab tilgængeligt.

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 12
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper.

Tak for svar!

Det ser desværre ikke ud til at det er sendt ind. Jeg ved ikke om det gør nogen forskel, men når jeg kigger på cvr, så står der også "Første regnskabsperiode: 08.12.2014 - 31.03.2016".

Hvad mener du med voldsomt problematisk? Det lyder ikke så rart.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads Jørgensen:

Hej Jesper.

Tak for svar!

Det ser desværre ikke ud til at det er sendt ind. Jeg ved ikke om det gør nogen forskel, men når jeg kigger på cvr, så står der også "Første regnskabsperiode: 08.12.2014 - 31.03.2016".

Hvad mener du med voldsomt problematisk? Det lyder ikke så rart.

så er din frist 31/8 først - ellers ville det være mere end oppe over med regnskab

Det skal ind - og så skal du igang med at lukke ordentligt - formentlig lukning ved erklæring - der hentes skatteerklæring på basis af nyt regnskab normalt (skal dermed nok lidt nyt arbejde til men uden aktivitet - let) og på basis af den kan det lukkes - læs om Lukning ved erklæring i http://johnhannover.blogspot.dk/2015/11/lukke-selskab.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 12
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John!
Tak for svar.

Godt at høre, at jeg ikke er helt ude og skide.

Der har vitterligt ikke været megen aktivitet, vi snakker omkring 40 posteringer.

Men jeg vil stadig gerne høre fra en eller flere der har mulighed for at give et nap med.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 12
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Endnu en gang tak.

Jeg prøver at kontakte ham :)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)