Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

handel på ebay under 80 kr - hvordan bogfører jeg det?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Apr 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. 

Jeg har en relativt ny fotografisk, momsregistreret virksomhed.
Jeg har lige købt 2 forskellige køb på ebay, (på firmakortet) - Det ene til knap 50 kr, det andet til knap 70 kr.
Begge ting er tilbehør til mit kamera og begge ting bliver sendt fra Kina. 

Nu vil jeg gerne bogføre det via dinero.dk, men jeg ved ikke helt hvordan reglerne er ift. moms på varen. 
Hvilken konto skal jeg skrive? Når jeg vælger at beskrivelsen af mit køb er "Fotoudstyr" vælger Dinero automatisk "Småanskaffelser, straksafskrivning" - men så er beløbet inkl. 25% moms. Skal jeg i stedet vælge "Småanskaffelser med omvendt betalingspligt"? 

Jeg vil gerne bare sørge for at jeg får bogført korrekt, så der ikke går rod i økonomien ;)

På forhånd tak for hjælpen! 

Mvh. 
Maria

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :

du skal bruge varekøb verden - (uden for EU) med importmoms, som ikke koster noget hvis du er momsregistrert

Forudsætning er at det alene er et kamera der bruges i firmaet og ikke også privat, for så skal moms deles

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Apr 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John. 

Ok fedt.  Tak!

Jeg vil både komme til at bruge kameraet privat og i firmaet. 
Hvad gør jeg så? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

så må du manuelt se til kun at trække halv moms OG - det vil så i høj grad også gælde for selve kameraet - og forudsætter så også det er meget klart hovedformålet med firmaet, for ellers skal du tage det som delt aktiv og kun fragtrække det i forhold til % firma % privat - Kun visse ting som computer kan man tage helt ind, bare firmaet skal bruge den - dog også her - delt moms

Det er i import købsmomsen der så kun skal være halv Du må så bogføre manuelt - købet på konto uden moms helt enkelt, og så bogføre og angive importmoms med kun halv købmomsfradrag (bogføre 25% på salgsmoms og modkonto 12,5% på købsmoms og samme 12,5% på privat hævet i mellemregning - men den tror jeg ikke lige du klarer og beløbet er jo småt, så køb det dog privat bare

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)