Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Videresalg af kendt garnmærke til anden prisklasse

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Apr 16
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

Jeg er i gang med at starte virksomhed, der sælger strikkekits, dvs. garn og opskrifter. 

Opskrifterne laver jeg selv, men garnet, der skal bruges til opskriften, og som er en del af kittet, køber jeg gennem et kendt garnmærke. 

Jeg vil gerne sælge mine kits, så jeg også har en fortjeneste på det. Det betyder at jeg bliver nødt til at tage en væsentlig højere pris for et samlet kit end hvad det har kostet mig at købe garn og udvikle opskrift. 

Mit spørgsmål er: kan jeg tillade mig det? Jeg vil gerne oplyse kunder om garnmærke og oprindelse, hvis de spørger, men jeg har ikke lyst til at reklamere med, at "denne opskrift er lavet med det og det garn, som man i øvrigt kan købe meget billigere direkte fra producenten". Er det i orden? Jeg ved, at mindre garnbutikker, der forhandler dette mærke garn som løse nøgler er tvunget til at sælge til en bestemt pris og holde udsalg, når producenten dikterer det.

Må jeg så overhovedet videresælge på min måde, når det indgår i en samlet pakke, som jeg har sammensat? 

Jeg håber, I kan hjælpe. 

På forhånd tak.

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmmmmm der er jo flere ting i det her.

Ja du må gerne købe et produkt og sælge det som et kit med dine opskrifter, dog ville jeg nok oplyse hvilket garnprodukt der følger med i kittet.

Du værdiansætter jo selv dine opskrifter og kan derfor sætte den samlede udsalgspris som det passer dig da kunderne ikke har noget sammenlignings forhold, da dine opskrifter er unikke. Men vær dog opmærksom på at kunderne ikke er dumme og meget hurtigt finder ud af hvad de rent faktisk giver for garn og hvad de giver for dine opskrifter. Så tænk dig godt om inden du værdiansætter opskrifterne.

I forhold til faste priser på produkter som prissættes af en leverandør, så er det ulovligt og det må man bare ikke. Virkelighedens verden er dog bare en smule anderledes, da en leverandør lige pludselig kan have udsolgt af et produkt osv. Der er mange måder for en leverandør ikke at leverer produkter til detail som ikke holder et vis prisniveau.

Men hvorfor går du ikke i dialog med denne leverandør og fortæller om din plan?
Har svært ved at forestille mig de ikke vil samarbejde med dig hvis du "lover" at holde markedsprisen?
Du kunne måske være så heldig at leverandøren har en del af deres produkter som White label, så dit kit rent faktisk kunne fremstå som en pakkeløsning nu du ikke ønsker at reklamerer for deres brand.

Du vil jo alt andet lige få en bedre total avance på dit kit hvis du får de rigtige indkøbspriser på garnet.

Tilmeldt 28. Apr 16
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Fresno Bob, 

Mange tak for hurtigt svar og for nogle gode overvejelser! 

Det er en overraskelse, at leverandører ikke må prissætte, men omvendt har jeg hørt, at netop dette mærke ikke altid behandler deres forhandlere lige pænt. 

Du har nogle rigtig gode betragtninger ift værdiansættelser, og jeg tror bestemt det kunne være en mulighed at gå i dialog med leverandøren. Jeg går i tænkeboks. 

Bedste hilsner

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)