Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af murerfirma og mangler kunder

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 5. Mar 16
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 00:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære aminoer.

Ja langt om længe er det mig der tager springet som selvstændig sammen med min kammerat.

Min kammerat og jeg er begge uddannet murer og efterfølgende er vi begge uddannet som bygningskonstruktører. Dvs at vi allerede i vores firma har en del viden, som er gældende inden for alle fag, som hører under byggebranchen. Det er naturligvis tanken, at denne viden skal komme i spil når forretningen er sund og stærk - senere i fremtiden.

Vores nuværende problem er, at pengene er små og vi skal have flere kunder, det er her jeg får brug for lidt råd :D

Vi har/skal lave følgende tiltag:

- Reklame i den lokale sprøjte (lokalavis)

- Flyers i supermarkeder mm.

- Flyers i parcelhusområder 

- Opbygning af hjemmeside - og derigennem SEO og google ranking 

- Sociale medier.

Så kære aminoer..... Er der noget jeg har glemt i min iver????? Kan man lave flere tiltag, som ikke er så omkostningstunge? Det skal lige siges, at vi er i den meget spæde start, men ikke destomindre tror jeg 110% på at vores evner rækker til, at kunne opbygge en rigtig fin og god forretning. Jeg håber, at i kan komme med et par gode fif.

Med venlig hilsen  

Rune 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 01:42
Hvor mange stjerner giver du? :

i kan få en https://www.google.com/business/ side derved op i lokale søgninger på google 

der er så meget i kan når siden er oppe at køre bloggen løs på hjemmesiden 

få skrevet presse meddelers 

komme i ud i artikler sider 

komme i link kataloger giver lidt stadigvæk dog meste i får nogle danske ip adresser der linker til siden .

i kan jo ligge siden herpå amion.dk når den er færdig så kan vi give feedback på siden 

brug denne siden og få lidt tips og rette siden for fejl http://analyzeme.dk/gratis-webanalyse-seo-optimering/ 

få en hjemmeside med en god pagescore https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights 

hvis er wordpresse side anbefaler jeg rocket plug in og flere andre plug in https://www.riismedia.dk/hurtig-hjemmeside-hastighedsoptimering/ 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 19. Sep 10
Indlæg ialt: 78
Fra  Mester.dk Skrevet kl. 08:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Tag fat i Huscompagniet,  Eurodan Huse og Lind og Risør og prøv at komme på deres liste af underentrepenører.  Tag fat i jeres gamle arbejdsgivere og tilbyd at udføre opgaver for dem  for en lidt mindre pris end de tager og aftal at i selv står for de ting der skal bruges af materiel og lad dem levere materialerne.  Flyers og sociale medier giver intet der batter.  Det er de ovennævnte ting der gør at i har en base i kan leve af mens i vokser og bliver kendte i bybilledet.  På building-supply.dk kan i holde øje med hvilke firmaer der får hvad, og gå ind de strategisk rigtige steder  og få fat i de tekniske chefer og tilbyde at smide en pris på nogen ting.  

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 08:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

Jeg vil gøre flere ting; 

- Flyers - tror jeg stadig virker.. Husk pris eksempler 

- Google Adwords for at fange lokale søgninger på dine services. 

- Nem hjemmeside 

Fra Askeby
Tilmeldt 29. Mar 09
Indlæg ialt: 492
Fra  Pronto Callcenter Skrevet kl. 08:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Brug jeres netværk! Jeg har rigtig mange håndværkere som kunder, og det er vis netværk de får de fleste kunder.
I forhold til de tiltag du nævner ville mit bud være at hive fat i maguru, de kan hjælpe dig forholdsvis billigt, og ikke mindst uden binding.
Etablerede netværk er også en mulighed, det koster, men virker, især for håndværkere.
Facebook er der en gruppe der hedder selvstændig HÅNDværker, prøv evt også den.
Held og lykke!

Telefonpasning her.

Ingen binding, intet abonnement, 14 dages gratis og uforpligtende prøveperiode

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 08:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hej Rune

Hvis I leder efter et markedsføringstiltag, der ikke er omkostningstungt, så overvej PR! Find ud af, hvad der gør jeres murerfirma specielt, og hvad der gør jer specielt, hvorefter i sender en pressemeddelse. Du skriver selv, at I har købt annoncer i den lokale sprøjte, men hvad hvis i kunne få jeres helt egen artikel? Gratis endda...

Det er naturligvis klart, at før pressen gider skrive om jer, så skal I udskille jer. Det kan være, at I ikke holder ferie... At I har en udannelse, som ingen andre lokale murere har.... At I laver et nyt onlinesystem, hvor kunder kan "booke" jer online? 

Held og lykke. :-)

Tilmeldt 5. Mar 16
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

MarkusK:

Tag fat i Huscompagniet,  Eurodan Huse og Lind og Risør og prøv at komme på deres liste af underentrepenører.  Tag fat i jeres gamle arbejdsgivere og tilbyd at udføre opgaver for dem  for en lidt mindre pris end de tager og aftal at i selv står for de ting der skal bruges af materiel og lad dem levere materialerne.  Flyers og sociale medier giver intet der batter.  Det er de ovennævnte ting der gør at i har en base i kan leve af mens i vokser og bliver kendte i bybilledet.  På building-supply.dk kan i holde øje med hvilke firmaer der får hvad, og gå ind de strategisk rigtige steder  og få fat i de tekniske chefer og tilbyde at smide en pris på nogen ting.  

Hej. 

1000 tak for respons.

Mht. gamle mestre, så vil vi tage fat i dem inden for nærmeste fremtid. 

Huscompaniget har vi allerede taget kontakt til, men de har på nuværende tidspunkt en del underentreprenører, men jeg er fortrøstningsfuld, og giver ikke op så let :D.

Building-supply er vist en del af licitationen, den vej er naturligvis også en mulighed og en vinkel vi ikke lige havde tænkt - det er hvert fald noget der skal tjekkes op på. 

Mange tak for de gode råd. 

Tilmeldt 5. Mar 16
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikael christiansen:

i kan få en https://www.google.com/business/ side derved op i lokale søgninger på google 

der er så meget i kan når siden er oppe at køre bloggen løs på hjemmesiden 

få skrevet presse meddelers 

komme i ud i artikler sider 

komme i link kataloger giver lidt stadigvæk dog meste i får nogle danske ip adresser der linker til siden .

i kan jo ligge siden herpå amion.dk når den er færdig så kan vi give feedback på siden 

brug denne siden og få lidt tips og rette siden for fejl http://analyzeme.dk/gratis-webanalyse-seo-optimering/ 

få en hjemmeside med en god pagescore https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights 

hvis er wordpresse side anbefaler jeg rocket plug in og flere andre plug in https://www.riismedia.dk/hurtig-hjemmeside-hastighedsoptimering/ 

Det er nogle rigtig gode råd. Dem vil jeg helt klart bruge til hjemmesiden. - Glæder mig til, at den er færdig :D, når den er det, vil jeg helt klart ligge den ind her, og se om den kan klare sin "ilddåb" :D

1000 Tak for de gode råd, vi kan helt sikkert bruge dem. :D

Tilmeldt 5. Mar 16
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jannik Hansen:

Jeg vil gøre flere ting; 

- Flyers - tror jeg stadig virker.. Husk pris eksempler 

- Google Adwords for at fange lokale søgninger på dine services. 

- Nem hjemmeside 

Jeg tror nemlig også på, at de virker - flyers altså, så dem har vi satset på.

Google adwords, er også min tanke, men jeg må ærligt talt indrømme, at det ligger noget kun udenfor mit kompetancefelt, men mon ikke der findes en løsning på det. 

Nem hjemmeside er også meningen. Den skal være let og med ufattelig synligt kontaktfelt :D

Tak for de gode svar og fif :D

Tilmeldt 5. Mar 16
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 00:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper Friis:

Hej Rune

Hvis I leder efter et markedsføringstiltag, der ikke er omkostningstungt, så overvej PR! Find ud af, hvad der gør jeres murerfirma specielt, og hvad der gør jer specielt, hvorefter i sender en pressemeddelse. Du skriver selv, at I har købt annoncer i den lokale sprøjte, men hvad hvis i kunne få jeres helt egen artikel? Gratis endda...

Det er naturligvis klart, at før pressen gider skrive om jer, så skal I udskille jer. Det kan være, at I ikke holder ferie... At I har en udannelse, som ingen andre lokale murere har.... At I laver et nyt onlinesystem, hvor kunder kan "booke" jer online? 

Held og lykke. :-)

Du har fat i noget synes jeg. Vi er jo så heldige at vi kan skille os ud med at vi har en meget bred viden omkring de fleste fag i byggebranchen, hvilket er en kæmpe force. Men der skal lidt mere til før at det kan ende ud i en artikel, som mening mand vil læse. Vi arbejder på lidt niche-tiltag og ser om det evt. kan bære frugt. 

Mange tak for det gode råd. 

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)