Hej alle! Jeg ejer en shop der sælger streetwear og urban fashion til mænd, men den konverteret kun omkring 0,5-1%. Jeg har efterhånden rettet meget og kørt mange A/B test, men synes den burde performe bedre. Derfor håber jeg nogle af jer, vil kigge shoppen igennm og se om der er noget der gør, at i ikke ville købe der. Mange tak på forhånd! |
Hej Simon
Et par hurtige ting, der kunne overvejes.
Når først din besøgende har lagt noget i kurven, gælder det generelt om at gøre vejen til checkout og endeligt køb så gnidningsløs som muligt. Ethvert element som får den besøgende til at tøve i processen, kan potentielt skade konverteringen.
Eksempelvis har du altid et væld af øvrige produkter (16) på enhver produktside. Relaterede produkter kan være fint, men dit primære mål er at få kunden til at lægge varen i kurven - ikke at guide ham videre til andre produkter, der måske igen leder ham videre til et helt tredje produkt. Det kunne måske være en ide at splitteste helt at fjerne relaterede produkter og de fire kolonner under med yderligere alternative produkter.
Lidt det samme gør sig gældende, når kunden får lagt noget i kurven. Igen kan opsalg være rigtigt fint, men det er sjældent en god ide at opsælge med nogle standardprodukter - som i øvrigt er ens uagtet hvad kunden har i kurven. Relevant opsalg til et par bukser kunne være et bælte eller strømper. Altså noget som kunden finder mening i at tilføje til kurven. Ikke noget der får kunden til at droppe sit oprindelige produkt, som allerede er endt i kurven.
Stadig ved kurven synes jeg at du bør fjerne "Opdater kurv". Det eneste jeg lige kan se kunden kan gøre, hvor kurven ikke allerede opdateres dynamisk er at ændre antallet for en bestemt vare. Få hellere noget javascript til også at klare dette, og så fjern den distraherende knap.
Når du så endelig har fået kunden til checkout-siden burde alle potentielle distraktioner gemmes langt væk. På din checkoutside, ville jeg i dine sko helt sikkert fjerne topnavigationen, søgefeltet og de alternative produkter, som du igen viser lige over sidefoden. Ingen grund til at risikere at friste kunden væk fra checkout.
En anden ting du kunne overveje var at lave en side, hvor du beskriver mere personligt omkring din webshop. Jeg kan kun finde formelle oplysninger omkring firmaet bag og handelsbetingelser, og det kunne måske ellers skabe lidt mere tiltro til og tryghed ved at handle med dig.
Det kan måske også trække lidt ned i konverteringen at du skilter med 5 stjerner på Trustpilot, når du på Trustpilots side kun har 4 stjerner. Jeg kan godt se at alle dine anmeldelser indtil videre giver dig 5 stjerner, men dine besøgende vil måske kun lægge mærke til uoverensstemmelsen mellem hvad du skriver og hvor mange stjerner Trustpilot reelt giver dig.
Du har en hel del rester af engelsk på din side, som det nok vil gavne at få oversat. Igen en potentiel gnidning i købsflowet for mange besøgende.
Det var mine umiddelbare bud på mulige forbedringer :-)