Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nogen fremtid i "alternativ" form for bil klub?

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 10. Apr 12
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen. 

Jeg går lidt og overvejer om min idé har noget i sig og vil meget gerne høre jeres 100% ærlige mening.

Jeg kunne godt tænke mig at starte et firma/en klub som består i at folk køber et årligt medlem skab og får så adgang til en række biler. Det skal ikke være "almindelige" biler men heller ikke supervogne som Ferrari, Lamborghini osv (ihvertfald ikke i starten.) Mere biler som Bmw M3/5, Mercedes S klasse, Audi S6 dvs klassen lige under de "hardcore" sportsvogne. Evt afhentning og levering til døren og måske bygge det op så man får adgang til en hjemmeside med kalender for hver enkel bil så man kan se hvornår den er ledig og kan max bookes i feks 3-5 dage ad gangen for at få noget rotation i hvem der har muligheden for at booke. 

Ideen er meget grov lige pt men hvad siger i til det?

Ser frem til at høre jeres holdninger. 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kevin

Det er princippet et alternativt leasingfirma?

Det tror jeg da absolut kunne være en god ide. Jeg er da overbevist om, at mange gerne vil leje en lækker sportsvogn til at køre rundt i sommervarmen (ikke meget varme i Danmark, men du forstår pointen). 

Jeg har dog et par undrende tanker.... 1) Hvordan får du fat i bilerne? Vil du købe dem opbevare dem, indtil de er udlejet? 2) Hvorfor skulle folk købe sig adgang til en bil 3-5 dage? Jeg tænker umiddelbart, at enten skal man have den en dag, hvis man skal hente en fra konfirmationen eller ligende, eller også skal man have den et måned, hvorefter leasing bliver at foretrække.

Men jeg er overbevist om, at ideen sagtens kunne fungere.... Det lyder godt. :-)

Tilmeldt 22. Jun 13
Indlæg ialt: 285
Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :

For netop at kunne minimere dine omkostninger, så du ikke skal ud og købe alle disse biler, ville jeg da foreslå dig at du eventuelt leasede bilerne efterhånden. Lad os sige at du leaser en Audi i den ene måned, og så måske en BMW i den næste. På den måde har du mulighed for et varierende udvalg i biler, og så har folk måske mere lyst til at være med i din kundeklub fremfor hvis det kun er samme bil.

Om det så kan hænge sammen økonomisk, vil jeg lade være op til dig, blot et forslag herfra :)

Tilmeldt 10. Apr 12
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper Friis:

Hej Kevin

Det er princippet et alternativt leasingfirma?

Det tror jeg da absolut kunne være en god ide. Jeg er da overbevist om, at mange gerne vil leje en lækker sportsvogn til at køre rundt i sommervarmen (ikke meget varme i Danmark, men du forstår pointen). 

Jeg har dog et par undrende tanker.... 1) Hvordan får du fat i bilerne? Vil du købe dem opbevare dem, indtil de er udlejet? 2) Hvorfor skulle folk købe sig adgang til en bil 3-5 dage? Jeg tænker umiddelbart, at enten skal man have den en dag, hvis man skal hente en fra konfirmationen eller ligende, eller også skal man have den et måned, hvorefter leasing bliver at foretrække.

Men jeg er overbevist om, at ideen sagtens kunne fungere.... Det lyder godt. :-)

Hej Kasper. Det er jeg sku glad for at høre :) Svarer lige på dine spørgsmål

1: Det bliver biler som jeg opbevarer indtil de bliver udlejet. I mellemtiden bliver de selvfølgelig serviceret og gjort pæne til næste gang.

2: Det bliver ikke kun én bil de får adgang til. Hvis det er et medlemskab de betaler månedligt så får de adgang til X antal biler. Grunden til jeg siger 3-5 dage er så flest mulige folk får muligheden for at køre i bilen. Det kan også sagtens være 1-5 dage. Hvis så der ikke er en anden der har booket sig ind så kan ham med bilen bare booke 1-5 dage mere osv.

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis de skal betale månedligt skal de så have adgang til en bil hver dag? Ellers kan jeg ikke rigtigt se konceptet for mig. Og hvis det er månedligt ville jeg foretrække at have den samme bil hele måneden

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Kevinff:

Kasper Friis:

Hej Kevin

Det er princippet et alternativt leasingfirma?

Det tror jeg da absolut kunne være en god ide. Jeg er da overbevist om, at mange gerne vil leje en lækker sportsvogn til at køre rundt i sommervarmen (ikke meget varme i Danmark, men du forstår pointen). 

Jeg har dog et par undrende tanker.... 1) Hvordan får du fat i bilerne? Vil du købe dem opbevare dem, indtil de er udlejet? 2) Hvorfor skulle folk købe sig adgang til en bil 3-5 dage? Jeg tænker umiddelbart, at enten skal man have den en dag, hvis man skal hente en fra konfirmationen eller ligende, eller også skal man have den et måned, hvorefter leasing bliver at foretrække.

Men jeg er overbevist om, at ideen sagtens kunne fungere.... Det lyder godt. :-)

Hej Kasper. Det er jeg sku glad for at høre :) Svarer lige på dine spørgsmål

1: Det bliver biler som jeg opbevarer indtil de bliver udlejet. I mellemtiden bliver de selvfølgelig serviceret og gjort pæne til næste gang.

2: Det bliver ikke kun én bil de får adgang til. Hvis det er et medlemskab de betaler månedligt så får de adgang til X antal biler. Grunden til jeg siger 3-5 dage er så flest mulige folk får muligheden for at køre i bilen. Det kan også sagtens være 1-5 dage. Hvis så der ikke er en anden der har booket sig ind så kan ham med bilen bare booke 1-5 dage mere osv.

Hej igen Kevin

Bliver det ikke ret kosteligt, hvis du skal erhverve bilerne fremfor blot at låne dem?

Tilmeldt 10. Apr 12
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper I. P:

Hvis de skal betale månedligt skal de så have adgang til en bil hver dag? Ellers kan jeg ikke rigtigt se konceptet for mig. Og hvis det er månedligt ville jeg foretrække at have den samme bil hele måneden

Konceptet er ikke at erstatte ens hverdags bil men derimod hvis du (det er kun tænkte eksempler) skal hente en konfirmand, invitere konen/kæresten/elskerinden ud på en god middag, tager på weekend evt på sjælland eller i det jyske og man ikke føler der er plads nok i ens polo, skal over til svigermor på sydfyn og det sneer kraftigt så man foretrækker feks en Q7 over ens egen bil i nogle dage osv. 

Tilmeldt 10. Apr 12
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper Friis:

Hej igen Kevin

Bliver det ikke ret kosteligt, hvis du skal erhverve bilerne fremfor blot at låne dem?

Det gør det jo men jeg har nogle idéer til hvordan det kan løses :) Det er mere om interessen er der for folk

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Konceptet er ikke at erstatte ens hverdags bil men derimod hvis du (det er kun tænkte eksempler) skal hente en konfirmand, invitere konen/kæresten/elskerinden ud på en god middag, tager på weekend evt på sjælland eller i det jyske og man ikke føler der er plads nok i ens polo, skal over til svigermor på sydfyn og det sneer kraftigt så man foretrækker feks en Q7 over ens egen bil i nogle dage osv. 

Men det giver jo slet ingen mening at betale for et årligt medlemskab med betaling en gang om måneden, hvis man kun skal bruge en specialbil til den specielle lejlighed, lad os sige en max to gange om året?

Tilmeldt 10. Apr 12
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper I. P:
Men det giver jo slet ingen mening at betale for et årligt medlemskab med betaling en gang om måneden, hvis man kun skal bruge en specialbil til den specielle lejlighed, lad os sige en max to gange om året?

Det er jo op til den enkelte hvor tit man vælger og bruge servicen. Vi er helt enige i at hvis man påtænker at bruge det 2 gange om året så er det penge lige ud af vinduet men det er forhåbentlig heller ikke den tankegang de fleste går rundt med dog uden at være sikker :)

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)