Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af virksomhed, mht til moms osv

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Jun 16
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Hvordan forholder det sig hvis man sælger sin virksomhed mht til moms osv? Og skal alt være bogført inden da? Skal man så oplyse en evt ejer om at man skal betale x antal kroner i moms osv d og den dato? eller hvordan forholder det sig?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:28
Hvor mange stjerner giver du? :

det er lidt mere kompliceret end som så

Du skal regne med - at alt du har købt - uanset afskrivninger - skal sælges til den nye køber - computer osv og JA alt skal da være bogført - det skal det vel i princip altid??

Man laver en aftale på skrift -og man beskattes af salget - goodwill og aktiver og skal så lukke virksomheden hvis det er en personlig virksomhed - eller er ude af den hvis det er et selskab 

læs evt http://johnhannover.blogspot.dk/2015/11/lukke-virksomhed.html hvis det som ventet er personlig virksomhed eller http://johnhannover.blogspot.dk/2015/11/lukke-selskab.html  hvis det er et selskab du sælger

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Jun 16
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

men alt behøves ikke at bogøres med det samme jo? er der tid på hvornår man skal bogføre ting? altså vi skal have opgivet moms inden d 1 september mener jeg, men ellers nogen frist for bogføring?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis du sælger uden moms fordi du sælger alt - så er det helt enkelt EN faktura og på dato du sælger og lukker

Sælger du bare dele af ting - lidt hver for sig, så er det altid med moms hver for sig og så er det med faktura den dag du sælger og ikke noget andet

Faktura dato er den dato du sælger dato  men er det over flere dage og med moms - så kan det sagtens være over længere tid

vh John Hnnnover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Jun 16
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Det jeg mener er at når jeg får et salg, så behøves det vel ikke bogføres med det samme? vel bare inden for den momsperiode?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)