Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skade lavet som freelancer

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Bramming
Tilmeldt 3. Jan 16
Indlæg ialt: 17
Fra  Simple Homes ApS Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.
Det er lidt et dumt spørgsmål, men jeg ville lige være 100% sikker.
Jeg arbejder som freelance for er firma hvor vi er blevet presset meget tidsmæssigt, hvilket har resulteret i at jeg er kommet til at ødelægge et dæk på en gummiged og en køler på en af firmaets firmabiler. Det er vel mig selv der skal betale de skader? Det var vel kun hvis at jeg var ansat at jeg IKKE skulle betale Selv?
Og hvis jeg selv skal betale, så kan jeg vel trække det fra i skat?
Mvh. Ham der fik en dårlig start på ferien. :-(

Tilmeldt 15. Jul 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Øv øv meget træls start på ferien ja :( 

Jeg kan ikke kommentere på det uretmæssige, men jeg føler med dig. Håber der kommen en god løsning på det.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :

har du en forsikring jeg vil da gå udfra den dækker skade der er sket , hvis altså har en forsikring ?

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

det første der springer lidt i øjnene er - at du som freelancer futter rundt i deres firmas gummiged og firmabil? Ofte vil en freelancer jo have egne redskaber  - som selvstændig. Ellers kunne det jo lugte af, at der omgås kildeskattelov og a-skatteindberetning fra firmaets side - ved at de beder deres ansatte have eget selskab, men rent faktisk lader dem udføre - lønmodtager arbejde

HVIS du er freelancer (og det anerkender du jo selv) - så vil du hænge på det du ødelægger som udgangspunkt - deres forsikring dækker nok ikke hvis nogen helt uden for firmaet ødelægger noget - og ja - skal du erstatte det, så har du som udgangspunkt fradrag for det i din freelance indtægt

Jeg synes det kunne lyde som om, firmaet skulle klare den slags ting selv - men du spørger jo mere til det faktuelle - og vent lige og se om andre, med mere viden har bedre svar

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Bramming
Tilmeldt 3. Jan 16
Indlæg ialt: 17
Fra  Simple Homes ApS Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jan. Det er en længere historie. Men gummigeden er kundens, og firmabilen skulle bare flyttes da den stod i vejen (større byggeplads).
Jeg er kun indlejet for en kort periode, hvorefter jeg starter ved et nyt firma. Det er vel det freelancer gør. :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Rosendal:
Jeg er kun indlejet for en kort periode, hvorefter jeg starter ved et nyt firma. Det er vel det freelancer gør. :-
næh det er det vel ikke normalt - de er vel enten  - privatpersoner som honorar eller helt selvstændige og futter så ikke normalt rundt i kunderens gummigeder - og stifter nyt firma efter den korte ansættelse
Jeg tror ikke jeg tør svare for jeg forstår ikke hvad du har igang i og om du er CVR eller CPR og kender ikke jeres kontrakt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Bramming
Tilmeldt 3. Jan 16
Indlæg ialt: 17
Fra  Simple Homes ApS Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen. Som sagt er det en lang historie. Men jeg har ikke kørt i nogen gummiged, den holdt perkeret.
Det burde også være irrelevant om jeg kørte i den eller den holdt parkeret. Sagen er den at jeg har lavet en skade på dækket, og jeg regner stærkt med at det er mig som har erstatningsansvaret medmindre det firma der har indlejet mig giver lidt goodwill?
Jeg kan godt høre på dig at du "mis"tænker at der er noget fusk et eller andet sted hvilket jeg blankt kan afvise. Jeg er indlejet til en specifik opgave hvor jeg selv har værktøj med, hvorefter jeg rykker videre til den næste opgave enten for samme firma, eller er nyt firma. Det har hverken skat eller revisor giver nogle bemærkninger på, så jeg kan ikke se hvad problemet er?

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Rosendal:
Jeg kan godt høre på dig at du "mis"tænker at der er noget fusk et eller andet sted hvilket jeg blankt kan afvise. Jeg er indlejet til en specifik opgave hvor jeg selv har værktøj med, hvorefter jeg rykker videre til den næste opgave enten for samme firma, eller er nyt firma. Det har hverken skat eller revisor giver nogle bemærkninger på, så jeg kan ikke se hvad problemet er?

Hele det spørgsmål kan bare først besvares når vi ved hvordan der handles? :-) 

Enten via CVR / Faktura eller via CPR nr som et honorar / eller lønudbetaling (fx på tidsbestemt kontrakt)

John spørger ikke på den måde for at være imod dig eller beskylde dig for noget - vi kan simpelthen bare ikke svare uden at vide hvordan det afregnes, da dit ansvar er forskelligt udfra det. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jannik Hansen:
John spørger ikke på den måde for at være imod dig eller beskylde dig for noget - vi kan simpelthen bare ikke svare uden at vide hvordan det afregnes, da dit ansvar er forskelligt udfra det.
helt præcist

Hvis trådstarter er tryg ved at det er som selvstændig han har skadet andres ting - så er det trådstarter som har ansvaret for det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Bramming
Tilmeldt 3. Jan 16
Indlæg ialt: 17
Fra  Simple Homes ApS Skrevet kl. 07:10
Hvor mange stjerner giver du? :

All Right.
Jeg har et CVR nummer og er moms reg. Så jeg sender en faktura for mit arbejde.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)