Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amerikansk firma, samme navn som mit

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 11. Feb 16
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminos

Jeg har netop købt et dk domæne med henblik på at skulle starte selvstændigt, men ser et amerikansk firma med samme navn bare med .com i stedet for mit dk

vil jeg kunne få problemer med at vi hedder det samme, dog med mit .dk og deres .com?

altså det er samme produkt, men vi vil aldrig kunne komme til at konkurrer, da begge firmaer arbejder nationalt

domænet er 

Carwraps.dk og deres carwraps.com

Fra Rødovre
Tilmeldt 21. Jan 16
Indlæg ialt: 160
Fra  Meal4U ApS Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nikolaj,


Det er lidt underligt det du siger? :/ Allerede ved køb af domæne-navnet kunne du jo se at der fandtes en hjemmeside, med samme navn, dog med .com?

Så for lige at være sikker: Det kan ikke komme som nogen overraskelse? :)

Med mindre at .com ikke var optaget da du købte .dk? I så fald, så har du jo købt det før dem? :) Sådan noget kan dokumenteres, så du har intet at frygte...

Hvis du har købt samme domæne-navn, men med .dk, velvidende at der fandtes en amerikansk hjemmeside, som solgte præcist samme produkt - Så kan det sagtens tænkes at de vil give dig hovedpine, før eller siden!

Umiddelbart ville min anbefaling være: Tag kontakt til dem, og indgå en eller anden form for "forståelse" med dem, på skrift! :)


Vh,
Meal4U.dk

Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Meal4U:
Tag kontakt til dem, og indgå en eller anden form for "forståelse" med dem, på skrift! :)

Nej da, så kan man da også finde på problemer som ikke findes.

Glem nu det LA firma som har .com domænet - og så kom videre med at udvikle dit firma.

Hvad er chancen for at et LA firma lige pludselig kommer til at tænke på at vi vil lave et DK firma - nemlig 0%

Der er da masser af .com domæner hvor de ikke har .dk domæner.

Så brug tiden på at finde kunder og ikke på at at tænke på det andet.

Held og lykke med projektet

Fra Aalborg
Tilmeldt 11. Feb 16
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

om ikke andet kunne jeg finde på et andet navn og så bare bruge domænet til et viderstille til den rigtige side?

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er to almindelige ord, som er trukket sammen, så jeg ville ikke være nervøs. Et andet firma bruger jo carwraps.net, og det er tilsyneladende ikke et problem.

Du kan selvfølgelig prøve at se om der er trademark på navnet.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Det amerikanske firma har ikke en world wide trademark på navnet, og de har heller ikke beskyttet det i EU...

Så kom du bare igang med dit firma :)

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)