Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Firma havde glemt at sende regning. Får den 1 år efter. Hvad er mine muligheder?

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

i alle fald - Reglen/loven er faktisk - at penge gæld er bringegælde - hvilket at vanskeligt hvis man ikke kender beløbet, men så har man pligt til selv at rykke. Forældelse er 3 år - så ja man kan opdage en regning sent og sende den

Din indsigelses ret er samme som altid, hvis du kan påvise regningen er forkert, hvilket nok ikke lige er let her, men det kan du gøre. Du kan ikke gøre indsigelse mod lang tid - du har faktisk har kredit i lang tid, hvilket jo er godt 

Enig i at tale om at afbetale over et par gange hvis den er slem, men er arbejdet udført - så skal der penge op - uanset der gik længe
(ikke helt usædvanligt konkurser, at en kurator kan finde ting i en gang rod - som ikke er faktureret - og der kan det ofte komme sent)

vh John Hannover

endelig en der udlader alle de negative udslag som giver en masse støj i deres indlæg , godt med en der giver god positive feedback

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 29. Mar 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :

@ravn

Nej, men jeg besvarede spørgsmålet fra en anden lige efter tråden blev oprettet. Udover det, så havde jeg en formodning om at det kunne foregå faktuelt.

Jeg erkender min fejl og skulle have formuleret det anderledes. Jeg har indset at Amino er et forum med mange virksomheder og iværksættere, så det er selvfølgelig lidt provokerende at læse et indlæg hvor en privatperson klager over regningen.

Hvad tilbudet angår, så mener jeg stadigvæk ikke at det har nogen relevance for emnet. Ikke andet end at du måske skulle kunne lide mig mere. Men det er altså ikke derfor at opretter tråden :)

Som jeg skrev tidligere. Jeg er udmærket godt klar over at jeg ikke kommer nogen vegne med at hænge mennesker op på mundtlige aftaler som fandt sted for et år siden.

Tilmeldt 29. Mar 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej John

Tak for dit svar. Det er blevet ret klart for mig at en betalingsaftale er den rette vej fremad.

Har et yderligere spørgsmål. Hvad hvis at de nægter en aftale og i værste fald sender den til inkasso. Hvordan foregår det så med renter og rykkere? Er det altid fra datoen fakturaen blev udstedt - og ikke hvornår arbejdet fandt sted?

Jeg har naturligvis ikke i sinde at lade det ske, men nu er jeg blevet nysgerrig.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis ikke der ligger noget der siger du skulle betale ved arbejdet (uanset faktura) eller du ikke har haft mulighed for at kende beløbet - så vil jeg klart mene det er fra faktura dato som retten vil udgå fra.

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)