Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Firma havde glemt at sende regning. Får den 1 år efter. Hvad er mine muligheder?

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 29. Mar 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Jeg har netop modtaget en faktura fra en VVS'er som var med til at renovere mit badeværelse. De havde overset denne regning og først fundet den nu - præcist 1 år efter.

Jeg agter at lave en indsigelse, men kunne godt tænke mig at vide hvordan jeg står her? Er det virkelig tilladt for en virksomhed at bonne mig med tilbagevirkende kraft efter et år?

Problemet for mig er simpelthen at jeg ikke har råd til at betale regningen. Da jeg købte lejligheden, så optog jeg et lån i banken som inkluderede renovation af køkken og toilet. De penge blev brugt op da renovationen fandt sted for et år siden.

Det er godt nok ikke en stor regning (4000kr), men da jeg er på SU så kan jeg ikke bare betale sådant et beløb inden månedens udgang. For mig, så er der selvfølgelig noget principielt i at de kludrer i bogføringen og sender mig en regning efter år, som jeg skal betale inden 10 dage. Men der irriterer mig mest; er at jeg har opbrugt mit håndværkerfradrag for to år - og her mener jeg at deres sløsethed har frarøvet mig nogle beslutninger som jeg ikke længere kan tage.

Bedste hilsner
/Arthur

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vidste du at de skulle sende dig en regning , altså at du har vidst at du skulle få en regning men den kom bare aldrig ?

Tilmeldt 9. Jun 16
Indlæg ialt: 65
Fra  FlyETA.com Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Chewbacca,

Som jeg ser det, så har de leveret et produkt/udført et stykke arbejde. At de så begår et menneskeligt fejl og glemmer at sende en regning, og først sender det et år forsinket, det ændrer altså ikke på at de har et krav her?

- Hvis jeg var i dit sted, så havde jeg ringet til dem, og fået delt regningen op i bidder?

Det mest sandsynlige: De glemte at fremsende en regning. Men du var klar over det, og tænkte går den, så går den...

Og i et års tid havde du ret! Men nu går den altså ikke længere! :) De har opdaget deres fejl, og nu er det tid til at de skal have de penge som de havde krav på...

- FlyETA.com

Tilmeldt 29. Mar 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Anders.

Nej det gjorde jeg ikke. Jeg havde en hel del håndværkere inde over med køkkenet og toilettet. Så da jeg fik mine regninger kiggede jeg dem igennem og betalte dem.

Da denne dukkede op, så troede jeg faktisk den var med i tilbuddet. Men jeg kan se at den ikke er formuleret med i tilbuddet.

Så det er ikke fordi at jeg ventede den. Havde det været årsagen, så havde jeg kontaktet dem. 4000 var bare en lille dråbe i det store udspil den gang, men det er det bare ikke længere

Tilmeldt 29. Mar 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Flyeta

Tak for dit svar, men det er bygget på en formodning om et postulat som ikke passer.

Jeg mister noget ved deres sløsethed her, så det er ikke "går den, så går den".

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,9 stjerner givet af 7 person

Chewbacca:
Jeg agter at lave en indsigelse

 

Tag dig da sammen mand, du har bestilt og fået leveret en vare, tilmed har du fået et års kredit - hvad er det lige du vil klage over for det kan jo umuligt komme bag på dig at du ville få en regning.  Hvorfor er det at har du ikke spurgt efter regningen da du havde penge ??

Jeg er ret sikker på at du vil kunne lave en afdragsordning med dem, forklar dem din situation og foreslå dem f.eks et afdrag på 1-2.000 DKK pr. måned.

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

du har fået udført et stykke arbejde, og det skal du selvfølgelig betale. Mht. fradrag: Det er jo ikke håndværkerens problem, hvordan du finansierer arbejdet - lån, fradrag eller... han skal bare have betaling for udført arbejde.

Som andre siger: Prøv at få den delt op i bidder, og få den ud af verden på den måde.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 29. Mar 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Ravn.

Læs nu hvad jeg skriver i stedet for at formode noget. Jeg har ikke brug for dit negative sind i min tråd.

Jeg har skrevet af jeg troede det var med i tilbudet og ventede ikke regningen.

Forlad denne tråd og bliv væk, tak.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg går udfra du vil kende jura , jeg google lidt omkring forældelsen frist og den er 3 år http://www.ret-raad.dk/blog/den-nye-foraeldelseslov 

jeg synes også de har ventet lang tid med at sende regning så jeg havde da også undersøgt loven om de havde loven med sig med man skulle betale regning , jeg troede ikke fristen var så lang med så tid som  3 år

du kan stadigvæk indberette glemt håndværker fradrag igennem skats side også over 2 år siden kontakt skat.dk http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2133856 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 29. Mar 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Kirsten

Du har ganske ret med at han skal have betaling for hans arbejde. Men at sige at det her ikke er hans problem - den er jeg på ingen måder enig i.
Men lad os undlade at tage den debat nu :)

Jeg kontakter dem for at høre om mulighederne for at få den knækket.

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)