Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp og råd til falden egenkapital

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Jul 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino'er

Min familie har et A/S igennem mange år. Egenkapitalen er faldet fra 500.000 kr. til 250.000 kr. Gennem de sidste år har de indskudt 300.000 kr. til at betale forskellig gæld med. Der er p.t. ikke yderligere midler til at indskyde i selskabet.

Bestyrelsen består kun at nære familiemedlemmer.

Jeg håber, at nogen kan give et godt råd i anledningen af nedgangen i egenkapitalen.

VH. B.A.

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sørg for at det I laver er noget der "laver penge" -

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

ud over i sagens natur, at skabe overskud - skære omkostninger osv - så skal de i alle fald se til at overholde regnskabslov med ledelsesberetning om under halv egenkapital - og så må de jo også overveje, om det er værd at skyde midler ind (som lån formoder jeg)

Hvorfor have en bestyrelse - hvis det bare er familie - Ja en årsag kan være at så føler alle sig med, men ellers giver det jo ikke mening med en officiel bestyrelse der kun er familie. Måske en er eller to - en med lidt branche kendskab og ind generalist kunne gøre nytte ved at komme udefra

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Hvorfor have en bestyrelse - hvis det bare er familie - Ja en årsag kan være at så føler alle sig med, men ellers giver det jo ikke mening med en officiel bestyrelse der kun er familie. Måske en er eller to - en med lidt branche kendskab og ind generalist kunne gøre nytte ved at komme udefra

Jeg kan slet ikke være mere enig!

Og ja - det er lidt svært når vi ikke kender din situation at rådgive dig - men hvis muligt så gå efter mere omsætning, men ellers se om din nuværende omsætning kan bære læsset, hvis du bare skære ned i omkostningerne

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)