Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Produkt ansvar - hvem erstatter hvad?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Jul 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg står i en situation med en kunde hvor jeg er lidt i tvivl om hvem der har ansvar for hvad.

Lad os antage at jeg solgte bildele, og at en bildel jeg havde solgt var gået i stykket og havde ødelagt noget andet. Hvad har jeg så som forhandler ansvar for at dække? Blot det produkt der er gået i stykker eller også følgeskader?

Håber der er nogle skarpe på området, eller nogen der har oplevet noget lignende :)

Fra København
Tilmeldt 13. Dec 15
Indlæg ialt: 82
Fra  castorolie.dk Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer and på skaden og sagsbehandlingen, hvem er den skyldige etc. Hvis du har en lovpligtig erhvervs og produkansvar, vil den som udgngspunkt altid dække dig. Kravet (regress) føres så videre af forsikringsselskabet til producenten af produktet da det f.eks. kunne være dem der havde en defekt på produktet som var årsag til skaden. Med andre ord, rettes kravet altid først mod dig, men selskabet hjælper dig så med friholdelse af kravet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:52
Hvor mange stjerner giver du? :

som udgangspunkt bærer en sælger ansvaret for de skader et produkt kan lave - og dermed klart også på de følgeskader der er - en bil der går ild i osv

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)