Jeg køber p.t. Vare til min webshop fra kina, og betaler klægelige summer for at få fragtet mine vare med fly.
Som mange andre ønsker jeg at reducere mine omkostninger ved vareindkøb, og derfor vil jeg begive mig ud i noget LCL søfragt.
Jeg kan læse ud fra en masse gode tråde herinde, at jeg skal indhente nogle tilbud hos nogle forskellige firmaer. Men.. Der er jo økonomi bag alting, og jeg kan ikke helt regne ud hvordan kommandovejen ser ud når man ønsker at fragte på denne måde.
køber jeg først mine vare, for derefter at finde ud af hvor meget de fylder og vejer i en container, uden at have en anelse om hvad det kommer til at koste at få det fragtet. Og derefter indhentet priser?
Hej,
Det er meget enkelt....
Ved signeret ordreafgivelse beder du dem oplyse dig det estimeret ordre volume kbm. samt deres F.O.B ønsket havn.
Herefter har du hele "vare produktionstiden" til at søge og finde din rette og billigste speditør.
Når godset bliver meldt klar fra producent oplyser du dem hvilken speditør du har valgt, giver dem oplysningerne til speditørens agent og beder speditøren bekræfte kontakten i mellem de to parter.
Når de begge bekræfter kontakten og estimeret afsendelsesdato, betaler jeg den sidste betaling for varerne.
God handel ;-)
Mvh. Benni
Bed dem oplyse dig pris fra afskibningshavn til dør dit lager.
Jeg kan anbefale Prime Cargo´s LCL setup fra Kina - De har et kanon setup og afgange hver uge fra de fleste havne i Kina, og det er rimelige fornuftige priser de kommer med.
Det har dog vist sig mere besværligt end jeg havde troet. Det er farligt gods pga. Batterier.. og efter 2 ugers søgen er det endnu ikke lykkedes at finde nogen som vil hjælpe med den transport jeg skal bruge.
Hvordan i alverden har du så kunnet få godset med fly, da reglerne er meget mere restriktive med fly?
Der burde ikke være noget problem at få farligt gods med søfragt, da der dagligt sejles mange farligt gods fra Kina. Prøv evt. DVS eller Damco alternativt kunne være Geodis Wilson.
Uanset hvem der har stået for flyfragten har du jo som minimum et moralsk ansvar for at fragten er lovlig.
mht. Søfart så kan jeg ikke umiddelbart se at der skulle være noget der forhindre at varen sendes som stykgods, så det er nok mere et spørgsmål om at finde en speditør som har meget farligt gods. Prøv evt. Damco alternativt Geodis Wilson.
Hvor meget gods har du, hvad er vægt og volumen på dit godt. Hvad type batterier er der tale om?
Hvad mener du med moralsk ansvar ?
Det bliver jo kun sendt på bekostning af at papirene er iorden, ellers bliver det jo ikke losset på flyet :) fly er bare alt alt for dyrt..
Jeg mistænker at problemet ligger i at vi snakker om Exw terms. Så speditørene skal ud og finde en tredje part til fragten fra fabrik til skib i Kina. Det er gætværk fra min sidde . Men havde aldrig forestillet mig det skulle være så besværligt.