Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udlæg/mellemregning

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Assentoft
Tilmeldt 10. Mar 10
Indlæg ialt: 35
Fra  Yogierne Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

hvis jeg har betalt et bilag med mine private penge, skal jeg så oprette bilaget som en mellemregning og samtidig overføre beløbet fra firmakontoen til min private konto?

Tilmeldt 25. Sep 06
Indlæg ialt: 186
Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :

du behøver ikke bogføre det på mellemregningskontoen først - du kan nøjes med bare at bogføre det med betaling på banken, og så overføre beløbet til dig selv.. det sparer dig lige et par bogføringslinjer.. 

Tilmeldt 10. Oct 13
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

toptunet:

du behøver ikke bogføre det på mellemregningskontoen først - du kan nøjes med bare at bogføre det med betaling på banken, og så overføre beløbet til dig selv.. det sparer dig lige et par bogføringslinjer.. 

Det afhænger vel af om hvorvidt vedkommende benytter sig af VSO?

http://www.tax.dk/jv/cc/C_C_5_2_6.htm

"Det er en betingelse for at bruge 
virksomhedsordningen, at den private økonomi er adskilt regnskabsmæssigt fra virksomhedens. Det krav er opfyldt, når der bliver oprettet en mellemregningskonto mellem den private og virksomhedens økonomi."

Fra Rødovre
Tilmeldt 24. May 16
Indlæg ialt: 67
Fra  Starsø Bogføring ApS Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du overfører pengene fra firmaet samme dag, så kan du bare nøjes med en driftkonto og banken.
Hvis der er dage i mellem, så kør den over mellemregningen og udlign den istedet der, når beløbet er overført i banken. Så er du sikker på at alle konti stemmer. :)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)