Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg vil lære/forstå linkbuilding

Side 2 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Odense C
Tilmeldt 5. Sep 17
Indlæg ialt: 65
Fra  Morningscore ApS Morningtrain ApS Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

OBS: Det går først op for mig nu, at tråden er 1,5 år gammel og genoplivet af en random inder. Min fejl.

Jeg må bryde bølgen og sige, at hvis du har meget begrænset erfaring med linkbuilding, så skal du gå efter acquired links.

Earned links er mega lækre, super effektive og ekstremt fremtidssikrede... Men hold nu kæft det giver også grå hår at regne ud, hvor man får dem. Selv i mit daglige arbejde med dette, laver jeg af og til kampagner / indsatser, som JEG synes er mega fede, men som giver 0-2 links i sidste ende.

Kig på gæsteblogging, linkbytte og alle de andre halv-grå strategier, som ligger i Acquired-skalaen. Bliv dygtig til det, lær hvad du skal kigge efter og bevæg dig så i en anden retning.
Jeg kender ikke noget bureau i Danmark, som kun laver earned links. Mange vil gerne sælge sig på det - og det er helt klart fremtiden - men acquired er bare nemmere og mere resultatgivende lige her og nu, hvormed de fleste af os bevæger os i den sfære.

På earned links fronten, kan du med fordel (som start) kigge på:
-Mentions af dit brand
-Folk der bruger dit logo eller billeder (Læs om "Google Reverse Image Search SEO").

-Leverandørlinks / testimonials.

-Andre samarbejdspartnere.

Alt herudover støder du på 1000 guides omkring, og du skal nok lære det - men de halvgrå strategier gør meget for dig anno 2017 og kommer til at give dig blod på tanden.

Ift. din kommentar omkring alder på guides, er en tommerfingerregel at 2014 og frem er godt. Før dette har guides en tendens til (i nogle tilfælde) at have en underlig prioritering af links, til hvilken holdningen har rykket sig en del.

Side 2 ud af 2 (11 indlæg)