Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

overskudsgraden i en cafe?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Jul 16
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens. 

Jeg har siddet og søgt en del på nettet omkring overskudsgraden på cafeer her i danmark, men jeg kan intet finde. 
Er der nogen af jer der ved det? Den kan jo svinge en del, det ved jeg. Men hvad ligger den ca på? Nogen der har en ide om dette? Lad os tage udgangspunkt i at cafeen kommer til at ligge centralt i kbh.

Jeg vil gerne starte en cafe op med et spændende koncept, men konceptet afhænger af om overskudsgraden er fornuftig. 10% vil være for lidt i forhold til min model. 15-20 % ville være super. Er dette realistisk at opnå? Jeg ved jeg ikke kommer med særlig meget information, det var bare hvis der var nogen der havde en ide om, hvor overskudsgraden ca ligger hos cafeer.

På forhånd mange tak for hjælpen.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Aug 15
Indlæg ialt: 91
Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

20% virker af meget på en café. Nu har jeg ingen erfaring på området, men vil gætte på at det er omkring 2-8% alt afhængig af koncept (net profit margin) i USA.

Har du prøvet at lave et budget? Hvad siger dit tal der?

www.dinformue.dk

Fra Silkeborg
Tilmeldt 13. Nov 13
Indlæg ialt: 332
Fra  MOBILAKTIV.DK / CBD4EVER.DK Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa SirChange

Jeg er uddannet indenfor Hotel & Restaurations-branchen, og vil gerne komme med nogle input til dig, som jeg håber du kan bruge.
Du er nødt til at opsætte et budget med dine faste omkostninger, derudover kommer driften, og de variable omkostninger.
Ligeså har du en forventning om dine indtægter - som naturligvis er styret af én ting, nemlig dine gæster.

På denne måde kan du regne "baglæns" du skal regne med at når man driver denne type virksomhed, er der mange faktorer der spiller ind, som man måske ikke lige havde tænkt på - hvad skal du bruge af personale, hvor meget kan/vil du selv arbejde, hvad er dine åbningstider, Hvor meget kapacitet har du, hvad forventer du din "besøgstal er pr. gennemsnit pr. dag - i løbet af ét år " Hvor gode leverandøraftaler kan du få / er der klausuler osv. osv.

Jeg véd godt dette ikke svarer på dine spørgsmål, men når du har disse ca. tal i et budget, kan du påbegynde at regne dine brutto avancer ud, og dernæst 
dit dækningsbidrag, herefter har du dit forventede overskud før skat, når det første år er gået.

En god idé er naturligvis også at når du er kommet igang, at kigge budgetterne igennem, holder du dine bruttoavancer ? er dine lønomkostninger ok ?
har du et stort spild ? Er priserne ok ? Kommer gæsterne igen, eller kan du få dem til at komme igen osv osv.

Jeg håber at det giver dig lidt at arbejde med og tænke over.

Held og lykke med din café.

Du er også velkommen til at give et kald - såfremt du ønsker noget uddybet.

Mvh. Per

SirChange:

Hej folkens. 

Jeg har siddet og søgt en del på nettet omkring overskudsgraden på cafeer her i danmark, men jeg kan intet finde. 
Er der nogen af jer der ved det? Den kan jo svinge en del, det ved jeg. Men hvad ligger den ca på? Nogen der har en ide om dette? Lad os tage udgangspunkt i at cafeen kommer til at ligge centralt i kbh.

Jeg vil gerne starte en cafe op med et spændende koncept, men konceptet afhænger af om overskudsgraden er fornuftig. 10% vil være for lidt i forhold til min model. 15-20 % ville være super. Er dette realistisk at opnå? Jeg ved jeg ikke kommer med særlig meget information, det var bare hvis der var nogen der havde en ide om, hvor overskudsgraden ca ligger hos cafeer.

På forhånd mange tak for hjælpen.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)