Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lægeerklæring og vaccination - hvordan bogføres de?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 10
Fra  MB Consulting Skrevet kl. 08:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har netop været til speciallæge i kbh (den nærmeste fra min enkeltmandsvirksomhed) for at få en norsk offshore erklæring samt vaccination som mine potentielle kunder kræver jeg har, for at kunne arbejde for dem.

Jeg bruger Dinero hvor der normalt kommer crowd forslag, men den kender ikke til disse to ting. Jeg har pt bogført dem som "Diverse m/moms" kan jeg det? eller er det helt forkert?

For at komme til københavn kørte jeg 140km frem og 138km tilbage i min 100% private bil kan jeg trække noget fra der og hvordan skal jeg bogføre det?

Jeg får samme problem senere på året hvor jeg skal til Esbjerg i 3 dage for at få opdateret et sikkerhedskursus som mine kunder også kræver jeg har. Så her er samme spørgsmål.

Kursuspris
Ophold/overnatning
Forplejning
Kørsel
Broafgift

På forhånd tak

Michael

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Bucher:
Kursuspris
Ophold/overnatning
Forplejning
Kørsel
Broafgift

er der moms på den lægeerklæring?? det tror jeg næppe da. Den skal ind som en personale omk f.eks. men uden moms vil jeg forvente? Find konto eller opret-

Bilen: Du skal have ført kørebog og så skal du trække beløbet fra i din indkomst som skatteregulering. Går ud fra det du driver er ren selvstændig virksomhed og ikke en skjult ansættelse

Bucher:
Kursuspris
Ophold/overnatning
Forplejning
Kørsel
Broafgift

Kursus - som opdatering af eksisterende viden fratræk også personale omkostning (du må selv finde en konto eller oprette - sørg igen for at se om der er moms på eller ikke - formentlig er det uden moms.


Ophold / overnatning - igen som selvstændig og ikke skjult ansat: Der er en konto til det i dit regnskab med fuld moms hvis det er tydeligt, at morgenmad ikke indgår - ellers kvart momsfradrag

Bespisning af dig selv - Der er konto til det og den skal være med kvart momsfradrag

Kørsel - Kørebog og du får fradraget ved at reducere dit resultat med beløbet (og der er ekstra rubrik til det som jeg husker også) http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/krselsgodtgrelse-ogbefordringsfradrag.html

Broafgift - fradrag - dog ikke for momsen når du kører i hvidpladebil, så uden moms

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 10
Fra  MB Consulting Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

er der moms på den lægeerklæring?? det tror jeg næppe da. Den skal ind som en personale omk f.eks. men uden moms vil jeg forvente? Find konto eller opret-

Bilen: Du skal have ført kørebog og så skal du trække beløbet fra i din indkomst som skatteregulering. Går ud fra det du driver er ren selvstændig virksomhed og ikke en skjult ansættelse

Jo der er moms på begge kvitteringer fra lægen, ok jeg må se og oprette en konto til den slags 

Cookie - John Hannover:
Kursus - som opdatering af eksisterende viden fratræk også personale omkostning (du må selv finde en konto eller oprette - sørg igen for at se om der er moms på eller ikke - formentlig er det uden moms.

Er usikker på om der er moms på kurset, men har printet dit svar ud til den dag, tak

Cookie - John Hannover:

Ophold / overnatning - igen som selvstændig og ikke skjult ansat: Der er en konto til det i dit regnskab med fuld moms hvis det er tydeligt, at morgenmad ikke indgår - ellers kvart momsfradrag

Bespisning af dig selv - Der er konto til det og den skal være med kvart momsfradrag

Igen tak :)

Cookie - John Hannover:
Kørsel - Kørebog og du får fradraget ved at reducere dit resultat med beløbet (og der er ekstra rubrik til det som jeg husker også) http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/krselsgodtgrelse-ogbefordringsfradrag.html

Broafgift - fradrag - dog ikke for momsen når du kører i hvidpladebil, så uden moms

vh John Hannover

Har kigget på elektronisk kørebog mv. det er lidt dyrt i forhold til de få ture jeg får om året, er det nok at lave et excel ark hvis ja hvad er minimumskrav til indhold?

Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 10
Fra  MB Consulting Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hov, en ting mere vedr. kørebog

Er det nok at holde styr på det erhvervsmæssige eller skal jeg skrive hver gang jeg gøre en tur til købmand privat også? for så er det nok ikke det værd.

BTW, fandt en excel kørebog på http://www.excel-regneark.dk/

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :

så længe du skriver km stand ved start og slut af erhverv - så er det nok kun at føre erhverv

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Lægeerklæringen er i dette tilfælde korrekt med moms. Den korte forklaring er erklæringen er afgivet af hensyn til 3. mand og ikke i forbindelse med mandens eget helbred.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:

Lægeerklæringen er i dette tilfælde korrekt med moms. Den korte forklaring er erklæringen er afgivet af hensyn til 3. mand og ikke i forbindelse med mandens eget helbred.

fino

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 10
Fra  MB Consulting Skrevet kl. 07:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

så længe du skriver km stand ved start og slut af erhverv - så er det nok kun at føre erhverv

vh John Hannover

Fint, så skulle der være styr på det, igen tak John

Whiskey:

Lægeerklæringen er i dette tilfælde korrekt med moms. Den korte forklaring er erklæringen er afgivet af hensyn til 3. mand og ikke i forbindelse med mandens eget helbred.

Tak Whiskey

Når jeg skal lave en ny konto til disse ting (Lægeerklæring, Drug Tests, Vaccinationer mv. som kræves af 3. mand/kunder) bør den vel ligge under "Personaleomkostninger" eller bør den være under "Salgsfremmende omkostninger"?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg ville lægge den under personaleomk - men ikke specielt afgørende - og da moms jo så må fremgå - bare med moms og er det Dinero har de i personaleomk to konti - div personaleomk med moms og en til uden moms - og dem ville jeg bare bruge

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 10
Fra  MB Consulting Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

jeg ville lægge den under personaleomk - men ikke specielt afgørende - og da moms jo så må fremgå - bare med moms og er det Dinero har de i personaleomk to konti - div personaleomk med moms og en til uden moms - og dem ville jeg bare bruge

vh John H

Det var faktisk også div personaleomk med moms jeg valgte at bruge i stedet for at lave en ny konto, da det max er 1-2 gange på et år den type bilag vil forekomme.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)