Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Til John Hanover, andre må gerne svare hvis de ved det tak. :)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 1. Mar 14
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Kan ikke skrive en besked til dig, så det bliver her.

Hvilken en af dine bøger referere til Import og hvilke udgifter der kan trækkes fra?

Bare så jeg ved hvilken en af dem jeg skal købe, eller om der er flere af dem der går i dybden.

Jeg søger svar på:

1. Kan toldafgiften fratrækkes?

2. Fragten ved import fra f.eks usa, hvor meget af denne kan fratrækkes?

Det er blot få af de spørgsmål jeg søger svar på, så hvis du kunne være rar at lede mig i den rigtige retning?

Du må også gerne sige hvis du føler det er bedre at jeg hiver fat i en revisor, hvis dine bøger ikke går i dybden på de spørgsmål.

Takker på forhånd

Henrik Andersen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Fasktisk er der ingen af dem der siger noget om fradrag specifikt ved import - men dine spørgsmål kan let besvares - ja der er fradrag for både 1 og 2

Det vil så til gengæld fremgå klart af bogen FRADRAG som link her    i de helt generelle regler som gennemgås sammen med praksis - her lige en copy past fra indledningen:

Udgiften skal medgå til at erhverve, sikre og vedligeholde indkomsten, herunder ordinære afskrivninger (statsskattelovens § 6).

Og

Virksomheden skal være drevet erhvervsmæssigt forsvarligt og med indtjening for øje. Formålet skal altid være, at få indtjening og overskud.

Der er så nogle undtagelser fra udgifter som man kan mene indgår i de to betingelser, f.eks. gaver til kunder, repræsentation, - udgifter til sundhedsbehandling/fittness - tøj til ejer alene med mere -  og momsmæssigt også nogle undtagelser, bespisning osv - og de er alle gennemgået - fradrag for fradrag i bogen.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Mar 14
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak for dit venlige svar, det hjalp meget.

Der er hermed investeret i 3 af dine bøger.

Henrik Andersen 

Tilmeldt 4. Apr 14
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan jeg ikke have en virksomhed uden at det er gevinst for øje?

Er bare lidt nysgerrig...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:47
Hvor mange stjerner giver du? :

mrjjensen:

Kan jeg ikke have en virksomhed uden at det er gevinst for øje?

Er bare lidt nysgerrig...

det må du forklare bedre - men hvis du mener om du må optræde som virksomhed og indgå aftaler så nej - ikke hvis du ikke er 18 eller har dispensation - uanset hvorfor - du må ikke indgå bindende aftaler - ikke kunne risikere gæld og meget mere - så nej   -mere om hvorfor http://johnhannover.blogspot.dk/2014/08/forbudt-at-drive-virksomhed-hvis-man-er.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Apr 14
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 00:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det ikke forkert?
Jeg kan kocgodt have en hobbyvirlsomhed.

Forskelle fra hobbyvirlsomhed til at være selvstændig erhvervsdrivende er bl.a. retten til at fradrage underskud i anden skattepligtige indkomst..

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:37
Hvor mange stjerner giver du? :

mrjjensen:

Er det ikke forkert?
Jeg kan kocgodt have en hobbyvirlsomhed.

Forskelle fra hobbyvirlsomhed til at være selvstændig erhvervsdrivende er bl.a. retten til at fradrage underskud i anden skattepligtige indkomst..

du må læse linket - Du taler skat - det har intet med sagen at gøre. Er du under 18 må du ikke indgå forpligtende aftaler - det har INTET med hobbyvirksomhed eller andet skattemæssigt at gøre - det har kun at gøre med at man ikke må indgå forpligtende aftaler - hvad med lige at læse linket? http://johnhannover.blogspot.dk/2014/08/forbudt-at-drive-virksomhed-hvis-man-er.html du får det igen

vh John

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Apr 14
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 06:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes da selv du blander pærer og bananer i denne tråd...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

mrjjensen:

Synes da selv du blander pærer og bananer i denne tråd...

hvor. Det er vel dig der pludseligt i en tråd om noget helt andet vil vide om du kan have virksomhed uden indtjening for øje - og jeg svarer at det jo er en betingelse for at noget er virksomhed, at det er indtjening for øje som sådan og så får du en sammenblanding mellem hobbyvirksomhed og 50.000 kr omsætning.

Jeg gør dig samtidigt opmærksom på, at det ikke gælder hvis man er under 18 hvor man slet ikke må optræde som virksomhed men ellers:

Hobbyvirksomhed er ren skattemæssigt og jo - hvis du driver noget uden indtjening for øje så vil det være hobbyvirksomhed korrekt - det har bare INTET med denne tråd at gøre - og de 50.000 kr har ikke noget med hobbyvirksomhed at gøre men er momspligt grænsen - 

Det er altid smart at oprette ny tråd hvis man vil have helt andet emne ind 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:
og jeg svarer at det jo er en betingelse for at noget er virksomhed, at det er indtjening for øje som sådan og så får du en sammenblanding mellem hobbyvirksomhed og 50.000 kr omsætning.

Det er måske netop en formulering som den der giver problemer og misforståelser. En virksomhed kan jo godt være en virksomhed selv om den ikke har indtjening for øje. Om man driver virksomhed med indtjening for øje eller ej har i forhold til skat alene betydning for vurderingen om man driver erhvervsmæssig virksomhed eller ikke-erhvervsmæssig virksomhed (hobbyvirksomhed).

Så svaret til mrjjensen må være at jo man kan godt drive virksomhed uden indtjening for øje - men så vil der formentlig karakteriseres som ikke-erhvervsmæssig. (Det svarer så til mrjjensens eget svar på sit spørgsmål).

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)