Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fragt fra Kina

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du skal sammenligner fragtpriser er det vigtigt at du sammenligner nøjagtigt den samme service,  dette gør du bedst ved at få en "all in " pris baseret på f.eks FOB havn Kina til dør DK. Tilbudet skal opgives i DKK, så de ikke senere snyder med en kunstig høj vekselskurs. 

jeg har aldrig selv fået oplyst en fragtpris i USD af en dansk speditør, ved du hvorfor du har det?

Fra Dongguan
Tilmeldt 26. May 16
Indlæg ialt: 20
Fra  CFF Europe Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Først av alt - glem båtfragt, bare avgiftene vil koste med enn courier.. båtfrakt (LLC) break even er rundt 300-400 kg, og så tar det lang tid og noen ganger.. ja så mister de containeren på sjøen :)  Jeg sender hundrevis av kilo i uken primært til Norge.

Prøv collicare.dk.     Pakken din har en s.k. volumvegt på ca. 80 kg, så det er den reelle vekt som gjelder. OBS! dette er priser til Norge, men regner med det er omtrent det samme til Danmark eller billigere.  Collicare tar inn frakt-kostnaden på Dansk side så da har du litt mer kontroll, og litt mer orden i papirene. Jeg driver å relokalisere til Danmark og ser at det er litt mer omfattende i D. enn hva jeg er vant med fra Norge... Obs! Normalt er collicare for meg lønnsomt fra 200 kg rent pengemessig..

handling, Kina:   1000 nok
Om produsent ikke har exportlisens: 700 NOK. i tillegg i gebyr
Deretter 21 NOK / Kg = 2310 NOK
Forsendelse til en remote plass i Norge, 165 Kg: 980 NOK

= 5000 Norske / ca. 4000 Danske kroner.   (produsenten må sende til collicare sin agent, med Douban foreksempel vil dette komme på ca. 250 kr i tillegg - om de er nærme en av collicare sine lokasjoner så kan de sikkert bare droppe det av)

_______________________________

Tradisjonelle courierer, BESTILT I KINA!!

Dersom du prøver deg på vanlige couriere vil jeg for denne tenkt

UPS; fra Guangdong provinsen ligger vel på ca. 28-29 Dkr / kg for 110 Kg = 3190 Danske kr.

DHL økte prisene for et par uker siden, om de ikke har skrudd ned igjen ligger de på ca. 37 nå pr kg. = ca. 4000 Danske...

Fedex Kan og være et alternativ, mulig de er billigere enn ups.. 

TNT: NJET! Virker som at snart kollapser etter at UPS kjøpte de.

Alt dette er til din dør i Danmark (med mindre du er i de få remote-adressene i Danmark.. da blir det ytterligere noen hundrelapper)

Er varene tilfeldigvis i Dongguan kan jeg hjelpe deg å få sendt de foreksempel med UPS.

Om din leverandør har quoted en fragtpris på mer enn 5000 DKR så kan mye virke som de lurer deg - normalt viderefakturerer leverandører faktisk kost....litt avhengig av hvor du er, kan jeg i verste fall gi deg tlf. nr. til min agent (som kun snakker kinesisk) så kan du be de bruke de istedet :)

Anyway, Lykke til!

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Cffeurope

Du har åbenbart ikke læst hvad alhlmann tilligere har skrevet.

"Har fået en pris fra Carelog Feright Service i Århus, på søfragt af den angivne mængde, på 130 US$ inkl. levering til dør og fortoldning, gældende fra FOB havn i Kina. Transittiden er dog 42 dage, men sådan er det jo.."

Jeg undre mig meget over at Carelog kan tilbyde fragt til den lave pris - virker ikke helt troværdigt i mine øre.

 

Hilsen

Ravn

Fra Dongguan
Tilmeldt 26. May 16
Indlæg ialt: 20
Fra  CFF Europe Skrevet kl. 05:42
Hvor mange stjerner giver du? :

jo, jeg såg det - det var veldig billig med USD130, skal uten tvil sjekke de for fremtiden LCL blir ofte dyrt når de er ferdig å fakturere gebyrer på invoice.

men det var båt, mente det var relevant å nevne trdisjonelle død-dør foreksempel UPS på rundt 3200... :) og da slipper han også problemer om leverandøren ikke har eksportlisens.. noe veldig mange ikke har.

Fra Viborg
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 737
Fra  Webdesign, Niels Madsen Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
Jeg undre mig meget over at Carelog kan tilbyde fragt til den lave pris - virker ikke helt troværdigt i mine øre.

 

Ja de er meget troværdige, Carelog i Århus samarbejder med Morten fra https://www.transporteca.com/da, Jeg har brugt dem til flere transporter fra China.

De ordner alle papirer Dør til Dør, og varen bliver leveret fortoldet på den dag som er aftalt, og til den aftalte pris.

Husk også at tegne en fragt forsikring.

Mvh. Niels

Webdesign

https://itwebsite.dk

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels

Det er jo fint hvis du har gode erfaringer med dem. Men at opgive prisen i USD og så komme med en pris der ca. halve af hvad andre tager får naturligvis alarmklokkerne til at ringe.

Tilmeldt 30. Jun 15
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig med Ravn, jeg ville nok lige dobbelt tjekke om det er en ALL In pris leveret til døren. Fin pris hvis det er korrekt ellers kunne det godt lugte af det kun er søfragten og ikke med DK omkostninger(lev, fortoldning osv.).

Jeg kan kun anbefale Prime Cargo og deres LCL konsolideringer fra Kina.

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)