Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fragt fra Kina

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 13. Jan 13
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften i forummet.

Som overskriften lyder, så skal jeg have nogle vare hjem fra Kina.. Det ved jeg der har været rigtig mange tråde om, netop her i forummet, men kan ikke finde en der dels er up-to-date og dels er det enten med meget små forsendelser eller hele containere, hvor min ikke rigtig høre under nogen af delene.

Håber derfor I vil bære over med endnu en tråd omkring emnet :)

Jeg skal have 6 pakker, på hver 45x35x41 cm. hjem, altså samlet 0,3 m3 og med en samlet vægt på 110 kg.
Producenten har givet pris inkl. fragt til Danmark, men kun CFR (er det ikke det, det hedder?) hvilket jo nok giver nogle slemme regninger, når først godset ankommer i Danmark.

Jeg har mange gange tidligere hentet vare hjem og er således selvfølgelig import registreret osv. men det har altid været i så små mængder, at vi blot har betalt med DHL luftfragt og leveret lige til døren.. Dette tør jeg dog slet ikke tænke på hvad vil koste, med en ordre i denne størrelse, er derfor indforstået med at det skal med skib og den længere leveringstid osv.

Men hvordan griber man det så an derfra..

Skal jeg bede den kinesiske producent, finde en pris, helt til døren?
Skal jeg bede producenten finde en pris ved en speditør som også har afdelinger i Danmark?
Eller skal jeg selv tage fat i en Dansk speditør og få dem til at stå for fragten, lige til døren? (I så fald hvem er bedst/billigst at tage fat i?)

Alt i alt vil jeg gerne (som alle andre) have billig fragt af mine vare, men samtidig sikkerhed for at der ikke pludselig kommer uforudsete udgifter, for at få varerne udleveret.

Håber nogen vil øse lidt ud af deres viden, da det ikke er sidste gang jeg skal have ordre hjem i samme størrelse, fra pågældende leverandør.

På forhånd tak og god aften til alle :)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

D.Ahlmann:
Jeg skal have 6 pakker, på hver 45x35x41 cm. hjem, altså samlet 0,3 m3 og med en samlet vægt på 110 kg.

Den mængde gods er stadig alt for lille til at sende med skib, du skal typisk have min. 1m3 før søfragt kan betale sig.  Umidelbart vil jeg sige at almindelig luftfragt vil være den billigste løsning, vær opmærksom på at alm. luftfragt ikke er det samme som et kurerfirma.  Bed din leverandør om en pris basseret på FOB Airport.   Få en dansk speditør til at hjemtage godset for dig. Lad speditøren vurdere om alm. luftfragt eller kurer er billigst.

Personligt har jeg gode erfaringer med følgende speditøren

PrimeCargo 

Geodis Willson

Tilmeldt 13. Jan 13
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn.

Tak for dit indspark.

Hvad bygger du på, at mængden er for lille til søfragt?
En hurtig forespørgsel på mængden med luftfragt giver et godt stykke over 5000.- DKK

Fra Viborg
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 737
Fra  Webdesign, Niels Madsen Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

D.Ahlmann:
Eller skal jeg selv tage fat i en Dansk speditør og få dem til at stå for fragten, lige til døren? (I så fald hvem er bedst/billigst at tage fat i?)

 

Du kan spørge Morten fra https://www.transporteca.com/da, de er bare super. De har både luftfragt og med skib.

Mvh. Niels

Webdesign

https://itwebsite.dk

Fra Viborg
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 737
Fra  Webdesign, Niels Madsen Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

https://itwebsite.dk

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 00:21
Hvor mange stjerner giver du? :

D.Ahlmann:

Hvad bygger du på, at mængden er for lille til søfragt?
En hurtig forespørgsel på mængden med luftfragt giver et godt stykke over 5000.- DKK

.  

Mht. Søfart så bygger jeg det på min erfaring. Men ring selv til f.eks primecargos import søfart afdeling, de vil kunne give dig en pris.

umiddelbart lyder det som en høj pris at skulle give 45,50 DKK/ Kg i luftfragt.  spørgsmålet er om det er en kurerpris du har fået oplyst?  Du bør iøvtigt være opmærksom på at der faktisk kan være stor prisforskel mellem speditører.  

Hilsen 

Ravn

Tilmeldt 30. Jun 15
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil ligesom Ravn klart anbefale Prime Cargo og deres services og produkter fra Kina.

Som Ravn er inde på ved søfragt kræver speditører formentlig afregning for min. 1 eller 2cbm.

Luftfragt FOB fra Kina eks Shanghai vil jeg gætte på ligger på 15-20kr kg.

Tilmeldt 13. Jan 13
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Har fået en pris fra Carelog Feright Service i Århus, på søfragt af den angivne mængde, på 130 US$ inkl. levering til dør og fortoldning, gældende fra FOB havn i Kina. Transittiden er dog 42 dage, men sådan er det jo..

De tilbyder mig også luftfragt til ca. 20-22.- kiloet.

Som flere er inde på, så har fx. DHL ganske rigtig en minimum volume til søfragt. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

D.Ahlmann:
Som flere er inde på, så har fx. DHL ganske rigtig en minimum volume til søfragt. 

Der er da vist ingen der har udtalt sig om at DHL har et minimum. Normalt vil alle speditører have et minimum på 1 m3 for søfragt.  

Har aldrig hørt om carelog freight service.  130 USD lyder lidt for billigst  til at være sandt, spørgsmålet er så om det er en "all in pris" du har fået oplyst?  I øvrigt lidt mærkeligt at et danske firma oplyser dig en pris i USD frem for DKK.

Undre mig over at du ikke får en pris hos nogle af de seriøse firmaer som du har fået anbefalet,

Tilmeldt 13. Jan 13
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Netop du Ravn, har jo i din udtalelse om, at ordren var for lille til søfragt, udtalt sig om, at flere speditører vil have for min 1 m3, hvilket i sig selv jo er det samme som at sige der er en minimums pris :)

Og netop DHL har jeg forespurgt (som vel nok kan betegnes som en af de seriøse?) og disse giver en pris på 250 US$ (og ja, i dollars, selv om det er fra det danske kontor)

Der udover har jeg også forespurgt PrimeCargo som skal have 1750 DKK + levering her i landet.. (Igen vel også en af de seriøse?)

Og mht. Carelog, så er de for mig også forholdsvis ukendte, men det er nu engang prisen de har givet mig, for FOB Xingang til leveret og fortoldet hos mig..

Om de er seriøse ved jeg nok ikke bedre end dig, men se selv på deres hjemmeside http://carelog.dk
Ved blot det er en af de firmaer som Transporteca har med i stort set alle deres tilbud..

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)